Citat:
Ursprungligen postat av
Neromecha
Du min herre, har fel.
Kvinnor har ingen preferens för nära genetiskt besläktade, snarare har de generellt en preferens för främlingar. Varför tror du kvinnor i Sverige har en högre sannolikhet att flytta till större städer? Jo, en anledning kan vara för att vidga det potentiella genetiska urvalet. Sedan så tenderar kvinnornas preferenser att variera med menscykeln, där de under perioden strax efter menstruationen tenderar att föredra mer maskulina män. Kvinnor vill generellt ha maskulina män som fäder, och feminina män som sugardaddies och barnpassare.
Ifall kvinnor hade större sannolikhet att välja sina kusiner skulle det inte behöva finnas patriarkala mekanismer för att skydda den egna egendomen. Inom matriarkala samhällen finns inte samma risk, då män helt enkelt inte äger egendom under sådana regimer.
Hur kan jag ha fel när din idé går emot fundamental logik om existens?
Självklart har kvinnor och även män preferens för genetiskt besläktade, det är ju en självklarhet för allt liv som avlar bort sin egen genetik givetvis inte längre kommer att existera, emedan de som avlar så att sin egen genetik överlever är de som existerar. Det är oundvikligt.
Kvinnor i allmänhet gillar "större städer" för att de har större urval, större möjlighet att hitta den starkaste mannen och bli befruktad av densamma, om de kan lyckas förföra honom dvs. Alla vet att kvinnors sexuella preferenser varierar med menscykeln, så jag vet inte varför du tar upp det, det anknyter inte ens till frågan.
Menar du att du inte fattar att mäns kontroll över kvinnor handlar om att säkerställa i så hög mån som möjligt att man försörjer sina egna barn? Vad menar du med "matriarkala samhällen"? Vad menar du ens med "patriarkal"? Luddiga begrepp. Jag uppfattade det först som att du avsåg att män givetvis som alltid är de som styr och är de styrande, men nu vettefan vad du snackar om, för ditt babbel blir ju bara en tautologi.