2015-01-11, 07:59
Medlem
powlices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekhmet
2001 trillade det ner pass från skyn och landade framför fötterna på FBI-agenter.
2015 glöms id-handlingar i flyktbilar.

Dessa förbannade terrorister och deras djävla ID-handlingar som hela tiden ställer till det för dom.

Och i krogkön letar man hejvilt efter legget.
Citera
2015-01-11, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Han var tydligen redan deprimerad, och i samband med utredningen mötte han dessutom ett av dödsoffrens familj. Knappast konstigt om han mådde dåligt efter det.

Helric Fredou, 45, suffered from depression and experienced burn out. Shortly before committing suicide, he met with the family of a victim of the Charlie Hebdo attack and killed himself preparing the report

Det känns lite ointressant att du länkar citat och texter ifrån media i en tråd som handlar om konspirationer. Det säger liksom inte ett dugg..
Citera
2015-01-11, 08:49
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjn
Det känns lite ointressant att du länkar citat och texter ifrån media i en tråd som handlar om konspirationer. Det säger liksom inte ett dugg..

Nähä utan man ska bara visa en enögd bild av saker och ting, konspirationsteorier ska inte vara emotsagda lila lite som ett påståeende inom veteskapen.

Så vad är felet, ljög media när de gav den beskrivningen, finns det något som talar emot det som skrevs?
Citera
2015-01-11, 10:23
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMary
Haha wow, så jag som då påstår att västvärlden medvetet dödar civila är hjärntvättad?
Låt mig ta några exempel
Hiroshima - 129 000 människor ska ha omkommit bara de första dagarna.
Nagasaki - 70 000 människor ska ha omkommit bara de första dagarna. (Du vet väl hur atombomber långsamt dödar och därför är siffran säkerligen mycket högre).
Vietnam - Inga exakta siffror, men efter soldater berättat sina historier gällde "kill anything that moves". Har du ingen koll alls? Hur många amerikanska soldater som drabbades av extrema krigsskador pga. de brutala avrättningarna av civila?
Nae dra ut Obamas kobra ur käften och skaffa dig lite verklighetsuppfattning.
Nu snackar jag om nutid. Inget land följde krigslagar under andra världskriget. Det vara äta eller ätas som gällde. Men någon som är så påläst som du borde veta att både Hiroshima och Nagasaki var militärstäder och strategiskt utvalda för att få stopp på Japans oförsvarliga människoslakt. Attacken i sig är idag oförlåtligt, men då ansågs den nödvändigt. Och du får väl avgöra själv om dödsoffren var värt att få ett officiellt slut på det blodigaste kriget genom tiderna.

Om USA var ute efter att döda så många civila som möjligt så hade de släppt båda bomberna i Tokyo. Men nu valdes alltså två militärstäder ut för att slå ut fabriker och för att slå ut många soldater som skulle ha skickats för att fortsätta slakta människor i Asien. Av de dödssiffror du uppger så var drygt hälften militärer, och resten av befolkningen som var arbetsduglig jobbade i militärfabriker.

Atombomberna är ett väldigt mörkt kapitel i människans historia, och det finns en anledning till varför man inte har använt atombomber i krig sedan dess. Men ställ dig frågan om hur många oskyldiga som hade mist livet om Japan hade fått fortsätta sin slakt. Japan hade knappast varit det land det är idag.

Jämför man hur många civila USA dödade under WW2 med hur många civila Ryssland, Tyskland och Japan ordagrant slaktade så är det inte ens en bråkdel. Samtliga länder slaktade miljontals kvinnor och barn, och du tjurar över att USA totalt kanske dödade runt 100000 kvinnor och barn med sina atombomber. Om du frågar mig så hade jag hellre vaporiserats i ett ögonblick än att bli våldtagen, se mina barn bli spättade på påkar och till sist själv bli ihjälbränd, för det var sånt japanerna sysslade med i Kina, Korea och andra asiatiska länder.

Och ytterst få i Vietnam slaktades på det sätt du beskriver av USA. Man uppskattar att drygt 5-6000 slaktades. De flesta civila dödsoffren var till följd av bombningar, oftast napalm, som i och för sig inte lär ha varit någon trevlig död precis.
Citera
2015-01-11, 10:47
Medlem
Minipaxs avatar
Ni kanske kan förklara det här för mig:
Hur i helvete tänker man när man placerar ett berg av kött (de ber ju om att får en granat kastad på sig) framför byggnaden där terroristerna och gisslan befinner sig?
Det verkar ju inte speciellt smidigt om man vill nå en lösning som innebär minimalt med skadade och döda.

Kolla på videon när de går in, det är ju helt sjukt, hur många är de egentligen?
De står sedan och skjuter hejvilt in i rummet, har vissa problem med att få upp dörren och till sist efter någon minut springer det ut folk från gisslan.
Riskminimering? Skit i det.

I min värld hade man, på signal, kastat in flashbangs eller ännu bättre, försökt söva de som befinner sig i byggnaden med hjälp av gas.
Sedan, med ett fåtal antiterroristpoliser hade man gått in och eliminerat eventuellt kvarvarande hot.

Vilken jävla fars detta verkar vara.
Citera
2015-01-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moritza
Vi har också studerat denna film noggrant. Skjuter man någon i huvudet på så nära håll med ett vapen av denna kaliber, blir det normalt inte mycket kvar av huvudet. Det ser mer ut som terroristen skjuter strax vid sidan om. Som om han bara vill göra en markering. Det förringar inte vad de gjorde men det känns lite som man vill spä på för att hatet mot dem skall växa.

Angående polisen på trottoaren,
Är det bekräftat att han dog av det sista avlossade skottet? Träffade det? Gärningsmannen springer ju bara förbi och skjuter i språnget. Kanske missar skottet och polisen strax efter avlider av de tidigare skadorna. Kanske blir han medvetslös i samband med skottet? Chock?
Jag menar, att polisen dog av ett skott i huvudet är väl slutsatser som media dragit av filmen?
Citera
2015-01-11, 11:01
Medlem
Återigen, det en väldig pekuliär händelse detta. Inget verkar logiskt. Jag förstår inte "terroristernas" motiv och mål. Vad ville man försöka åstadkomma med detta angrepp? Som jag nämnde tidigare kommer ju inte karikatyrteckningarna stävjas på något sätt, snarare att de får större spridning. Så effektivt kan man säga att från ett Islamiskt perspektiv var det kontraproduktivt. Dessutom är det en starkare opinion mot Muslimer i redan rasistiska och koloniala Frankrike. Sympatin för Israel växer onekligen, och Frankrikes inblandning i ett eventuellt krig nere i mellanöstern kommer att tas för givet enligt min mening.

Det märkliga är att alla dessa terrorister alltid är under bevakning, oftast har varit i kontakt med myndigheter, antingen suttit frihetsberövade eller annat. Precis som "svensken" var under SÄPO-bevakning men ändo lyckades denna "high-school dropout" penetrera SÄPO's skyddsnät.. vilket för mig är sensationellt.

Som sagt detta stinker false flag, vem vet, kanske folket i delin var skådisar likt följande:

https://www.youtube.com/watch?v=5BfjPTuOcmQ
Citera
2015-01-11, 11:13
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du tycker bara, det är din fulla rätt att göra det, men varför kan du inte utveckla ditt tyckande med underbyggda resonemang, jag tycker att det är klent och talande för en viss personlighetstyp, jag tror att du inte är intellektuell, en indoktrinerad skrabba som inte kan tänka utanför dina egna referensramar och ta åt dig av vad andra säger. Du har helt enkelt fått för dig att du vet allt som finns att veta, inget mer finns att lägga till din sanning, på den grunden uttalar du dig. Förskräckligt naivt och talande, du är ett wt-pucko tror jag, förmodligen anställd inom det offentliga, socialdemokrat och cirkelledare på ABF.
Det flesta konspirationsteoretiker förstår inte den verklighet de lever i, de frågar grundläggande frågor av ren dumhet och de förstår inte svaren och ser ingen logik på grund av bristande intelligens och du har varit ett lysande exempel på en uppmärksamhetskåt rättshaverist som har svårt att förstå.

Citat:
Du uttalar dig som om du vet vad den här attacken handlar om, du vet inte, kan endast tro om du inte är involverad på något vis vilket jag är helt övertygad om att du inte är.

Jag antar till din fördel att du inte vet vad ordet "involverad" har för innebörd.

Citat:
Ditt harplande i flertalet trådar tyder på att du tror dig sitta inne på sanningen. Det är din fulla rätt att tro så och även uttrycka det, men det gör dig inte till en sanningssägare, ty du har inga bevis för det du påstår, än mindre argument för din uppfattning.
Ett bra exempel på dina kommentarer i de här trådarna, du bara svamlar om "bevis", "argument" utan att kunna ge exempel som du motargumenterar.

Citat:
Du häcklar seriöst debatterande personer i trådar kopplade till terrorattacken utan att bemöta dem med seriösa argument, mycket uselt tycker jag. Vad din agenda är vet inte jag, men uppriktig och allvarligt menad är den knappast, det är min uppfattning, snarare enbart ett uttryck för en vilja att synas, vad vill du egentligen?
Jag häcklar oseriösa debattörer som inte bidrar utan skräpar ned trådar med sitt ointelligenta trams och svammel, när de dessutom påstår att deras okunskap är någon form av kunskap om vad som egentligen hänt är det såklart provocerande, speciellt när dessa som i ditt fall inte kommer med någon teori utan bara mumlar om "det gick inte till så" "nej det stämmer inte.."

Citat:
Vad menar du med att terrorattacken är simpel? Lösryckt skitprat tycker jag därför att du inte redovisar varför du anser att det är en simpel attack. Förmodligen är det här din begränsning ligger, du tycker men kan inte på ett moget sätt förklara varför.
Motiven, utförandet... inget är ett mysterium. Vi har sett det många gånger förut. RAF är ett bra exempel.
Senast redigerad av Xelious 2015-01-11 kl. 11:17.
Citera
2015-01-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Hur i helvete tänker man när man placerar ett berg av kött (de ber ju om att får en granat kastad på sig) framför byggnaden där terroristerna och gisslan befinner sig?
Det verkar ju inte speciellt smidigt om man vill nå en lösning som innebär minimalt med skadade och döda.

Kolla på videon när de går in, det är ju helt sjukt, hur många är de egentligen?
De står sedan och skjuter hejvilt in i rummet, har vissa problem med att få upp dörren och till sist efter någon minut springer det ut folk från gisslan.

I min värld hade man, på signal, kastat in flashbangs eller ännu bättre, försökt söva de som befinner sig i byggnaden med hjälp av gas.
Sedan, med ett fåtal antiterroristpoliser hade man gått in och eliminerat eventuellt kvarvarande hot.

Håller med. Tror skadan kunde potentiellt vara mer omfattande om nått hade gått snett. Så här hade de aldrig gjort i Sverige. Men meningen med false flag är ju att ingen ska komma ut levande. Ju flera talförmögna personer desto större risk för röjning. De andra bröderna som lämnat kvar leggen blev ju också skjutna. Undrar varför de bar skidmaskar om de ändo ville bli upptäckta? låter ologiskt. det väcker ju större uppmärksamhet om man har skidmask på än om man gick utan... helt ärligt tror jag inte att det var de två börderna, utan de är så kallade patsies....
Citera
2015-01-11, 11:26
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=yJEvlKKm6og#t=151

260 000 visningar. tror inte vi är de enda som är skeptiska... jag tror vi ser en övergång från konspirationsteori till den gällande teorin. folk har 0 förtroende för staten.
Citera
2015-01-11, 11:27
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax

Söva med gas? Vet du hur mycket gas det skulle krävas för att få alla i lokalen att slockna? Gärningsmannen skulle dessutom märka att något inte stämmer när gisslan och han själv börjar bli sömnig, vilket skulle kunna få honom att börja skjuta gisslan.

Sen så slängde de ju in en flashbang, det var ju det som fick honom att drabbas av panik och springa ut.
Citera
2015-01-11, 11:33
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
https://www.youtube.com/watch?v=yJEvlKKm6og#t=151

260 000 visningar. tror inte vi är de enda som är skeptiska... jag tror vi ser en övergång från konspirationsteori till den gällande teorin. folk har 0 förtroende för staten.

Att poliserna verkligen är döda övergår tydligen ert förstånd, polisen ahmed är död, hur förklarar ni det och varför skulle han inte dö på trottoaren men sedan vara död ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in