2015-01-11, 02:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Ingen misstanke om något konstigt? Vart går gränsen för vad som är konstigt för dig?

Hur uppenbar måste en koppling bli för dig? Att han höll på med utredningen är tydligen inte tillräckligt, så upplys gärna.

Jag är inte rättsläkare så det är knappast min uppgift att avgöra. Att en fransk polis var inblandad i utredningen av den största franska terroristattacken i modern tid kan ju inte heller ses som en direkt ögonbrynshöjare..
Citera
2015-01-11, 02:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ingen misstanke om något konstigt? Vart går gränsen för vad som är konstigt för dig?

Hur uppenbar måste en koppling bli för dig? Att han höll på med utredningen är tydligen inte tillräckligt, så upplys gärna.

Han var tydligen redan deprimerad, och i samband med utredningen mötte han dessutom ett av dödsoffrens familj. Knappast konstigt om han mådde dåligt efter det.

Helric Fredou, 45, suffered from depression and experienced burn out. Shortly before committing suicide, he met with the family of a victim of the Charlie Hebdo attack and killed himself preparing the report
Citera
2015-01-11, 02:28
Medlem
NattNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag är inte rättsläkare så det är knappast min uppgift att avgöra. Att en fransk polis var inblandad i utredningen av den största franska terroristattacken i modern tid kan ju inte heller ses som en direkt ögonbrynshöjare..

Så på grund av att du inte är rättsläkare kan du inte avgöra om det är något konstigt med att en högt uppsatt polis hittas skjuten precis efter Frankrikes största terrorattack? Du är inte heller kapabel till att se kopplingen till fallet, på grund av att du inte är rättsläkare? Men nu är plötsligt inte kopplingen någon ögonbrynshöjare.

Din förmåga till kritiskt tänkande är exemplariskt.
Senast redigerad av NattNatt 2015-01-11 kl. 02:31.
Citera
2015-01-11, 02:28
Medlem
think2acts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Och fler kommer det bli.
I Tyskland kallades det the night of the long knives.
De poliser/militärer som inte är kapabla att följa den överenskomna sanningen kommer sållas bort.
Genom självmord, olyckor eller om de har tur, bara ett karaktärsmord.

Jag har läst hela tråden, denna kommentar är den VETTIGASTE kommentaren i hela tråden.

Så poliser och militärer som läser detta lyssna och ta del av ovanstående kommentar att när de väl börjas planeras såna saker i Sverige ta avstånd och bli hellre mördad än att bli en mördare.

Vet inte om jag går Off-Topik med detta men det är vad som kom i mina tankar när jag läste denna kommentar.
Citera
2015-01-11, 02:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så på grund av att du inte är rättsläkare kan du inte avgöra om det är något konstigt med att en högt uppsatt polis hittas skjuten precis efter Frankrikes största terrorattack? Du är inte heller kapabel till att se kopplingen till fallet, på grund av att du inte är rättsläkare? Men nu är plötsligt inte kopplingen någon ögonbrynshöjare.

Din förmåga till kritiskt tänkande är exemplarisk.

Du missade nog mitt andra inlägg direkt över ditt svar..
Citera
2015-01-11, 02:41
Medlem
think2acts avatar
någon som gärna kan hitta en kommentar från den mördade Polismannens fru och barn som inte är censurerad,dvs den polismannen som enligt SIONISMENS MEDIA tog livet av sig men ändå inte?

skulle vara intressant att veta SANNINGEN!!
Citera
2015-01-11, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indexhtml
Nu har jag inte följt diskussionen från början så ursäkta ifall jag skjuter vid sidan av målet och diskuterar nåt annat.

Mitt intryck är att kvarlämnandet av legitimationen i bilen är både genomtänkt och proffsigt (ur terroristernas synvinkel). De vill ju så klart sätta sin signatur på arbetet, så de lämnar sina ID i bilen, som de vet kommer att finkammas efter ledtrådar. Att lämna bilen är väl ungefär också deras point of no return.

Efter Charlie H-dådet försvinner de och massmedia sprider deras namn och ära i väntan på finalen i deras islamistiska stordåd.

Dessutom, något en islamistisk terror-coach/imam skulle kunna ha tänkt ut: Om de lägger sina ID i bilen, så vet de att de inte kan vända tillbaka igen. De måste fullfölja hela skiten och kan inte smita iväg eller ge upp lika lätt, för alla vet vilka de är. Därför säger den sluge coachen/imamen att "Dear retard brothers, for maximum glory in paradise, you must make your names known. Leave your IDs in the car."

(Coachen/imamen kan förstås vara CIA/GRU/Mossad/Reptil/Negerfeminist-konspiratör också. Tankegången ovan är ändå ganska logisk)

Nej, tankegången hade absolut varit logisk om man hade som mål att dö direkt på plats, men de valde att fly. Varför man gör det och lämnar sitt ID är inte logiskt.
För om de nu ville dö en martyrdöd så är det så mycket bättre att ta en eldstrid på plats med polisen av flertalet anledningar.
- Polisen som kommer dit allra först hinner ej planera och av den anledningen mycket lättare att få med fler offer. Kan tillägga att dessa extremister ser polisen som soldater i ett krig, ju fler man dödar desto bättre.
- En sådan här martyrdöd så är uppmärksamhet det viktigaste, man vill synas och få rubriker, gärna film om detta är möjligt. Så då har man valet, en stor gata i Paris, med bra takvåningar att filma ifrån eller en tryckerilokal där endast insatsstyrka är på plats. Valet är glasklart.

Citat:
Ursprungligen postat av think2act
Jag har läst hela tråden, denna kommentar är den VETTIGASTE kommentaren i hela tråden.

Så poliser och militärer som läser detta lyssna och ta del av ovanstående kommentar att när de väl börjas planeras såna saker i Sverige ta avstånd och bli hellre mördad än att bli en mördare.
Håller verkligen med dig, ger dig även priset för andra bästa inlägg!
Om bara alla kunde vara som denna franska polisen, true hero!
Citera
2015-01-11, 03:39
Medlem
Citat:
någon som gärna kan hitta en kommentar från den mördade Polismannens fru och barn som inte är censurerad,dvs den polismannen som enligt SIONISMENS MEDIA tog livet av sig men ändå inte?

skulle vara intressant att veta SANNINGEN!!
Vad jag förstått var denna man singel och utan några barn, ingen källa på det men stod nog i någon av artiklarna som länkades tidigare (för lat vid den här tiden på dygnet hehe )
Citera
2015-01-11, 04:36
Medlem
think2acts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMary
Vad jag förstått var denna man singel och utan några barn, ingen källa på det men stod nog i någon av artiklarna som länkades tidigare (för lat vid den här tiden på dygnet hehe )

när jag sökte på internet så stod de att han inte hade familj,

DÅ tänkte jag så här, jag har en familjemedlem som jobbar på franska motsvarigheten av skatteverket i frankrike, då han jobbar natt var jag tvungen att fråga om han kunde göra en bakgrundscheck på Helric Fredou så jag skickade ett mejl och fick svar precis!

och då sade han att det står att hade en dotter under 18 år och var gift sen tidigare.

så det betyder ju bara att media inte vill visa att han var den han var.

så var det mord?, troligtvis

varför? jaaa, han ville väl inte va med i deras spel.
Citera
2015-01-11, 05:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej, det tog ett tag innan de visste något och din logik är fortfarande frånvarande. Staten ser dig inte sitta i garderoben med din foliehatt, lika lite som de har koll på alla islamisters planer som baseras på deras misslyckade liv som rättshaverister och losers.

"Sånt" och "programmerad", mr antisemit. Jag är väldigt fri till skillnad mot de som brukar lida av vanföreställningar som till exempel antisemiter och andra foliehattar.
Denna terrorattack är väldigt simpel. Du har till exempel inte lyckats komma med någon teori, har du någon spännande antisemitisk teori om dessa islamister och deras brott?

Din logik är väldigt dålig, du stavar illa och rapar en massa konspirationsteorier. Aj aj. Du har mitt medlidande! Hoppas du kryar på dig.

Du tycker bara, det är din fulla rätt att göra det, men varför kan du inte utveckla ditt tyckande med underbyggda resonemang, jag tycker att det är klent och talande för en viss personlighetstyp, jag tror att du inte är intellektuell, en indoktrinerad skrabba som inte kan tänka utanför dina egna referensramar och ta åt dig av vad andra säger. Du har helt enkelt fått för dig att du vet allt som finns att veta, inget mer finns att lägga till din sanning, på den grunden uttalar du dig. Förskräckligt naivt och talande, du är ett wt-pucko tror jag, förmodligen anställd inom det offentliga, socialdemokrat och cirkelledare på ABF.

Du uttalar dig som om du vet vad den här attacken handlar om, du vet inte, kan endast tro om du inte är involverad på något vis vilket jag är helt övertygad om att du inte är. Ditt harplande i flertalet trådar tyder på att du tror dig sitta inne på sanningen. Det är din fulla rätt att tro så och även uttrycka det, men det gör dig inte till en sanningssägare, ty du har inga bevis för det du påstår, än mindre argument för din uppfattning.

Du häcklar seriöst debatterande personer i trådar kopplade till terrorattacken utan att bemöta dem med seriösa argument, mycket uselt tycker jag. Vad din agenda är vet inte jag, men uppriktig och allvarligt menad är den knappast, det är min uppfattning, snarare enbart ett uttryck för en vilja att synas, vad vill du egentligen?

Vad menar du med att terrorattacken är simpel? Lösryckt skitprat tycker jag därför att du inte redovisar varför du anser att det är en simpel attack. Förmodligen är det här din begränsning ligger, du tycker men kan inte på ett moget sätt förklara varför.

Har du någon typ av diagnos på psykisk sjukdom eller är du allmänt bara efterbliven?
Citera
2015-01-11, 06:14
Medlem
Citat:

DÅ tänkte jag så här, jag har en familjemedlem som jobbar på franska motsvarigheten av skatteverket i frankrike, då han jobbar natt var jag tvungen att fråga om han kunde göra en bakgrundscheck på Helric Fredou så jag skickade ett mejl och fick svar precis!

och då sade han att det står att hade en dotter under 18 år och var gift sen tidigare.

Hm, detta var ju verkligen märkligt står ju klart och tydligt i artikeln "He was single and had no children."
Så därför skulle det verkligen uppskattas om du på något sätt kan få någon typ av källa på detta. För jag håller med i att denna händelse känns som en sk. False Flag, men att man kan går ut i medier och ljuger om att han inte ska ha barn känns inte värt det om motsatsen kommer ut. Hade ju inte varit någon extrem skillnad om det stått att han haft ett barn så att säga.
Citera
2015-01-11, 06:49
Medlem
styrlunds avatar
Citat:

Lika otroligt som detta självmord kan vara. Lika otroligt är det att du har en släkting som inte bara jobbar på franska skatteverket, utan även jobbar natt. Som otroligt nog jobbar just denna helg.
Vill inte vara elak, men sluta smula ner E i vinpavan, så slipper vi sånt här dravel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in