Citat:
Ursprungligen postat av
hellbringer
Lider själv av samma dilemma. Tyvärr envisas Mulberry med att köra på mässingspännen, föredrar själv vanlig stål.
Skulle ni andra säga att det verkligen är så "farligt" att bära en väska med mässingspännen, samtidigt som alla andra metaller man bär är i stål?
I min mening är det rejält overkill att fundera över matchning med väskans metalldelar i relation till den övrig metall man bär. mitt förslag är att du istället tittar på vilken metall som skulle passa väskan i sig bäst. Själv föredrar jag i regel mässing eftersom de flesta väskor har en varm färg.
Gällande Mulberry så är de gamla väskorna bättre än de nya. Jag har en av varje där den äldre har ett invävt rutmönster på det gummerade tygets avigsida vilket utgör väskans insida, medan den nyare har ett rackigt insytt syntetfoder som bara känns billigt.
Gissa vilket av dem som har gått sönder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rasiermesser
Gissar på Swaine Adeney & Brigg (antagligen fel), men de har åtminstone en liknande i sin produktion:
http://www.swaineadeneybrigg.com/store/swaine-adeney/document-cases/westminster-3
Det är svårt att vilja köpa något annat än Swaine Adney Brigg när man väl fått upp ögonen för dem.