Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Motgift lanserade "Ukrainafrivilliga", en organisation som styrde massmördare som Mikael Skillt till Ukraina och organisationen "Azov". Andra Motgiftlyssnare hamnade i Aidar. Att påstå att Motgift inte har något ansvar för svenskarna som åkte till Kiev och tog värvning i judiska dödspatruller är som att påstå att judiska medier som propagerar för massinvandring inte har något ansvar för folkmordet på vita...
Det finns väl lite olika sätt att se på det där och jag har full respekt för ditt synsätt även om det kanske är formulerat på ett lite väl tillspetsat sätt.
Förövrigt har ditt påstående nu förskjutits från "hjälpte till att arrangera" till att Motgift "har ansvar för" och det var det första jag invände emot. Ukrainafrivilliga var väl en civil grej när Motgift lanserade det, så de arrangerade ju inget militärt men har såklart ett visst ansvar till att en del svenskar drog till Ukraina och sedan tog värvning i väpnade styrkor.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Åh... "Om du är en fegis som inte mördar människor du ogillar bör du inte uttrycka dina åsikter"-argumentet. Så originellt.
Nu skrev jag inte det, utan påpekade bara att det antagligen inte är särskilt effektivt att skriva elaka kommentarer om folks utseende. Bättre sätt kan vara lite vad som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Ett annat sätt att bekämpa sådana typer är annars, enligt mig som inte tycker att man bör skjuta ihjäl alla man är oense med, att ge konkurrerande organisationer tips om bättre agerande.
Ja, det är helt klart ett exempel på bättre och mer meningsfulla metoder.