2015-01-11, 14:52
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nina939393
Känner dock att ja vill gå "all in" då jag vill komma ngn värt inom kroppsbyggning. Ägnar alldeles för mycket tid på både mat och träning för att inte ta. Varken dricker eller e ute... fasta måltider/tränings dagar oavsett väder högtider.

Om du nu är seriös och vill gå all in så är mitt bästa tips, som jag skrev i svaret på ditt inlägg i en annan tråd, att du börjar utbilda dig i ämnet. När jag själv tog beslutet att gå till botten med hur kroppen fungerar och vilka möjligheter jag har att påverka den så började jag läsa. Jag har utan att överdriva spenderat em bra bit över 300 timmar på att läsa om allt jag tycker har ett värde. Mycket skit har ju naturligtvis passerat under luppen, men jag rekommenderar verkligen att alla som vill syssla med detta bör göra samma sak.
För att förenkla det lite för dig så har jag sammanfattat ett par länkar som innehåller det de flesta anser att professionella byggare bör ha koll på.

(FB) En guide till HGH - För nybörjare och proffs (Human Growth Hormone)
(FB) Stora tråden om AAS - Med Guide/FAQ - För nybörjare och erfarna
(FB) Clomid, Nolvadex, HCG och PCT FAQ
(FB) Spårtider

När du har läst detta så bör du ha tillräckligt mycket kött på benen för att veta hur du ska gå vidare för att lära dig hur allt hänger ihop.

Lycka till!

/aKAY
Citera
2015-01-11, 14:55
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
Kör testo e 250mg e4d men fick aldrig min beställning förra veckan så sitter utan verktyg.

Kan tidigast köra imorgon alltså 6e dagen. Antar att det inte gör speciellt mycket och bara rulla på som vanligt efter det?

Nu ska jag kanske inte vara den som är den men det där är ju bra klantigt att ligga så tajt på marginalen att en försenad leverans betyder att kroppen får lida.

Hur som; det är bara att köra vidare så fort du kan, men du kan ju räkna med en skapligt svajig nivå med några finnar och ev försämrad psykiskt välmående. Men som sagt; det är ingen större fara.

/aKAY
Citera
2015-01-11, 14:58
Medlem
Akay jadå all in menar jag att jag vill tävla i större klasser. Ska definitivt läsa igenom vad primobolan gör bieffekter/vinster och hur länge. Samt vad man ska ta efter för å bibehålla de man gått i vinst på.

Tack igen akay
Citera
2015-01-11, 15:11
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nina939393
Akay jadå all in menar jag att jag vill tävla i större klasser. Ska definitivt läsa igenom vad primobolan gör bieffekter/vinster och hur länge. Samt vad man ska ta efter för å bibehålla de man gått i vinst på.

Tack igen akay
Kvinnor kör inte pct i den bemärkelsen män gör. Du har ingen nytta av clomid, nolva och hcg när du kliver av som vi män har.
Det jag vet att en del kvinliga BBs brukar göra är att dom "fasar" ut preppen sakta ist för att sluta tvärt.
Jag tror det är mest för att inte krasha psykiskt. Om det hjälper för att behålla så mkt som möjligt vet jag inte.
Det finns en del kurrapporter av tjejer här, har du läst dom?
Citera
2015-01-11, 15:11
Medlem
[quote=aKAY|51839471]Jag har en synpunkt: Det är fan skrämmande att läsa vad du skriver. Fattar du inte att detta inte är leksaker? Du har minsann bestämt dig för att du ska kura men du har inte den blekaste om vad som gäller eller vad du ger dig in på så du lägger över beslutet i händerna på människor som du aldrig träffat som dessutom är helt anonyma.
Skärp till dig nu för fan.
Betvivlar även starkt att du har tränat gym seriöst i 10 år när du är 25.

När din egna kunskapsnivå är så pass låg att du inte vet hur du bör lägga upp kuren så tänker inte jag ge dig ett enda tips iaf. Eller jo, ett tips ska du få; LÄS PÅ för helvete.

Mvh

/aKAY

jag har tränat seriöst från och till i 10 år, har haft vissa uppehåll.. du får väl betvivla hur mkt du vill, men varför skulle jag ljuga om de ? fattar som inte poängen med det.... jag har ingen koll på aas därför jag skriver frågor här, de är väl de som är meningen med en tråd om nybörjarfrågor ! ja försöker läsa så mycket jag hinner, och sen har jag lite frågor på det ? de är väl fan bättre jag frågar än att jag bara chansar, om någon skriver du ska blanda oxar testo winnar osv din första kur. de är ju inte som att jag gör det bara för att någon skriver, jag lyssnar på vad folk säger, och ger mig för tips, sen läser jag på och ser om det kan stämma..... // Bman
Citera
2015-01-11, 15:42
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bman1122
jag har tränat seriöst från och till i 10 år, har haft vissa uppehåll.. du får väl betvivla hur mkt du vill, men varför skulle jag ljuga om de ? fattar som inte poängen med det.... jag har ingen koll på aas därför jag skriver frågor här, de är väl de som är meningen med en tråd om nybörjarfrågor ! ja försöker läsa så mycket jag hinner, och sen har jag lite frågor på det ? de är väl fan bättre jag frågar än att jag bara chansar, om någon skriver du ska blanda oxar testo winnar osv din första kur. de är ju inte som att jag gör det bara för att någon skriver, jag lyssnar på vad folk säger, och ger mig för tips, sen läser jag på och ser om det kan stämma..... // Bman

Okej så du säger alltså att du tränade seriöst när du var 15 år gammal. Snyggt.

Nåväl. Snacka inte bord dig själv nu pojk. Den här tråden är absolut till för nybörjare som behöver hjälp, men som så många gånger förr missbrukas tråden av lata opålästa snorungar som repeterar samma satans noobfrågor och bara sitter å gapar efter svar som en annan fågelunge gapar efter mat.
Börja i rätt ände och läs det som redan är skrivet. Det kommer ta mer än 1h för dig att bilda dig en uppfattning, det är bara att inse. Om du sedan har en fråga om något du inte förstår eller får ihop utifrån det du läst så är detta helt rätt tråd för dig att söka svar.
De frågor du ställde är bara så jävla basic att det vittnar om hur lite du har försökt bilda dig i ämnet.

/aKAY
Citera
2015-01-11, 16:38
Medlem
Kollat igenom ja just de ja undrar lite ... när nu killar kurar hur många kurer kör ni i snitt på ett år? (Normalt) och va anses va okej för en tjej att köra utan att hon ska få drag som en man i facet
Citera
2015-01-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Okej så du säger alltså att du tränade seriöst när du var 15 år gammal. Snyggt.

Nåväl. Snacka inte bord dig själv nu pojk. Den här tråden är absolut till för nybörjare som behöver hjälp, men som så många gånger förr missbrukas tråden av lata opålästa snorungar som repeterar samma satans noobfrågor och bara sitter å gapar efter svar som en annan fågelunge gapar efter mat.
Börja i rätt ände och läs det som redan är skrivet. Det kommer ta mer än 1h för dig att bilda dig en uppfattning, det är bara att inse. Om du sedan har en fråga om något du inte förstår eller får ihop utifrån det du läst så är detta helt rätt tråd för dig att söka svar.
De frågor du ställde är bara så jävla basic att det vittnar om hur lite du har försökt bilda dig i ämnet.

/aKAY
hehe nää okej de var väl inte lika seriöst när jag var 15 som det är nu, ja hade inga tekniker osv, de var lite mer lekstuga då, där har du rätt !

ja ska ta och läsa på mer, ja antar att ja var lite lat igår och bara ville ha snabba svar, så ja slapp läsa mer.... har du något tips om vad jag ska läsa ? antar att jag ska fortsätta läsa i denna tråd, men du kanske har tips på någon annan tråd eller liknande som kan vara bra

/// Mvh Bman
Citera
2015-01-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bman1122
hehe nää okej de var väl inte lika seriöst när jag var 15 som det är nu, ja hade inga tekniker osv, de var lite mer lekstuga då, där har du rätt !

ja ska ta och läsa på mer, ja antar att ja var lite lat igår och bara ville ha snabba svar, så ja slapp läsa mer.... har du något tips om vad jag ska läsa ? antar att jag ska fortsätta läsa i denna tråd, men du kanske har tips på någon annan tråd eller liknande som kan vara bra

/// Mvh Bman

Du kan ju börja med första inlägget i tråden vet inte hur du kunde missa de om du ens börjat läsa här på flashback...
Citera
2015-01-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Ser väl bra ut. Som Tony T redan sagt är det vettigt att slänga in en låg dos ai när du har ett högt bf. Kan tänka mig att 0.25mg eod bör räcka fint.

Bara en fråga. Vad är AI ? Frågar för jag har högt BF själv.
Citera
2015-01-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99menqigong
Bara en fråga. Vad är AI ? Frågar för jag har högt BF själv.

Läs tråden om Letrozole och Arimidex som bengtzz skrivit så får du en bra förklaring.
Citera
2015-01-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argakillen
Läs tråden om Letrozole och Arimidex som bengtzz skrivit så får du en bra förklaring.
Tack för hjälpen! Mycket tydligt förklarat i den tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in