2015-01-11, 11:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjn
Det känns lite ointressant att du länkar citat och texter ifrån media i en tråd som handlar om konspirationer. Det säger liksom inte ett dugg..

Citatet du gnäller om ingick i en konversation som svarade på detta inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Fast varför läser vi detta på någon obskyr sida med en obskyr länk? Varför inte cnn, fox news, bonniers osv? jag trodde att media i väst var opartisk? vink vink

Om man inte får visa vad tidningar i väst skriver när man diskuterar varför tidningar i väst påstås inte skriva alls, ja då blir det rätt svårt att diskutera. Kan vi höja nivån lite nu och kanske försöka diskutera terrorattacken istället för dina personliga hangups?
Citera
2015-01-11, 12:20
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=yJEvlKKm6og#t=151

260 000 visningar. tror inte vi är de enda som är skeptiska... jag tror vi ser en övergång från konspirationsteori till den gällande teorin. folk har 0 förtroende för staten.

Wow ytterligare en helt hjärndöd jag har minnsan kollat hollywood filmer hur ett skott som penetrerar en kropp och det är SANT!

Bara början får mig att inse att det är en stolle som svamlat. Mynningen riktas mot huvudet och det slår en kula i backen, richochet verkar vara obekant begrepp. Eller menar du att det är rimligt att mynningen riktas mot huvudet och lyckas skjuta ett skott i trottoaren? Utan ett material kan inte kulan göra den förändrade riktningen.

Sedan reagerar personen med att huvudet inte gungar till, fråga ett rättsmedicinare så kommer du få reda på att man hoppar till vid skottskada är hollywood effekt för att det ska se häftigare ut. När någon skjuts, i synnerhet med vaven där hastigheten vid mynningen är 715 m/s eller högre med spetsig kula så rör sig inte kroppen när skottet penetrerar.

MAD hade en insändarsida som passade liknande videoklipp som förkortandes FFF.
Citera
2015-01-11, 12:25
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Ni kanske kan förklara det här för mig:
Hur i helvete tänker man när man placerar ett berg av kött (de ber ju om att får en granat kastad på sig) framför byggnaden där terroristerna och gisslan befinner sig?
Det verkar ju inte speciellt smidigt om man vill nå en lösning som innebär minimalt med skadade och döda.

Kolla på videon när de går in, det är ju helt sjukt, hur många är de egentligen?
De står sedan och skjuter hejvilt in i rummet, har vissa problem med att få upp dörren och till sist efter någon minut springer det ut folk från gisslan.
Riskminimering? Skit i det.

I min värld hade man, på signal, kastat in flashbangs eller ännu bättre, försökt söva de som befinner sig i byggnaden med hjälp av gas.
Sedan, med ett fåtal antiterroristpoliser hade man gått in och eliminerat eventuellt kvarvarande hot.

Vilken jävla fars detta verkar vara.

Finns en video som analyserar det du säger, man kan inte hålla sig för skratt

https://www.youtube.com/watch?v=2L6r3oIuRW8
Citera
2015-01-11, 12:57
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Finns en video som analyserar det du säger, man kan inte hålla sig för skratt

https://www.youtube.com/watch?v=2L6r3oIuRW8

Ja ytterligare en hjärndöd video av en fåntratt som inte kollat flera källor, se den här videon från en annan vinkel så blir bilden en helt annan. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/11337060/Watch-Inside-Paris-supermarket-as-hostages-flee-siege.html

Så vad är mest skrattretande?
Citera
2015-01-11, 13:07
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Söva med gas? Vet du hur mycket gas det skulle krävas för att få alla i lokalen att slockna?
Nej det vet jag inte, tala om det för mig.
Citera
2015-01-11, 13:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

I min värld hade man, på signal, kastat in flashbangs eller ännu bättre, försökt söva de som befinner sig i byggnaden med hjälp av gas.
Sedan, med ett fåtal antiterroristpoliser hade man gått in och eliminerat eventuellt kvarvarande hot.

Vilken jävla fars detta verkar vara.

Vad skulle det vara för gas menar du? Den enda gång man har försökt göra detta, vad jag kan hitta, var i Moskva 2002 när terrorister höll gisslan i en teater. Den gången slutade det med att runt 100 stycken i gisslan dog - av gasen! Jag tror knappast det är något man vill upprepa. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Incapacitating_agent
http://www.snpf.org/Artiklar/fentanyl_narkosmedel%20vid%20teaterstormningen.htm
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-01-11 kl. 13:21.
Citera
2015-01-11, 13:23
Medlem
Alltså är tesen att han inte blev skjuten i skallen då. För det kan jag ändo köpa. Avsaknaden av blod är chockerande.. det kan du inte förklara hur sionistisk lagd du än är. Det finns en lycklig jävel idag, och det är benjamin netanyahu. han lär få mycket stöd nu.. *vink vink*. Och glöm inte det var den stackars judedelin som var offret, nu kommer sympatin för judar och höger partiet växa! bra jobbat amedy couilaly eller vad nu mossad har gett honom för namn...
Citera
2015-01-11, 13:25
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad skulle det vara för gas menar du? Den enda gång man har försökt göra detta, vad jag kan hitta, var i Moskva 2002 när terrorister höll gisslan i en teater. Den gången slutade det med att många i gisslan dog - av gasen! Jag tror knappast det är något man vill upprepa. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Incapacitating_agent
http://www.snpf.org/Artiklar/fentanyl_narkosmedel%20vid%20teaterstormningen.htm
Man kan tycka att det borde väl ha hänt en del på gasfronten sedan 2002.
Det måste nödvändigtvis inte vara en gas som söver, det var bara ett exempel som jag trodde att ni förstod.
Såg det ut såhär när de plockade Bin Laden tro?
Citera
2015-01-11, 13:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Man kan tycka att det borde väl ha hänt en del på gasfronten sedan 2002.
Det måste nödvändigtvis inte vara en gas som söver, det var bara ett exempel som jag trodde att ni förstod.
Såg det ut såhär när de plockade Bin Laden tro?

Det kanske du tycker, men så länge du inte ens kan visa att en sådan gas faktiskt finns så kanske det är lite förhastat att gnälla på att polisen inte använde den.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-01-11 kl. 13:39.
Citera
2015-01-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Wow ytterligare en helt hjärndöd jag har minnsan kollat hollywood filmer hur ett skott som penetrerar en kropp och det är SANT!

Bara början får mig att inse att det är en stolle som svamlat. Mynningen riktas mot huvudet och det slår en kula i backen, richochet verkar vara obekant begrepp. Eller menar du att det är rimligt att mynningen riktas mot huvudet och lyckas skjuta ett skott i trottoaren? Utan ett material kan inte kulan göra den förändrade riktningen.

Sedan reagerar personen med att huvudet inte gungar till, fråga ett rättsmedicinare så kommer du få reda på att man hoppar till vid skottskada är hollywood effekt för att det ska se häftigare ut. När någon skjuts, i synnerhet med vaven där hastigheten vid mynningen är 715 m/s eller högre med spetsig kula så rör sig inte kroppen när skottet penetrerar.

MAD hade en insändarsida som passade liknande videoklipp som förkortandes FFF.
Fråga en rättsmedicinare hur mycket blod som borde strömmat ut vid öppet sår + kärlruptur.
Citera
2015-01-11, 13:40
Medlem
AnnaKindbergBatras avatar
Citat:
Alltså är tesen att han inte blev skjuten i skallen då. För det kan jag ändo köpa. Avsaknaden av blod är chockerande.. det kan du inte förklara hur sionistisk lagd du än är. Det finns en lycklig jävel idag, och det är benjamin netanyahu. han lär få mycket stöd nu.. *vink vink*. Och glöm inte det var den stackars judedelin som var offret, nu kommer sympatin för judar och höger partiet växa! bra jobbat amedy couilaly eller vad nu mossad har gett honom för namn...

Kan det vara så att muslimen missar polisens huvud, men att han av chock/rädsla/panik blir medvetslös och sedan dör av de skott i magen som han hade fått innan? Förstår ni hur jag menar?

Det kan ju iallafall förklara avsaknaden av kroppsrörelse
Citera
2015-01-11, 13:44
Medlem
Ja det där kan jag köpa. Men media går ju ut bestämt och hävdar att han får skallen skjuten. Det för många anomalier i detta fall. Tex under breiviks attack så fanns det inte sådana anomalier. men 9-11, 7-7, madrid, paris är bara full av anomalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in