Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 21:51
  #145
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Kan rekommendera Kattee. Nu är jag förvisso ingen expert i ämnet men efter att ha jagat en schysst väska till vettigt pris länge så tycker jag mig ha fått en rätt bra koll på vad saker kostar och så vitt jag kunnat se är dom jävligt prisvärda.

Jag köpte https://www.kattee.com/collections/m...-messenger-bag som jag är galet nöjd med efter att ha använt till vardags i 4 månader. Vet inte om den kvalar in som en portfölj även om man inte använder axelremmen men sjukt bra är den i.a.f. och verkar vara jävligt välgjord.

Gissar att deras övriga modeller är av samma höga kvalitet. Köp dock från en någon säljare inom eu för att slippa tull etc. Jag köpte från ebay.co.uk

/#LOUDmouth#
Citera
2017-07-28, 00:08
  #146
Medlem
Hej,
Vet ej om det klassas som portfölj, men har kommit på att en doktorsväska i brunt hade varit perfekt att ha på jobbet.
Någon som kan rekommendera någon tillverkare?
Mvh
Citera
2017-11-11, 01:27
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoftenAvEk
Hej,
Vet ej om det klassas som portfölj, men har kommit på att en doktorsväska i brunt hade varit perfekt att ha på jobbet.
Någon som kan rekommendera någon tillverkare?
Mvh
Kika in Carl Friedrik (tidigare Oppermann London). Äger deras Palissy 25h bag, deras Swanfield plånbok och har för några dagar sedan lagt en beställning på deras Palissy briefcase. Har enbart gott att säga om dem och deras produkter. Lädret dom använder är helt underbart och åldras enormt väl. Livstid garanti skadar ju inte heller.

Deras 25h bag är dock på tok för stor för att agera laptopväska, den bör enbart övervägas om du behöver ta med dig mycket saker, då du utan problem får med dig en stor laptop, skor, kavaj, byxor, tröja, papper, laddare, en bok med mera. Då enbart väskan väger 2,5kg skall du dock vara rätt muskulös för att ens orka bära på en fylld Palissy 25h.

Palissy briefcase blir lite mer av en daglig väska till kontoret samt mellan möten, vilket är precis varför jag köpte den. Väskan i sig väger 1,5kg. Kommer inte ha plats för en 15,6'' laptop dock.

Är man ute efter något liknande men som har plats för en lite större laptop kan man kika in Travelteq. Det bolaget har i princip kopierat designen från Carl Friedrik, men gjort väskan liiiite större, vilket gör att en 15,6'' med nöd och näppe kommer få plats. Mycket mer organisation i form av fickor, dock tycker jag det bara ser plottrigt ut.

För ett lite mer avslappnat utseende med en lite mer rund design och mjukare läder kan man kika på Bolton från Carl Friedrik eller Linjer soft briefcase från bolaget Linjer.
__________________
Senast redigerad av ChiLLon 2017-11-11 kl. 01:31.
Citera
2018-01-22, 07:09
  #148
Medlem
Jag letar efter en lite mindre portfölj för de dagar när jag inte har så mycket att släpa på. Den behöver inte rymma mycket mer än en laptop på tretton tum och lite studiematerial. Har börjat kika lite på canvasalternativ, men vet någon en snygg i läder tar jag gärna emot tips där med!
Budget i det nedre skiktet, under 2500 spänn.
Citera
2018-01-22, 12:15
  #149
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarasama
Jag letar efter en lite mindre portfölj för de dagar när jag inte har så mycket att släpa på. Den behöver inte rymma mycket mer än en laptop på tretton tum och lite studiematerial. Har börjat kika lite på canvasalternativ, men vet någon en snygg i läder tar jag gärna emot tips där med!
Budget i det nedre skiktet, under 2500 spänn.

Vill du ha kvalitet i den prisklassen i läder hade jag tittat på begagnat på brittiska e-Bay. Mulberry, Aspinal, etc. Det finns rätt mycket. Du kan ha tur och hitta en nyare Papworth eller handsydd Tanner Krolle också, med lite tålamod. Och som sagt tur. De brukar gå för mer om de är i bra skick.

Vill du titta på canvas finns det nog inget som slår Filson i kvalitet. Ny laptop-väska från dem ligger någon tusenlapp över din budget men du kan ju alltid titta och dregla. Även där finns fynd att göra på e-Bay.
__________________
Senast redigerad av Venator 2018-01-22 kl. 12:25.
Citera
2018-01-22, 23:23
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Vill du ha kvalitet i den prisklassen i läder hade jag tittat på begagnat på brittiska e-Bay. Mulberry, Aspinal, etc. Det finns rätt mycket. Du kan ha tur och hitta en nyare Papworth eller handsydd Tanner Krolle också, med lite tålamod. Och som sagt tur. De brukar gå för mer om de är i bra skick.

Vill du titta på canvas finns det nog inget som slår Filson i kvalitet. Ny laptop-väska från dem ligger någon tusenlapp över din budget men du kan ju alltid titta och dregla. Även där finns fynd att göra på e-Bay.
Precis ett sånt svar jag var ute efter, tack! Filsons hemsida ökar ju sannerligen salivproduktionen, dessutom såg jag att deras laptopväska är nedsatt till usd150 nu. Jag ska kolla in de andra tillverkarna också, har inte bråttom.
Citera
2018-01-22, 23:30
  #151
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarasama
Precis ett sånt svar jag var ute efter, tack! Filsons hemsida ökar ju sannerligen salivproduktionen, dessutom såg jag att deras laptopväska är nedsatt till usd150 nu. Jag ska kolla in de andra tillverkarna också, har inte bråttom.

Kul, lycka till! Filson håller grym standard och är outslitliga. Överlägsen kvalitet på läderarbeten och kraftigare canvas jämfört med exempelvis Chapman.
__________________
Senast redigerad av Venator 2018-01-22 kl. 23:34.
Citera
2018-02-10, 14:21
  #152
Medlem
Laxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Kan rekommendera Kattee. Nu är jag förvisso ingen expert i ämnet men efter att ha jagat en schysst väska till vettigt pris länge så tycker jag mig ha fått en rätt bra koll på vad saker kostar och så vitt jag kunnat se är dom jävligt prisvärda.

Jag köpte https://www.kattee.com/collections/m...-messenger-bag som jag är galet nöjd med efter att ha använt till vardags i 4 månader. Vet inte om den kvalar in som en portfölj även om man inte använder axelremmen men sjukt bra är den i.a.f. och verkar vara jävligt välgjord.

Gissar att deras övriga modeller är av samma höga kvalitet. Köp dock från en någon säljare inom eu för att slippa tull etc. Jag köpte från ebay.co.uk

/#LOUDmouth#

Helt klart bland det snyggaste jag sett i den prisklassen.
Antar att du nu har använt den dagligen i ett drygt år - håller den fortfarande måttet?


Vad säger experterna om Barbour? Kan det jämföras med till exempel tidigare nämnda Filson (vars produkter såg extremt trevliga ut, dock med en tung prislapp)?
__________________
Senast redigerad av Laxon 2018-02-10 kl. 14:35.
Citera
2018-02-11, 16:00
  #153
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Helt klart bland det snyggaste jag sett i den prisklassen.
Antar att du nu har använt den dagligen i ett drygt år - håller den fortfarande måttet?

Exakt, det är min "jobbväska" och ja den håller fortfarande måttet efter knappt 14 månader. Inget problem med sömmar, dragkedjor eller spännen efter att ha öppnat/stängt den flera gånger om dagen. Jag använder den dock uteslutande som portfölj så axelremmen kan jag inte kommentera. Det enda problemet med väskan är kardborrbanden på den lilla "flärpen" över laptop-facket som tappade sugen efter några månader. Det är dock inget som helst problem för mig då jag mest tyckte att den flärpen var i vägen ändå. Och det går ju lätt att byta ut hos en skräddare alt. sätta dit en tryckknapp om man hellre vill ha det.

Framförallt blir den bara snyggare och snyggare utan att jag ens skött den som man ska. Jag skulle förmodligen ha tvättat den, smörjt in etc. minst en gång men är man bekväm så är man. Men som sagt den är galet snygg och alla småmärken som är oundvikliga vid normalt användande gör den bara ännu snyggare. Det är många som kommenterat väskan och blivit väldigt förvånade när jag berättat att den bara kostade ungefär en tusenlapp från ebay.co.uk

Dock är det tjockt kvalitetsläder så det är ingen lätt pjäs men det visste jag ju från början.

/#LOUDmouth#
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback