Citat:
har jobbat i detta skityrke i cirka två veckor nu, fattar precis vad alla taxichaufförer som klagar menar nu, jag är nu en av dem som nu klagar på den här skiten och tror seriöst inte jag kommer pallar ens i en månad heltid...
problem som jag noterat som gör detta till ett riktigt skityrke:
för många taxibilar
att stå i taxikö som Kurir med resten Taxi Stockholm - kunderna väljer ofta Stockholm före de andra
för mycket stillasittande
Kurir/020 förarna "snor" kunderna av varandra, många bryr sig inte om köplats. Verkar vara tvärtom hos Taxi Stockholm där man verkar respektera köplats...
man tvingas köra fulla djur för att kunna ha någon kassa att tala om (natt)
ej fått lönen än men den kommer väl inte räcka till så mycket mer än mat...
det lönar sig mer att jobba natt
får även en känsla av att Taxi Stockholm har mycket bättre löneförhållanden då de har mer att göra och kunderna väljer dem oftare helt enkelt, plus att de inte tvingas ta färdtjänst körningar. någon som kör för Stockholm som kan berätta?
vad tycker ni själva som har kört länge?
problem som jag noterat som gör detta till ett riktigt skityrke:
för många taxibilar
att stå i taxikö som Kurir med resten Taxi Stockholm - kunderna väljer ofta Stockholm före de andra
för mycket stillasittande
Kurir/020 förarna "snor" kunderna av varandra, många bryr sig inte om köplats. Verkar vara tvärtom hos Taxi Stockholm där man verkar respektera köplats...
man tvingas köra fulla djur för att kunna ha någon kassa att tala om (natt)
ej fått lönen än men den kommer väl inte räcka till så mycket mer än mat...
det lönar sig mer att jobba natt
får även en känsla av att Taxi Stockholm har mycket bättre löneförhållanden då de har mer att göra och kunderna väljer dem oftare helt enkelt, plus att de inte tvingas ta färdtjänst körningar. någon som kör för Stockholm som kan berätta?
vad tycker ni själva som har kört länge?
Förstår att du lessnar nu, 7e januari liksom. Ingen bra period att börja eftersom man då börjar med en dålig period.
Om man passar i yrket beror lite på hur man är som person.
Är man ung och endast föder sig själv så är yrket kalas. Framförallt eftersom man börjar köra för att man inte redan har ett jobb (vem säger upp sig för att köra taxi?).
Dra ner på utgifterna så du inte behöver dra in lika mycket.