Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Varför är det inte viktigt för dig att det du tror på är sant? Och jag menar att många religioner/religiösa hävdar saker. Se dig omkring i världen så ser du att det är mer än "bara en tro" för miljontals människor.
Jag jagar inte efter bevis på guds existens. Vilka andra saker , som det inte finns några bevis för , tycker du tar stor plats i världen? Ska bli intressant att höra....
Jag har levt så länge så jag tar det luuugnt och sanningen får komma när den kommer. Livet skall levas med stor portion humor. Gud kan man också skämta om, anser jag. Ingen torrboll direkt i min värld.
Jag sa att det finns mycket annat som tar stor plats i Världen om inte annat livet självt.
Man måste finna en balans mellan pest och kolera och le åt skiten. Plocka den där maskrosen då den står där, skratta då man halkar omkull.
Jag tar inget på fullaste allvar i livet annat än de gånger jag måste vara allvarlig.
Varför måste jag ha bevis det räcker med att jag är här och nu och snurrar på jorden med alla fantastiskt roliga människor och försöka undvika de farliga rovdjuren och be till Gud att skona dem jag älskar från allt ont och att de för Guds skull slipper möta ett odjur.