2015-01-01, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Vad ska du klaga på? Som alla andra operatörer som du förbrukar datamängden på så får du betala annars blir internet obrukbart. (Nerladding hamnar på 25-64 kbit/s men känns som obrukbart) lika så med Wifog när du har förbrukat 4 GB.

Nu är det nu månad och era GB Är tillbaka.

Surfa normalt och sluta ladda ner, streama film/musik/spel på ett internet som enbart har 100 MB åt gången så klarar ni er lätt på 4 GB/mån.

Jag är nöjd iaf för gratis surf. Fungerar alla gånger jag har kört det iaf. Ser alltid på Wifoga egna reklamfilmer.
Jag är också mycket nöjd. Internet använder vi alla i olika utsträckning och för mig räcker det inte som ständigt är uppkopplad. Synd tycker jag.
Citera
2015-01-01, 04:43
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Jag är också mycket nöjd. Internet använder vi alla i olika utsträckning och för mig räcker det inte som ständigt är uppkopplad. Synd tycker jag.

Är man behov av att vara ständigt uppkopplad och behöver fler GB/mån så finns det många operatörer som erbjuder detta. Det är dock krav att man får betala.

Man kan inte få allt gratis...
Citera
2015-01-01, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Är det bara jag som får negativ "kvar att fylla på" när man har ett udda tal som inte ingår i femmans multiplikationstabell och fyller på nu efter nyår?
Japp. Hamnade på -1. 200 SMS efter påfyllning, så det känns som om det inte spelar någon roll.
B!
Citera
2015-01-01, 16:22
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Japp. Hamnade på -1. 200 SMS efter påfyllning, så det känns som om det inte spelar någon roll.
B!

Även jag fick veta att jag har -1 sms kvar att ladda. Miss i logiken.
Citera
2015-01-01, 19:52
Medlem
Nu gäller det att hushålla med sina 4Gb i potten tills nästa kalendermånad.
Citera
2015-01-01, 20:53
Medlem
Citat:
Är man behov av att vara ständigt uppkopplad och behöver fler GB/mån så finns det många operatörer som erbjuder detta. Det är dock krav att man får betala.

Man kan inte få allt gratis...
Jasså finns det?
Citera
2015-01-06, 17:10
Medlem
Zingo2000s avatar
Jag undrar om någon har fått WiFog att fungera med en Blackberry? Både Tre och Telia fungerar men inte WiFog.
Citera
2015-01-06, 18:27
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2000
Jag undrar om någon har fått WiFog att fungera med en Blackberry? Både Tre och Telia fungerar men inte WiFog.

Vad är det för BlackBerry Telefon?
Har du lagt in rätt APN-inställningar?

https://www.tre.se/Global/2014/Kundservice/Teknisk-Support/Mobiltelefoni/Blackberry/Problem%20med%20data%20–%20Blackberry%20Z10.pdf

Finns andra guider på https://www.tre.se/privat/kundservice/teknisk-support/Valj-mobil/Blackberry/

Då du har fått TRE fungera så borde Wifog fungera då de går i deras nät och har deras inställningar. Eller vad är det du inte får fungera?
Senast redigerad av cykelsadel 2015-01-06 kl. 18:30.
Citera
2015-01-07, 01:11
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu gäller det att hushålla med sina 4Gb i potten tills nästa kalendermånad.

Hur gör du att komma upp i 4GB? Att köra något som streamas är ju bara drygt för att det avbryts och så får man se på reklam var 5e minut
Citera
2015-01-07, 09:37
Medlem
Citat:
Hur gör du att komma upp i 4GB? Att köra något som streamas är ju bara drygt för att det avbryts och så får man se på reklam var 5e minut

Kör datorn med ett USB-modem laddat med Wifog. Kommer ledigt upp i 4Gb utan att streama och drabbas sedan av de tålamodsprövande captchorna och reklamsnuttarna. Har flera USB_modem laddade med wifog som jag kör parallellt. Wifog får tjäna som ett mobilt reservsystem till den ordinarie uppkopplingen till internet. Använder också av Fogg som är betydligt bättre än Wifog eftersom det är utan reklam men är begränsat till 1Gb per månad. En begränsning med Fogg är att det bara går att surfa men inte ringa men Fogg kan däremot användas i vissa länder utanför Sverige tex England.
Citera
2015-01-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Använder också av Fogg som är betydligt bättre än Wifog eftersom det är utan reklam men är begränsat till 1Gb per månad. En begränsning med Fogg är att det bara går att surfa men inte ringa men Fogg kan däremot användas i vissa länder utanför Sverige tex England.

Fogg verkar ju inget vidare ... :

Citat:

I ett mejl till användarna meddelar Fogg Mobile att tjänsterna Fogg Free och Fogg Premium läggs ner. Detta på grund av partnerskapet med HP, som resulterat i tjänsten HP Datapass. HP gick i oktober in med 2 miljoner euro i Fogg Mobile.

Fogg-tjänsterna fimpas vid årets slut. Då kommer befintliga simkortsägare flyttas över till HP Datapass för att kunna "fortsätta surfa gratis" enligt brevet till kunderna.

Skillnaden i gratiserbjudandet är dock stor. Där Fogg bjöd på 1 gigabyte data per månad och simkortet fungerade i en rad länder, har HP Datapass ett maxtak på 250 MB per månad - och fungerar bara i Sverige.

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.546492/efter-hp-investering---fogg-mobile-slacker-tjanster

Artikeln skriven: Publicerad 2014-02-11 13:10
Citera
2015-01-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Fogg verkar ju inget vidare ... :

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.546492/efter-hp-investering---fogg-mobile-slacker-tjanster

Artikeln skriven: Publicerad 2014-02-11 13:10

Fogg talar med kluven tunga
eftersom man på förfrågan
givit svaret att verksamheten
kommer att fortsätta som förut
utan några inskränkningar.
Fogg ger fortfarande 1Gb/månad
UTAN störande reklamsnuttar.
Det är nog lättare att skaffa ett
sim-kort för Wifog än att få
tag i ett sim-kort för Fogg
eftersom de senare inte längre
finns att få tag i.
Med fem modem laddade med
Wifogs sim-kort som körs
parallellt på olika usb-modem
får man 20Gb per månad
utan några problem med längre
reklamavbrott.
Senast redigerad av 2006 2015-01-07 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in