2014-12-23, 03:13
Medlem
Shadowcrafts avatar
Råcksta krog
Citera
2014-12-30, 22:11
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Skön lista, väcker gamla minnen! Dovas på Fridhemsplan borde ju kvala in?

Dovas har tyvärr genomgått en renovering, i a f såg det ut så när jag var där i somras - inte alls samma känsla. Även Theodoras ser ju riktigt trivsamt ut när man går förbi utanför.

Har en liten todo-list nu känner jag där Diset och Sever Inn helt klart är mest intressanta. Lucky Bar Huvudsta skulle jag vilja prova också, finns det kvar?
Citera
2014-12-31, 15:58
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Dovas har tyvärr genomgått en renovering, i a f såg det ut så när jag var där i somras - inte alls samma känsla. Även Theodoras ser ju riktigt trivsamt ut när man går förbi utanför.

Har en liten todo-list nu känner jag där Diset och Sever Inn helt klart är mest intressanta. Lucky Bar Huvudsta skulle jag vilja prova också, finns det kvar?

Trist att höra att Dovas Fridhemsplan har piffat upp stället. Hoppas att det inte skrämmer bort gamla klientelet!
Citera
2015-01-08, 16:30
Medlem
KickAss-1337s avatar
Jaha, då blev det minsann till att testa en gammal omtalad sylta när man besökte Stockholm kring nyåret, nämligen Hanks' Heaven i Högdalen! Denna mytomspunna krog har man gått förbi oräkneliga gånger både i sin ungdom och på senare år då min vanligaste sovplats finns i Högdalen när jag besöker Stockholm. Iaf så blev jag nästan lite besviken! Visst, inredningen är sunkig och likaså klientelet, men på insidan var det ändå helt ok. Framför allt var det mycket ljusare på insidan är förväntat, har alltid sett så sjukt mörkt ut när man går förbi utanför annars. 35 spänn för en Åbro på fat får bedömmas som klart godkänt men det kan man inte säga om "månadens öl" (som antagligen varit densamma de senaste tio åren) dvs. Sofiero på 50cl flaska. Fanskapet är ju äckligt i vanliga fall med men nu smakade det jävlar i mig burkchampinjoner om den visst, 38 spänn, men ändå. I övrigt märks det att det är en Bajenkrog, en gammal tavla från guldåret -01 prydde väggen

Överlag var detta ändå en helt ok upplevelse men får se om man hamnar där igen
Citera
2015-01-09, 12:33
Medlem
don tonys avatar
Karaoke på Sever

https://www.facebook.com/#!/video.php?v=251048465103485&set=vb.243285005879831 &type=2&theater
Citera
2015-01-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Jaha, då blev det minsann till att testa en gammal omtalad sylta när man besökte Stockholm kring nyåret, nämligen Hanks' Heaven i Högdalen! Denna mytomspunna krog har man gått förbi oräkneliga gånger både i sin ungdom och på senare år då min vanligaste sovplats finns i Högdalen när jag besöker Stockholm. Iaf så blev jag nästan lite besviken! Visst, inredningen är sunkig och likaså klientelet, men på insidan var det ändå helt ok. Framför allt var det mycket ljusare på insidan är förväntat, har alltid sett så sjukt mörkt ut när man går förbi utanför annars. 35 spänn för en Åbro på fat får bedömmas som klart godkänt men det kan man inte säga om "månadens öl" (som antagligen varit densamma de senaste tio åren) dvs. Sofiero på 50cl flaska. Fanskapet är ju äckligt i vanliga fall med men nu smakade det jävlar i mig burkchampinjoner om den visst, 38 spänn, men ändå. I övrigt märks det att det är en Bajenkrog, en gammal tavla från guldåret -01 prydde väggen

Överlag var detta ändå en helt ok upplevelse men får se om man hamnar där igen
OK, första gången i storstan?
Citera
2015-01-10, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Karaoke på Sever

https://www.facebook.com/#!/video.php?v=251048465103485&set=vb.243285005879831 &type=2&theater
wow, jag som sjunger! Kändis nu?
Citera
2015-01-11, 17:36
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
OK, första gången i storstan?

Born and raised Stockholmare, så nä
Citera
2015-01-13, 23:27
Medlem
Sarlaccs avatar
Någon som besökt kärrtorps krog?
Citera
2015-01-16, 07:50
Medlem
Antivalents avatar
Fridhem på fridhemsgatan har blivit ersatt av Lions tror jag. Samma sak iofs, stadsalkisar som dämpar ångesten med billig öl.

Valla krog är precis som de andra förorts-pizzeria-karaoke-krogarna, dvs sunkig.

After för 4-5 år sen var jävligt dräggigt. Numera verkar det bara vara tenstablattar där.
Citera
2015-01-16, 09:59
Bannlyst
Nu har jag läst igenom hela tråden och jag har skrattat så mycket att jag har fått ont i magen. Jag måste besöka några av dessa sunkiga krogar nästa gång jag är i Stockholm.
Citera
2015-01-16, 13:46
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarlacc
Någon som besökt kärrtorps krog?

Jag var utanför en krog i Kärrtorp, det kan ha varit Kärrtorps krog, det var kväll vinter, vi hade kollat att pensionen hade nyss kommit och jag och min kompis hade planerat att besöka nåt sunkhak i Kärrtorp. Det var ett djävla liv utanför, rullatorer, finnar, hundar och allt möjligt pack i en helvetesdans av sällan skådat slag.

Vi vågade inte gå in så illa var det, tog ett foto på avstånd och åkte hem.

Rekommenderas givetvis för den som vågar sig in.

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in