Citat:
Ursprungligen postat av
RivenFlush
Ber om ursäkt om detta varit uppe, var på visning där idag och gubben vid köket är lika creepy i verkligheten som på bild:
http://bostad.erikolsson.se/pages/viewobject2.aspx?estate=54578#tab3
Är dock spekulant och tar gärna emot synpunkter...
Jag arbetar med fastigheter i södra Sverige, huset ser fint ut men jag skulle dock fundera över följande.
Ingen radonmätning finns, med tanke på byggåret så borde det inte finnas i materialet men kan fortfarande finnas markradon vilket kan ställa till det i framtiden, gör en korttidsmätning!
Krypgrund är en riskkonstruktion i sig vilket utesluter anspråk på dolda fel framöver (det är betydligt svårare i alla fall, i de flesta kontrakt idag står det till och med klart och tydligt att riskkonstruktioner är ej att betrakta som fel vid besiktning och då blir det också svårare som ett dolt fel nu när infon finns i tex besiktningen). Att det dessutom inte går att inspektera den försvårar läget ytterligare.
Kan kanske gå att göra provhålstagning men då blir det nog efter en kontraktskrivning?
Med tanke på felaktigheterna i golvbrunnarna (så ser i och för sig 8 av 10 ut) så kommer det eventuellt bli strul med försäkringsbolaget vid en eventuell skada som kan knytas till just det felet, tex läckage på grund av avsaknad klämring.
Huset är äldre, jag skulle ta dit en elektriker i samband med besiktning för att se över elen, det kan ofta vara fel med el och det ingår inte i en överlåtelsebesiktning men det åligger dig som köpare att kontrollera.
Driftkostnaderna känns rimliga även om jag själv föredrar vattenburet och golvvärme.
Ursäkta om det blev Offtopic, du får gärna PM:a om du har några frågor