Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-12, 16:36
  #433
Medlem
baggebo1s avatar
Nordfronts välresearchade artikelserie om Sorosläckan är intressant:

https://www.nordfront.se/sverige-har...ela-europa.smr
https://www.nordfront.se/har-ar-soro...-i-sverige.smr

Extra kul att Fria Tider också skriver om saken och dessutom källhänvisar till Nordfront.

http://www.friatider.se/svenska-poli...t-soros-lojala
Citera
2016-10-19, 13:41
  #434
Medlem
NixYOs avatar
Det är två saker som jag skulle vilja påtala i Nordfronts artikel om den senaste LMPT-demonstration:

För det första så är Marion Maréchal-Le Pen inte dotter till Marine Le Pen, utan dotter till Samuel Maréchal och Yann Le Pen (Jean-Marie Le Pens andra dotter som han fick med sin f.d. hustru Pierrette Lalanne (Marine Le Pen var den tredje dottern som han fick med henne)), så Marion är Marines systerdotter och Marine är Marions moster.

https://www.nordfront.se/200-000-mar...lsen-paris.smr
Citat:
Bland de som demonstrerade kunde man bland annat se Marion Le Pen från Front National, dotter till Marine Le Pen.

Det andra som jag har att klaga på är det enligt mig oidiomatiska användandet av »av« samt felstavandet av den sydfranska staden, som Robert Ménard är borgmästare i, i denna mening:
Citat:
Man kunde också se borgmästaren av staden Bezir, Robert Ménard, som nyligen blivit känd för att ha startat en kampanj för att förhindra så kallade ”flyktingar” från att bosätta sig i hans stad.
Jag tycker det borde ha stått något i stil med »Man kunde också se Béziers' borgmästare, Robert Ménard, som [...]« (den sydfranska staden heter Béziers på svenska enligt Wikipedia) eller »Man kunde också se Robert Ménard, Front Nationals demokratiskt framröstade borgmästare i den sydfranska staden Béziers, som [...]« istället.
__________________
Senast redigerad av NixYO 2016-10-19 kl. 13:59.
Citera
2017-01-21, 05:09
  #435
Medlem
Dofternas avatar
Det har blivit nåt missförstånd bland en del gynnare på Nordfront att jag skulle vara Mod här på FB, skrev en liten rättelse på det.
https://www.nordfront.se/kommentar-a...nsterlokal.smr

Nu när jag ville ge ge min syn på trippeleko-gate - eftersom en lurk svarade om det istället för Mod-historien - så kan jag inte posta längre.
Är det mig det är fel på eller har jag blitt flaggad eller liknande?
Citera
2017-03-20, 20:33
  #436
Medlem
Varför funkar det inte att komma in på nordfront ?
Citera
2017-03-21, 00:32
  #437
Avstängd
Vad fan är det med folk i kommentarsfältet? Så fort man skojar och skriver "jag är neger" så får man 500 minusröster. Skriver man "neger" så får man 100 röster upp. Är folk på nordfront verkligen så primitiva och känsliga att de måste missbruka gillaknappen?
Citera
2017-03-21, 09:58
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --HurVetDuDet--
Varför funkar det inte att komma in på nordfront ?
Sidan kom upp igen under kvällen igår!
Citera
2017-04-11, 20:20
  #439
Avstängd
olasvenssons avatar
Hemsidan fungerar dåligt idag. Trög.
Citera
2017-04-25, 19:26
  #440
Medlem
baggebo1s avatar
Viktig grävande journalism av Nordfront. Ytterligare en överklass-AFA:it avslöjad, med våldsbejakande föräldrar i höga positioner. Fruktansvärt obehagligt:

https://www.nordfront.se/diplomatdot...-terrorism.smr
Citera
2017-04-25, 21:00
  #441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Viktig grävande journalism av Nordfront. Ytterligare en överklass-AFA:it avslöjad, med våldsbejakande föräldrar i höga positioner. Fruktansvärt obehagligt:

https://www.nordfront.se/diplomatdot...-terrorism.smr

Mycket bra grävt och väldigt intressant info. Dock bör detta spridas till dumsvenne och andra korkade vita i andra trådar och plattformar. Här vet ju alla vad som pågår bakom kulisserna.
Citera
2017-05-04, 12:06
  #442
Medlem
Jag fick, som många andra, i brevlådan ett flygblad från Nordfront.
Jag vet om hur vår värld styrs av hänsynslösa tyranner - dessa personer som styr det globala ekonomiska systemet. Dessa personer som inte lyfter ett finger men ändå har så mycket pengar att de aldrig behöver göra en ansträngning i livet för att kunna leva ett fullgott liv.
I princip samma människor som skrivit all våran historia, om hur hemsk Hitler var, när han i själva verket snarare gjorde ett tappert försök att bryta folket löst från denna ekonomiska kontroll de faktiskt har över oss. Hitler blev besegrad, och sedan uppmålad som ett svin i Historieböckerna och i all media.
Tyrannerna vann över Hitler.
... Vinnare skriver all historia. Vinnare publiciterar all historia. Vinnare äger historian.

Jag blev genast nyfiken på att donera pengar till dem, eller bli medlem på deras hemsida.
Men när jag gick in och kikade på deras hemsida, blev jag genast äcklad av hur många rasister det hänger på sidan.

Dessa globala tyranner vill jag såklart ta bort så mycket makt som möjligt ifrån, så att medelmänniskan kan leva ett bättre liv, men jag blev avskräckt från nordfront pga alla rasister som smittar ner rörelsen.

Jag som är uppvuxen i svensk kultur, avskyr såklart kulturer som tycker det är ok att våldta kvinnor utan minsta samvetskval. (lägg då till att jag även avskyr feminism).
Hatar även kulturer som tycker det är ok att misshandla djur.
Deras kultur är så otroligt olik våran att man automatiskt blir äcklad av många av de saker de gör.
... Men deras hudfärg och utseende har jag inget emot.
Det är en enda stor kultur-krock, som politikerna skiter i.

Jag var intresserad av nordfront, men rörelsen drar till sig för mycket rasister för att jag bekvämt ska kunna känna mig som en bidragande del.
Citera
2017-05-15, 22:37
  #443
Medlem
Ustyugov2s avatar
Grymt rolig bildartikel med rödingar från 1 maj i Falun. https://www.nordfront.se/motdemonstr...skrattfest.smr

Rödingmagikern, attackdvärgen och avslöjandet av interasistmens nyfunna ideologiska inriktning var bäst.
Citera
2017-05-17, 01:46
  #444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkAnus
Jag fick, som många andra, i brevlådan ett flygblad från Nordfront.
Jag vet om hur vår värld styrs av hänsynslösa tyranner - dessa personer som styr det globala ekonomiska systemet. Dessa personer som inte lyfter ett finger men ändå har så mycket pengar att de aldrig behöver göra en ansträngning i livet för att kunna leva ett fullgott liv.
I princip samma människor som skrivit all våran historia, om hur hemsk Hitler var, när han i själva verket snarare gjorde ett tappert försök att bryta folket löst från denna ekonomiska kontroll de faktiskt har över oss. Hitler blev besegrad, och sedan uppmålad som ett svin i Historieböckerna och i all media.
Tyrannerna vann över Hitler.
... Vinnare skriver all historia. Vinnare publiciterar all historia. Vinnare äger historian.

Jag blev genast nyfiken på att donera pengar till dem, eller bli medlem på deras hemsida.
Men när jag gick in och kikade på deras hemsida, blev jag genast äcklad av hur många rasister det hänger på sidan.

Dessa globala tyranner vill jag såklart ta bort så mycket makt som möjligt ifrån, så att medelmänniskan kan leva ett bättre liv, men jag blev avskräckt från nordfront pga alla rasister som smittar ner rörelsen.

Jag som är uppvuxen i svensk kultur, avskyr såklart kulturer som tycker det är ok att våldta kvinnor utan minsta samvetskval. (lägg då till att jag även avskyr feminism).
Hatar även kulturer som tycker det är ok att misshandla djur.
Deras kultur är så otroligt olik våran att man automatiskt blir äcklad av många av de saker de gör.
... Men deras hudfärg och utseende har jag inget emot.
Det är en enda stor kultur-krock, som politikerna skiter i.

Jag var intresserad av nordfront, men rörelsen drar till sig för mycket rasister för att jag bekvämt ska kunna känna mig som en bidragande del.

Vill bara säga att de som kommenterar på Nordfront inte är en representation av medlemmarna i organisationen. Det är dels en hel del röding-troll och en del arga killar som tror att det är coolt att skriva hatiska kommentarer. Lyssna på radion, läs de faktiska artiklarna eller kom på någon träff eller möte och du kommer att bli positivt överraskad. Nu har de precis gjort om kommentarsfunktionen så att det ska vara mindre skit där, men anledningen till att de håller det öppet och istället efterhandsmodererar påhopp och lagbrott är för att det inte finns särskilt många nättidningar kvar med öppna kommentarsfält. Det är ett medvetet val och de tycker själva att det är en hel del skit i kommentarsfältet enligt utsago i RN.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback