Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyD2
Nu försvarar jag inte västvärldens slakt av oskyldiga, men varför med avsikt rikta våld mot civila?
Fast majoriteten av de som dödades var ju inte civila. De var tecknare som medverkat till att "skända" deras älskade ledare.
Om du skulle publicera karikatyrer på Hells Angels ledare så skulle du nog dödas ganska snabbt du med. HA är lite mer taktiska däremot och skulle nog se till att mordet inte kan kopplas till dem annat än vagt symboliskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyD2
Det är knappast så att västvärlden avsiktligt har velat döda oskyldiga barn och vuxna.
Jag tror inte de överlevande ser på saken på det sättet.
Om staten skjuter ihjäl dina barn i jakten på en terrorist så skulle nog du med vela ta ut nån form av hämnd. Sen hur du väljer att rikta den hämnden beror på din intelligens och rationalitet. Inavlade jemeniter är däremot inte speciellt kända för att ha en hög nivå av någon av de sakerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyD2
Terroristerna är fega och gömmer sig bland oskyldiga.
Det är den mest effektiva skölden man kan ha. Det är lite som med medeltidens borgar och slott. Framför eller runt dem låg alltid en by eller två varpå fienden var tvungen att kämpa sig igenom en stor mängd civila innan de nådde fram till Fursten.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyD2
De har kvinnor och barn i sina gömställen som blir ett mål för västvärldens bombräder eftersom att man sett en terroristisk verksamhet där.
Precis. Det är en medveten taktik från deras sida. Genom att tvinga väst att döda fler civila än terrorister, så tjänar man in en stor bas av support helt gratis.
De civila ser inte terroristerna som fienden. De ser bombaren som fienden.
Det enda sättet att besegra sådan terrorism på är att informera alla civila i området att om de inte slänger ut terroristerna omgående så kommer ALLA i området att dödas.
Hade jag fått bestämma över Syrienbombningarna så hade jag lagt en filt av flygblad över hela Syrien där jag förklarar att ISIS kommer utrotas med napalm och kärnvapen inom 3 veckor, och att det enda sättet för civila att överleva i området är att slänga ut ISIS så att området inte behöver förintas.