2015-01-14, 17:33
Medlem
simp00s avatar
Är man så dum att man förskotts betalar så förtjänar man nästan att bli blåst! Lär ni er aldrig? är ju inte så att det är en nyhet med nätbedragare!
Citera
2015-01-14, 17:37
Medlem
SilentVictorys avatar
Du kan ju alltid prova med att knalla in på en telenorbutik alt. ringa deras kundtjänst och höra om de kan ge ut namnet ifrån kvittonumret: 7151522104.

Om inte det skulle gå så prova i så fall med referensnumret: 752421

Vidare så återfinns telefonnummer 0723887496 alt. 0723587496

Kanske går bättre om du även kan visa på en polisanmälan.

Ge inte upp i jakten på svinet!
Citera
2015-01-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du kan ju alltid prova med att knalla in på en telenorbutik alt. ringa deras kundtjänst och höra om de kan ge ut namnet ifrån kvittonumret: 7151522104.

Om inte det skulle gå så prova i så fall med referensnumret: 752421

Vidare så återfinns telefonnummer 0723887496 alt. 0723587496

Kanske går bättre om du även kan visa på en polisanmälan.

Ge inte upp i jakten på svinet!

Ja men bra observerat! Ska se vad man kan göra med de uppgifterna.
Citera
2015-01-14, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Ledsen men jag begriper då fan inte hur du får till det, varken du eller jag vet ju inte vilket belopp bedragaren har handlat för.

Bedragaren (B) köper en vara av säljaren (A) vilken förväntar sig betalning för varan, då gör bedragaren (B) så här han säljer en vara till vår TS, TS får i uppdrag att swisha över beloppet
(helt eller halvt har fan ingen betydelse) till säljaren (A) som bedragaren (B) tidigare har handlat av har nu säljaren (A) otur så har det överenskommits att (B) bedragaren skall enbart göra en delbetalning och när den erhållits så skickar (A) varan till bedragaren (B) någon ytterligare betalning kan nog (A) inte förvänta sig.

Se där simsalabim nu har bedragaren (B) blåst både vår TS samt säljaren (A).....svårt eller
Inte lätt att vara svagbegåvad antar jag

TS måste swisha över det rätta beloppet till person "A" om bedragaren köpt A:s vara. Fattar du eller är det helt tomt i bollen?
Citera
2015-01-14, 18:19
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Inte lätt att vara svagbegåvad antar jag

TS måste swisha över det rätta beloppet till person "A" om bedragaren köpt A:s vara. Fattar du eller är det helt tomt i bollen?

Här är ju beloppet som Bedragare B är skyldig Säljare A såklart det belopp han avkrävt den bedragna KnasarN.

Låta någon annan betala för sina inköp - är ju ursmart!
Citera
2015-01-14, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Här är ju beloppet som Bedragare B är skyldig Säljare A såklart det belopp han avkrävt den bedragna KnasarN.

Jodå jag förstår vad du menar men TS skriver

"Jag bad om att få mobilen skickad via "blocketpaketet", men personen ville ha pengarna direkt, och (dum som jag är) gick jag med på att swisha halva summan direkt, och halva när varan skulle kommit fram."
Då antar jag att dom har pratat och kommit fram till att halva summan skulle swishas över till kontot istället för den riktiga summan, hur skulle bedragaren kunna veta att TS inte gick med på hela beloppet om denne köpt en vara för samma belopp. Svårt att förklara men sen kommer vi till punkt 2 och det är adressen, dit hon skickat paketet.
Citera
2015-01-14, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren

Ja smart men inget som en svagbegåvad förstår, namn på den svagbegåvade kan jag nog utelämna det syns bra i tråden.
Citera
2015-01-14, 18:50
Medlem
Citat:
Jodå jag förstår vad du menar men TS skriver

"Jag bad om att få mobilen skickad via "blocketpaketet", men personen ville ha pengarna direkt, och (dum som jag är) gick jag med på att swisha halva summan direkt, och halva när varan skulle kommit fram."
Då antar jag att dom har pratat och kommit fram till att halva summan skulle swishas över till kontot istället för den riktiga summan, hur skulle bedragaren kunna veta att TS inte gick med på hela beloppet om denne köpt en vara för samma belopp. Svårt att förklara men sen kommer vi till punkt 2 och det är adressen, dit hon skickat paketet.

Du har rätt ang. att jag förhandlade mig till att börja med att betala halva summan.
Citera
2015-01-14, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knasarN
Du har rätt ang. att jag förhandlade mig till att börja med att betala halva summan.

Citat:
Ja smart men inget som en svagbegåvad förstår, namn på den svagbegåvade kan jag nog utelämna det syns bra i tråden.
^
Läs ditt stolpskott. Hur ska bedragaren kunna veta att TS förhandlade sig till halva summan om denne köpt en vara?
Citera
2015-01-14, 19:07
Medlem
Alltså, det är väl smartare att gå till polisen eller?

Du är ju lurad.
Senast redigerad av mrtrooper 2015-01-14 kl. 19:22.
Citera
2015-01-14, 19:15
Avslutad
Citat:
^
Läs ditt stolpskott. Hur ska bedragaren kunna veta att TS förhandlade sig till halva summan om denne köpt en vara?

Din efterblivna mupp det behöver inte ens vara samma typ av vara som bedragaren köper från person A det kan vara var som helst, poängen är bara att TS skall luras att skicka pengar till A
det är det som är förtjänsten på bedrägeriet, men det verkar du att ha svårt att fatta med din sviskonhjärna.
Citera
2015-01-14, 19:19
Bannlyst
Citat:
Din efterblivna mupp det behöver inte ens vara samma typ av vara som bedragaren köper från person A det kan vara var som helst, poängen är bara att TS skall luras att skicka pengar till A
det är det som är förtjänsten på bedrägeriet, men det verkar du att ha svårt att fatta med din sviskonhjärna.
Jag ger upp du är för korkad. TS skriver själv att han förhandlade till sig att skicka halva summan till swish kontot. Är bedragaren synsk och hittar en vara som kostar precis hälften utav telefonens pris?
Jag tror du inser att du gjort bort dig men vill inte framstå som en idiot (Vilket du redan gör iofs)

Sen kommer vi till punkt två där swish mottagaren ska skicka iväg varan som bedragaren köpt. Verkligen jättesmart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in