2014-09-08, 20:02
Medlem
golangs avatar
Är det någon som känner till eller har någon erfarenhet av märket Baron? Var och kikade på portföljerna på Palmgrens men tyckte inte att de var särskilt snygga. Knallade vidare till NK för att titta vidare på portföljer från bland annat Sandqvist men det var just en från Baron som föll mig i smaken.
Citera
2014-09-08, 23:59
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golang
Är det någon som känner till eller har någon erfarenhet av märket Baron? Var och kikade på portföljerna på Palmgrens men tyckte inte att de var särskilt snygga. Knallade vidare till NK för att titta vidare på portföljer från bland annat Sandqvist men det var just en från Baron som föll mig i smaken.
I min umgängeskrets har de där blivit något av en standard, om man så skall bära macbooks eller hagelgevär. Jag har säkert fem vänner med barons portföljer och jag har aldrig hört någon vara missnöjd. Det är bra, prisvärda väskor helt enkelt.

Inte många sådana produkter från Sverige nuförtiden.
Citera
2014-09-09, 01:10
Medlem
golangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
I min umgängeskrets har de där blivit något av en standard, om man så skall bära macbooks eller hagelgevär. Jag har säkert fem vänner med barons portföljer och jag har aldrig hört någon vara missnöjd. Det är bra, prisvärda väskor helt enkelt.

Toppen, tack!
Citera
2014-09-15, 20:33
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka

Jag har haft en läderportfölj från Baron och jag tycker att den oväntat snabbt fick ett slitage som fick den att se lite skabbig ut - alltså inte ett charmigt slitage. Detta trots att jag givetvis skötte den. Jag skaffade istället en begagnad Mulberry från brittiska eBay som jag tycker slits på ett mycket charmigare sätt och den har klart mer kvalitetskänsla (inte oväntat).

Däremot har jag en resegarderob från Baron i kanvas med läderdetaljer som jag är mycket nöjd med.
Citera
2014-09-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Är det någon här inne som har koll på hurvida ashwood portföljerna pediwear säljer är gjorda av cg eller fg läder? Oerhört blankt läder och dessutom lenare än alla skor jag har.

Portföljen i fråga.

Beställde du Ashwood-portföljen från Pediwear? Eller är det någon annan som har sett den i verkligheten och kan uttala sig om kvalité och prisvärdhet?
Citera
2014-12-01, 23:18
Medlem
submariners avatar
Hej,

Har fått en lätt och trevlig laptop på jobbet vilket självklart är ett ypperligt tillfälle för att köpa en ny portfölj. Tittar bland annat på Mulberry Heathcliffe i svart (har främst svarta skor och accessoarer) - funderar dock över om de mässingsfärgade dragkedjorna kommer att "skära sig" mot stål på bältesspänne, klocka etc. - synpunkter?
Citera
2015-01-10, 17:20
Medlem
Rasiermessers avatar
Om inte för matematiken och Alan Turing, om inte för Benedict Cumberbatch; så se filmen för denna underbara portfölj!

http://wpc.4d27.edgecastcdn.net/004D27/2013/OnTheSet/BenedictCumberbatchTheImitationGame/Benedict+Cumberbatch+The+Imitation+Game+On+Set+TLO +4.jpg
Citera
2015-01-11, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Om inte för matematiken och Alan Turing, om inte för Benedict Cumberbatch; så se filmen för denna underbara portfölj!

http://wpc.4d27.edgecastcdn.net/004D27/2013/OnTheSet/BenedictCumberbatchTheImitationGame/Benedict+Cumberbatch+The+Imitation+Game+On+Set+TLO +4.jpg

Snygg, du råkar inte veta vilken tillverkare/modell?
Citera
2015-01-11, 15:44
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civvik
Snygg, du råkar inte veta vilken tillverkare/modell?

Gissar på Swaine Adeney & Brigg (antagligen fel), men de har åtminstone en liknande i sin produktion:

http://www.swaineadeneybrigg.com/store/swaine-adeney/document-cases/westminster-3
Citera
2015-01-12, 12:17
Medlem
hellbringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Har fått en lätt och trevlig laptop på jobbet vilket självklart är ett ypperligt tillfälle för att köpa en ny portfölj. Tittar bland annat på Mulberry Heathcliffe i svart (har främst svarta skor och accessoarer) - funderar dock över om de mässingsfärgade dragkedjorna kommer att "skära sig" mot stål på bältesspänne, klocka etc. - synpunkter?

Lider själv av samma dilemma. Tyvärr envisas Mulberry med att köra på mässingspännen, föredrar själv vanlig stål.

Skulle ni andra säga att det verkligen är så "farligt" att bära en väska med mässingspännen, samtidigt som alla andra metaller man bär är i stål?
Citera
2015-01-12, 12:42
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellbringer
Lider själv av samma dilemma. Tyvärr envisas Mulberry med att köra på mässingspännen, föredrar själv vanlig stål.

Skulle ni andra säga att det verkligen är så "farligt" att bära en väska med mässingspännen, samtidigt som alla andra metaller man bär är i stål?

Ingen mer än du själv kommer antagligen att bry sig, så det är mer en fråga om hur pass mycket det påverkar dig.
Citera
2015-01-12, 14:44
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellbringer

I min mening är det rejält overkill att fundera över matchning med väskans metalldelar i relation till den övrig metall man bär. mitt förslag är att du istället tittar på vilken metall som skulle passa väskan i sig bäst. Själv föredrar jag i regel mässing eftersom de flesta väskor har en varm färg.

Gällande Mulberry så är de gamla väskorna bättre än de nya. Jag har en av varje där den äldre har ett invävt rutmönster på det gummerade tygets avigsida vilket utgör väskans insida, medan den nyare har ett rackigt insytt syntetfoder som bara känns billigt.

Gissa vilket av dem som har gått sönder.
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Gissar på Swaine Adeney & Brigg (antagligen fel), men de har åtminstone en liknande i sin produktion:

http://www.swaineadeneybrigg.com/store/swaine-adeney/document-cases/westminster-3
Det är svårt att vilja köpa något annat än Swaine Adney Brigg när man väl fått upp ögonen för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in