2013-06-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Sandqvists väskor är helt okej kvalitetsmässigt, enkelt konstruerade men lite sladdriga. Palmgrens är ett snäpp upp. The Bridge finns lite överallt, ex Åhléns, Wasséns och NK har dem. Personligen gillar jag inte den typ av antikbehandling de envisas med att ha på nästan alla sina produkter, men det är väl en smaksak.

Andra alternativ är ex skotillverkare som Vass som också gör portföljer, eller göra en bespoke från polska Jan Kielman, då kan du modifiera själv också. Gör du en enkel modell bör man inte landa på mer än sex tusen där.

De där såg riktigt fina ut, och riktigt bra priser. Vet du något om hur de ska stå sig kvalitetsmässigt.

Riktigt sugen på Palmgrens ändå. Ett stort aber är det faktum att deras portföljer saknar axelremmar. Det finns tillfällen då det är otympligt att bära sin väska i handen, att ha möjligheten att ibland använda axelremmar känns ganska viktigt. Sandqvist väljer jag nog bort iaf, oavsett kvalitet står jag inte ut med "bältesspänne" som låsmekanisk, känns sjukt jobbigt att öppna och stänga med ett sådant.
Citera
2013-08-28, 17:22
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Är det någon här inne som har koll på hurvida ashwood portföljerna pediwear säljer är gjorda av cg eller fg läder? Oerhört blankt läder och dessutom lenare än alla skor jag har.

Portföljen i fråga.
Citera
2013-08-28, 17:36
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Är det någon här inne som har koll på hurvida ashwood portföljerna pediwear säljer är gjorda av cg eller fg läder? Oerhört blankt läder och dessutom lenare än alla skor jag har.

Portföljen i fråga.
Jag tycker inte att det ser ut som CG eller täckfärgat, men det betyder ju inte heller att lädret är högkvalitativt.

Att det är lent har nog med andra faktorer att göra.
Citera
2013-08-28, 18:56
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Jag tycker inte att det ser ut som CG eller täckfärgat, men det betyder ju inte heller att lädret är högkvalitativt.

Att det är lent har nog med andra faktorer att göra.

Håller den resten av skolåret så är jag nöjd. Förmodligen så hade en väska i cg hållit ett år den med, men det hade känts lite sådär..

Jaså? Som vadå?
Citera
2013-09-01, 11:48
Medlem
Smakarsprits avatar
Sugen på att köpa mig en portfölj, men vilka märken är de som har bäst kvalité? Sandqvist diskuteras här i tråden och även Mulberry, men hur står sig dessa märken och märken så som The bridge?
Citera
2013-10-07, 22:53
Medlem
Jag klämde och kände i flera omgångar innan jag bestämde mig för en specialmodell de hade på Palmgrens. Sandqvist Made in Sweden-serie håller god kvalitet på lädret, under förutsättning att man kan stå ut med spännena (jag tål inte vanliga spännen på väskor, på tok för krångligt att öppna och stänga, i kombination med ökat slitage). Deras övriga kollektioner är dock av undermåligt skinn och upplevs väldigt sladdriga. Palmgrens är snäppet över.

Jag har bara känt på Mulberrys billigare väskor, t.ex. Elkington, och jag upplevde att lädret var lite för tunt för min smak iom. att väskan blir en aning sladdrig.

The Bridge är helt okej kvalitetsmässigt men ganska fula, men det är ju en personlig åsikt
Citera
2013-10-18, 01:02
Medlem
Är sugen på att köpa denna Bridge-väskan, riktigt bra pris med. Gillar inte axelremmen men bara att ta av den, snyggare att bära väskan i handen desutom.

http://www.xn--vskan-gra.com/art/the-bridge-1?grp=90053

Lite orolig att man inte får "känna" på den innan, men antar att det är bra grejer?
Citera
2013-10-18, 06:41
Medlem
Bamsebjorns avatar
Någon som kan uttala sig om portföljerna från Tuscany Leather? Onekligen bra priser, Toscana har ju även fina traditioner av läderprodukter. Lite orolig över att priserna är för bra bara.

http://www.tuscanyleather.it/en/leather-briefcases/venezia-leather-briefcase-p-20.html
Citera
2013-10-18, 12:34
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsebjorn
Någon som kan uttala sig om portföljerna från Tuscany Leather? Onekligen bra priser, Toscana har ju även fina traditioner av läderprodukter. Lite orolig över att priserna är för bra bara.

http://www.tuscanyleather.it/en/leather-briefcases/venezia-leather-briefcase-p-20.html

Kan tyvärr inte uttala mig om hur kvalitén är. Tänkte beställa en själv faktiskt så jag hakar på frågandet här!

http://shop.leatherbriefcaseshop.co.uk/product3020586catno60586.html Här har du annars ett ännu behagligare pris!
Citera
2013-10-28, 17:19
Medlem
Bamsebjorns avatar
Okej, jag fick idag hem min portfölj ifrån Tuscany Leather. Det var inte den dyraste av deras utbud men jag är än så länge väldigt nöjd med den. Den känns rejäl och välgjord, färgen är fantastisk och jag hoppas på att kunna bära denna med mig under många år framöver. Slänger med ett par bilder på den!

http://imgur.com/a/IGw9v
Citera
2013-11-21, 23:06
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsebjorn
Okej, jag fick idag hem min portfölj ifrån Tuscany Leather. Det var inte den dyraste av deras utbud men jag är än så länge väldigt nöjd med den. Den känns rejäl och välgjord, färgen är fantastisk och jag hoppas på att kunna bära denna med mig under många år framöver. Slänger med ett par bilder på den!

http://imgur.com/a/IGw9v

Hur känns väskan efter att ha använt den ett tag? Funderar på att beställa hem någon portfölj därifrån.
Citera
2013-12-02, 04:21
Medlem
Bamsebjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Hur känns väskan efter att ha använt den ett tag? Funderar på att beställa hem någon portfölj därifrån.
Jag är faktiskt supernöjd, rekommenderas starkt! Allt från lädret, sömmarna och dragkedjorna känns bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in