2014-12-16, 10:19
Medlem
Tunnelbanans avatar
Polarn har bestämt sig för att fixa taxilegget. Han vill sätta igång omgående med pluggandet. Bokat prov ska han göra så snart så möjligt. Vad för litterattur bör inhandlas?? ( litteratur.torrents m.m )

Mvh S
Citera
2014-12-17, 17:57
Medlem
JustZlatans avatar
Någon som kör för Uber? Tjänar man bra, mycket körningar osv?
Citera
2014-12-17, 21:23
Medlem
naavys avatar
Ska söka ett taxi jobb där dom erbjuder att hjälpa en ta taxilegget, hur ska jag få in att jag vill ta taxi legget i min pb? Nån med nått bra förslag?
Citera
2014-12-18, 00:33
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naavy
Ska söka ett taxi jobb där dom erbjuder att hjälpa en ta taxilegget, hur ska jag få in att jag vill ta taxi legget i min pb? Nån med nått bra förslag?
"Jag är intresserad av att ta taxilegitimation med hjälp av er".

Tunnelbanan> Hade hjälpt dig, men kommer inte ihåg, trots att det bara var 5 år sen. Fick göra uppkörning som jag tyckte var lätt/identisk vanlig uppkörning. Provet kommer jag inte ihåg jag gjorde ens, men jag måste klarat det?
Citera
2014-12-18, 21:37
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naavy

I slutet lägger du till en sista rad med " har ej taxileg i dagsläget".

Inte svårare än så vill du slippa hålla på med brev kan du bara ringa. Går lika bra och jobb får du.
Citera
2014-12-20, 09:39
Medlem
Tänkte börja om med taxi efter några års frånvaro.
Undrar om ungefärliga intjäningen för er som kör dagtid.
Då endast Taxi Stockholm ,Kurir och 020.
Även hur långa pass ni kör, start tid och slut tid.
Då jag är fullt medveten att variationen är stor mellan olika förare. Önskar många svar:-)
Tack på förhand
Citera
2014-12-21, 04:27
Medlem
Dan88s avatar
Jobbade 4 dagar denna vecka. Intressant att lördagen blev den sämsta dagen:

Måndag: 6100
Torsdag: 3800
Fredag: 4100
Lördag: 2400
Citera
2014-12-21, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayabusa302
Tänkte börja om med taxi efter några års frånvaro.
Undrar om ungefärliga intjäningen för er som kör dagtid.
Då endast Taxi Stockholm ,Kurir och 020.
Även hur långa pass ni kör, start tid och slut tid.
Då jag är fullt medveten att variationen är stor mellan olika förare. Önskar många svar:-)
Tack på förhand
020, natt,Stockholm, brukar börja runt 16:00 och slutar 01:00 på vardagar och 05:00 på helger. Hade snitt på 2700kr/pass i oktober, 2600kr/pass i november, (so far) 2900kr/pass i december. Betydligt fler timmar och sämre snitt om man jobbar dagtid, undvik att köra för 020/kurir om du tänkte jobba dagtid! Ren jävla slaveri!!!!! Inte värt det! Fattar inte hur folk klarar av det, dags för "här stannar Stockholm 2015"????? BTW, ni som kör Kurir/020, har ni fått körningar där det står "vid bom, skickar växel ambulans" eller nått sånt?!??!! Helt jävla sjuk! När de inte har ambulans i närheten, skickar de vanliga taxi bilar istället till gamla människor! Körde sist en gammal tant som kunde knappt stå, tog över 25 min att få henne i bilen, hon sagt att hon ringe 112, hon trodde att det kommer ambulans som hämtar upp henne!!! Tydligen så skickar de nu taxi istället för ambulans....på 10% rabatterad tariff, vad fan är det får nått? Vad händer om nån börjar dö i min bil? Jag har inte fått nån jävla utbildning på första hjälpen! Välkommen till sverige, varför inte spara pengar och skicka TAXI istället för ambulans när man ringer 112
Citera
2014-12-21, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Jobbade 4 dagar denna vecka. Intressant att lördagen blev den sämsta dagen:

Måndag: 6100
Torsdag: 3800
Fredag: 4100
Lördag: 2400

Hej
Vilken vxl kör du för och vilka tider?
Tack på förhand:-)
Citera
2014-12-21, 08:43
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukaszSe
020, natt,Stockholm, brukar börja runt 16:00 och slutar 01:00 på vardagar och 05:00 på helger. Hade snitt på 2700kr/pass i oktober, 2600kr/pass i november, (so far) 2900kr/pass i december. Betydligt fler timmar och sämre snitt om man jobbar dagtid, undvik att köra för 020/kurir om du tänkte jobba dagtid! Ren jävla slaveri!!!!! Inte värt det! Fattar inte hur folk klarar av det, dags för "här stannar Stockholm 2015"????? BTW, ni som kör Kurir/020, har ni fått körningar där det står "vid bom, skickar växel ambulans" eller nått sånt?!??!! Helt jävla sjuk! När de inte har ambulans i närheten, skickar de vanliga taxi bilar istället till gamla människor! Körde sist en gammal tant som kunde knappt stå, tog över 25 min att få henne i bilen, hon sagt att hon ringe 112, hon trodde att det kommer ambulans som hämtar upp henne!!! Tydligen så skickar de nu taxi istället för ambulans....på 10% rabatterad tariff, vad fan är det får nått? Vad händer om nån börjar dö i min bil? Jag har inte fått nån jävla utbildning på första hjälpen! Välkommen till sverige, varför inte spara pengar och skicka TAXI istället för ambulans när man ringer 112

Inget nytt med att folk tar taxi till akuten. Alla fall är inte livshotande och inte värda att skicka ambulanser på. Ingen ide för ambulanser att åka omkring och köra tanter med stukade fötter och inte ha någon kvar för när livshotande skottskada kommer in. Kan ha varit ambulansbrist också.

Får du ett riktigt akut fall, räcker ju med att en kund stoppar dig på gatan och visar tecken på stroke så får man påkalla fri fart och köra som en idiot till akuten.

Enda jag har haft är lite uppskurna fingrar, personer som befunnit sig i olika sorters livskris som "tagit tabletter" (vill mest ha nån att prata ut med), magproblem och en unge som blev påkörd av en bil.

Har även varit först på plats på en olycka där ena killen blev en grönsak medan andra badade i sitt blod och frågade mig uppgivet vad han skulle göra efter att han märkt att han inte kunde få sin vän att vakna ur sitt tillstånd.

Det är rätt roligt hur man reagerar på sådana situationer. Eller tja...."Roligt".

Men vi taxichaufförer har mycket större sannolikhet att hamna i en sådan situation så man får vara beredd. Första gången är värst. Då blir det som kortslutning i hjärnan.
Senast redigerad av Bbobi 2014-12-21 kl. 09:00.
Citera
2014-12-21, 14:20
Medlem
Axel61s avatar
Körde vid ett tillfälle ett gravid kvinna och man till BB, landsort - stad 3 mil. Under färden blev värkarna allt starkare och jag mer stressad. Så jag ringde 112 och frågade om hjälp genom staden så jag fick poliseskort genom trafiken.
Citera
2014-12-22, 05:05
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayabusa302
Hej
Vilken vxl kör du för och vilka tider?
Tack på förhand:-)

TK i medelstor stad.

Endast eftermiddag/kväll/natt.
Citera