2014-12-20, 19:13
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Play-Time!

Välj ett Thin Lizzy album och nämn de två största favoriterna från skivan!

Jag börjar

Album: Shades of a Blue Orphanage
Låtar: Sarah och Call The Police

Underskattat album! Måste dock säga (sorry Sarah) att den bästa låten på "Shades" är Brought Down. Tidigt Thin Lizzy är ofta bortglömt då det är lite olikt det som blev populärt.

Album: Thin Lizzy
Låtar: Diddy Levine och Honesty is No Excuse

Synd att Remembering Part 2 (New Day) är med på plattan annat än som extraspår. Där har vi den bästa låten på skivan!
Citera
2015-01-08, 10:14
Medlem
Geomeisters avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Mv08R993G3Y

Black Star Riders - The Killer Instinct. Första låten ifrån den kommande skivan med samma namn!
Citera
2015-01-09, 19:17
Medlem
Citat:

Black Star Riders - The Killer Instinct. Första låten ifrån den kommande skivan med samma namn!

Låter ganska trevligt. Old school hårdrock Hoppas resten av plattan håller samma mått.
Citera
2015-01-09, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feffe71
Låter ganska trevligt. Old school hårdrock Hoppas resten av plattan håller samma mått.

Ja det var riktigt bra. Sällan man hört någon så pass Thin Lizzy inspirerat band
Citera
2015-01-10, 01:56
Medlem
noobz1337s avatar
As I was going over,
The cork and Carrey Mountains.

Gillar den låten
Citera
2015-01-31, 10:22
Medlem
Geomeisters avatar
Igår spelades Dear Lord och Don't Believe A Word på Skavlan (fredagen den 30/01-2015) när två av gästerna presenterades. Att höra en pass okänd låt som Dear Lord i ett program som har stora publiksiffror var oväntat och härligt. Mer sånt!
Citera
2015-01-31, 13:23
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Feffe71

Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
Ja det var riktigt bra. Sällan man hört någon så pass Thin Lizzy inspirerat band

Kul att fler gillar den! Jag älskar den låten och tycker det är bland det bästa Thin Lizzy-inspirerade jag hört sen just Thin Lizzy(med Phil) fanns. Inte så konstigt, kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av noobz1337
As I was going over,
The cork and Carrey Mountains.

Gillar den låten

Whiskey In The Jar. Jag tycker faktiskt att Metallica gjorde en väldigt bra cover på den.
Citera
2015-01-31, 14:50
Bannlyst
Citat:
Igår spelades Dear Lord och Don't Believe A Word på Skavlan (fredagen den 30/01-2015) när två av gästerna presenterades. Att höra en pass okänd låt som Dear Lord i ett program som har stora publiksiffror var oväntat och härligt. Mer sånt!

" Dear lord" är en inte alltför känd men ack så bra thin lizzy låt. Hade varit kul att höra
Citera
2015-01-31, 15:48
Medlem
Secunduss avatar
Citat:

Tittar sällan på Skavlan numera, men det där var jag bara tvungen att kolla upp på SVT Play. Don't Believe a Word må väl vara hänt, men Dear Lord är ju otippat värre. De har väl anställt nåt Lizzy-fan i produktionen.
Citera
2015-01-31, 20:51
Medlem
noobz1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Whiskey In The Jar. Jag tycker faktiskt att Metallica gjorde en väldigt bra cover på den.
Japp, håller med om att Metallica gjorde en jävligt bra cover på den.
Citera
2015-02-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ja, hur kommer det sig att de spelade de låtarna? Minns inte vilka gäster det var?

Skavlan är usel på att intervjua, ställer idiot-frågor.

Lynnot är en fantastisk låttext-skrivare. Vet inte om de räknas till hårdrock-genren? Ibland, kanske. Vet inga andra hårdrockare som har så bra texter. Som ex: Renegade, Massacre, Got to give it up...
Citera
2015-02-06, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Ja, hur kommer det sig att de spelade de låtarna? Minns inte vilka gäster det var?

Skavlan är usel på att intervjua, ställer idiot-frågor.

Lynnot är en fantastisk låttext-skrivare. Vet inte om de räknas till hårdrock-genren? Ibland, kanske. Vet inga andra hårdrockare som har så bra texter. Som ex: Renegade, Massacre, Got to give it up...

Thin lizzy betraktar inte jag som hårdrock, mer melodiös rock som haft stor betydelse för utvecklingen av NWOBHM. Iron Maiden har ju mycket av sin inspiration från Thin lizzy.

Thin Lizzys sista skiva, Thunder anf lightining , är dock något tyngre än dom tidigare, mer åt hårdrockshållet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in