2015-01-14, 15:22
Medlem
Spriteees avatar
Testade själv att swischa numret som du angav. Det verkar som att personen bakom numret har avslutat sin Swish kopplat till det numret nu, mao. troligtvis är detta bedragaren.
Citera
2015-01-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Testade själv att swischa numret som du angav. Det verkar som att personen bakom numret har avslutat sin Swish kopplat till det numret nu, mao. troligtvis är detta bedragaren.

yes, märkte också detta nu
Citera
2015-01-14, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Jo det är på detta vis blocketsvindlare ofta jobbar, TS har skickat pengar till en person som "svindlaren" köpt något av.
Det kan inte stämma

1. Bedragaren fick enbart halva summan, om bedragaren köpt en vara så kan han/hon inte betala halva priset (Om det nu var ts som föreslog det)

2. Swish-kvinnan ska/har antagligen skickat iväg paketet till en adress där bedragaren finns.

Mitt råd, ta kontakt med henne igen!! Hon har stängt av sin mobil, vänta ut henne
Senast redigerad av cramor 2015-01-14 kl. 15:52.
Citera
2015-01-14, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Men ditt praktmongo, ge fan i att ge ut numret (073731xxxx) i onödan. Du förstår väl att hon varit lika dum dom dig och blivit lurad av personen som blåst er? Varför ska denne persons uppgifter outas bara för att du är korkad och inte kollar upp vem du betalar till?

läs tråden ditt cp, numret är troligvist ett kontantkort och bedragaren har kopplat swish till detta nummer
Citera
2015-01-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Ja, eller så kan det vara påven, Michael Jackson eller den där killen som sitter i Aktuellt på tisdagar som är inblandad. Vem som än är inblandad är irrelevant i den här diskussionen. Min poäng är den att man ska ge fan i att hänga ut folk på internet eftersom det finns en risk att det slår jävligt fel om man pekar ut fel person i onödan. Överlag ska man enligt mig aldrig hänga ut folk eftersom vi har ett rättssystem här i Sverige som ska sköta bestraffningar av dessa.

Visst kanske hon borde noterat det, men det är någonting rätten får ta ställning till i så fall. Att lägga ut numret här för att pöbeln ska kunna trakassera henne är bara onödigt.

Jadu, med tanke på att det är riskfritt att försöka så räcker det om en av tio går på bluffen. Poängen kvarstår ändå.

Visst är hon inte supersmart, men det gör henne inte till någon man ska hänga ut ändå.

Du kan tro vad du vill, häng inte ut hennes nummer på internet oavsett vilket.

Du tycker det ärviktigt att hon inte hängs ut, samtidigt tycker du rätten ska få avgöra om hon gjort sig skyldig. Alltså underkänner du trådstarten, vänligen dra härifrån och följ en annan tråd om den inte passar dig

Det är varken olagligt eller förbjudet att dela hennes nummer här, så varför är det så viktigt att hennes nummer inte skrivs här?
Citera
2015-01-14, 16:13
Medlem
1daeehs avatar
reagerade ingen annan på att det är en vit iphone på kartongen men en svart på bilden? eller är det jag som tänker helt fel..?
Citera
2015-01-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1daeeh
reagerade ingen annan på att det är en vit iphone på kartongen men en svart på bilden? eller är det jag som tänker helt fel..?

Du tänker rätt. Det borde jag ju lagt märke till...
Citera
2015-01-14, 16:36
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
läs tråden ditt cp, numret är troligvist ett kontantkort och bedragaren har kopplat swish till detta nummer

Nej, det finns ingenting som tyder på någonting mer än att mobilnumret nu stängts av. Om du själv blev blåst hade du då fortsatt ha Swish aktiverat? Kan tänka mig att polisen rekommenderar henne att stänga av numret om det här sker också för att undvika fler problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Du tycker det ärviktigt att hon inte hängs ut, samtidigt tycker du rätten ska få avgöra om hon gjort sig skyldig. Alltså underkänner du trådstarten, vänligen dra härifrån och följ en annan tråd om den inte passar dig

Varför då? För att jag inte håller med om att man ska kunna hänga ut vem som helst utan några som helst bevis? Hur tänker du när du tycker det är okej att hänga ut folk helt utan bevis? Det enda det kommer innebära är att skumt folk kommer upptäcka detta, fabricera en helvetisk historia om någon dom inte gillar och sen se på när Flashback går loss med hot, SMS-lån och annat skit som drabbar den helt oskyldiga personen. Är det någonting eftersträvansvärt tycker du?
Har själv varit med om folk som blivit uthängda på Flashback och det blev ett jäkla ståhej. Nu var personen i sig iofs inte oskyldig, men det är ointressant. Flashbackarna går loss totalt utan att ens tänka på att historian som publicerats faktiskt kan innehålla grova felaktigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Det är varken olagligt eller förbjudet att dela hennes nummer här, så varför är det så viktigt att hennes nummer inte skrivs här?

Se ovanför. Därför att det riskerar bli ett jätteproblem för osykldiga individer.
Citera
2015-01-14, 16:45
Medlem
Twarkies avatar
Är det inte lite dumt att lura folk med Swish? Det går väl inte att gömma sitt namn där utan det syns alltid? Jag skulle ta kontakt direkt med den som står bakom swishkontot. Är det inte en bedragare så kan man nog iaf få tillbaka pengarna. Hade någont hört av sig till mig och betalt fel eller blivit lurad så hade jag nog bara vänt på transaktionen. Annars hade jag åkt dit och krävt tillbaka pengarna. Polisanmälan om det var för långt för att vara värt besväret.
Citera
2015-01-14, 16:50
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twarkie
Är det inte lite dumt att lura folk med Swish? Det går väl inte att gömma sitt namn där utan det syns alltid? Jag skulle ta kontakt direkt med den som står bakom swishkontot. Är det inte en bedragare så kan man nog iaf få tillbaka pengarna. Hade någont hört av sig till mig och betalt fel eller blivit lurad så hade jag nog bara vänt på transaktionen. Annars hade jag åkt dit och krävt tillbaka pengarna. Polisanmälan om det var för långt för att vara värt besväret.
Polisen bryr sig inte så bedragarna kommer ju undan ändå.
Citera
2015-01-14, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Det kan inte stämma

1. Bedragaren fick enbart halva summan, om bedragaren köpt en vara så kan han/hon inte betala halva priset (Om det nu var ts som föreslog det)

2. Swish-kvinnan ska/har antagligen skickat iväg paketet till en adress där bedragaren finns.

Mitt råd, ta kontakt med henne igen!! Hon har stängt av sin mobil, vänta ut henne

Ledsen men jag begriper då fan inte hur du får till det, varken du eller jag vet ju inte vilket belopp bedragaren har handlat för.

Bedragaren (B) köper en vara av säljaren (A) vilken förväntar sig betalning för varan, då gör bedragaren (B) så här han säljer en vara till vår TS, TS får i uppdrag att swisha över beloppet
(helt eller halvt har fan ingen betydelse) till säljaren (A) som bedragaren (B) tidigare har handlat av har nu säljaren (A) otur så har det överenskommits att (B) bedragaren skall enbart göra en delbetalning och när den erhållits så skickar (A) varan till bedragaren (B) någon ytterligare betalning kan nog (A) inte förvänta sig.

Se där simsalabim nu har bedragaren (B) blåst både vår TS samt säljaren (A).....svårt eller
Citera
2015-01-14, 17:20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Sagt det innan men värt o nämnas igen...

Bara cash

Bara ses irl, testa, känna o prova innan köp.

Så jävla enkelt är livet oavsett köp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in