2014-12-28, 23:53
Medlem
Brain Damages avatar
Lol, att en fråga om pott orsakar sådana diskussioner utanför drogforumet...

Hur som så vill jag nog mena att Mr_B har en poäng iom att vi har ett nytt system inom telefoni här.
Man kan argumentera som B, dvs att den mängd surf/prat/sms man tillgängliggjort för användning genom reklamkonsumtion tas ur en pott vars volym är bestämd.

Den del som tillgängliggjorts varierar från person till person och från tid till annan. Att kalla den varierande tillgängliggjorda mängden för pott är inte heller fel men ganska intetsägande eftersom den aldrig har ett fast värde utom det som utgör taket, dvs den "ladd pott" Mr_B talar om.

Om man vid slutet av månaden inte har tillgängliggjort en enda sekund surf/prat/sms, vad ska man då kalla detta? "Jag skaffade ingen pott den här månaden" eller "jag förbrukade inget av min pott denna månad"? Flera i tråden hävdar att det senare är helt åt helvete fel, men handen på hjärtat, är det verkligen det?
Senast redigerad av Brain Damage 2014-12-28 kl. 23:57.
Citera
2014-12-29, 08:52
Medlem
Alla kan nog vara helt överens om att Wifog är dåliga på att ge otvetydig information.
Det framgår också av många kommentarer på deras Facebook sida: https://www.facebook.com/Wifog
Citera
2014-12-29, 12:27
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Alla kan nog vara helt överens om att Wifog är dåliga på att ge otvetydig information.
Det framgår också av många kommentarer på deras Facebook sida: https://www.facebook.com/Wifog

Vad för information behöver de ge?
Citera
2014-12-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Vad för information behöver de ge?

Den alla inte tycks ha fått klart för sig ännu.
Citera
2014-12-31, 12:45
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Den alla inte tycks ha fått klart för sig ännu.

Att de erbjuder ett gratis kontantkort mot att man kollar på reklam då och då.

Att det är max 4 GB data/mån

Nätet är enbart 3G och använder sig utav 3's nät.

Efterfrågan är hög. Därför kanske man inte får kortet på än gång.

Man signar inte upp sig för något avtal. Därför kan operatören även ändra avtalet när de känner för de.
Citera
2014-12-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Att de erbjuder ett gratis kontantkort mot att man kollar på reklam då och då.

Att det är max 4 GB data/mån

Nätet är enbart 3G och använder sig utav 3's nät.

Efterfrågan är hög. Därför kanske man inte får kortet på än gång.

Man signar inte upp sig för något avtal. Därför kan operatören även ändra avtalet när de känner för de.

Exakt men när nollställs räkneverket för antalet använda Gb ...?
Citera
2014-12-31, 13:58
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Exakt men när nollställs räkneverket för antalet använda Gb ...?

Som alla andra operatörer. Den första varje månad.
Citera
2014-12-31, 15:10
Medlem
En insändare av någon på Wifogs egen Facebook sida

Citera
2015-01-01, 02:07
Medlem
Enydrions avatar
Tja, det blev ungefär 6,5gig i december, så det funkade helt ok för mig...

Medel är 8gig för de med bara data och 2gig för de med data och telefon...

Det har nog ingen betydelse om wifog tappar kunderna med hög förbrukning gissar jag, hoppas de får ihop det ekonomiskt.

Det var illa att de inte varnade innan de införde gränsen, så får väl hoppas att man inte blir olönsam väldigt snart efter 4 gig gränsen., då lär jag ligga pyrt till
Citera
2015-01-01, 02:51
Medlem
Själv råkade jag bränna mina GB första dagen i december haha.

Även fast jag la 3g stickan på hyllan under stor del av månaden så passerade jag 7gb.

I framtiden får Wifog agera nöd / reserv internet, kör via mitt iphone abonnemang istället.

Jag har dock varit glad över tiden jag haft med Wifog, passade mig perfekt då jag var mitt uppe i lägenhets flytt och kunde säga upp mitt fasta nät tidigt.
Senast redigerad av _Challe_ 2015-01-01 kl. 03:03.
Citera
2015-01-01, 03:13
Medlem
Även jag brände mer än 4gb under december, efter det tycker jag att det var det obrukbart, reklam varannan sekund kändes det som.

Är det bara jag som får negativ "kvar att fylla på" när man har ett udda tal som inte ingår i femmans multiplikationstabell och fyller på nu efter nyår?
Citera
2015-01-01, 04:26
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Även jag brände mer än 4gb under december, efter det tycker jag att det var det obrukbart, reklam varannan sekund kändes det som.

Är det bara jag som får negativ "kvar att fylla på" när man har ett udda tal som inte ingår i femmans multiplikationstabell och fyller på nu efter nyår?

Vad ska du klaga på? Som alla andra operatörer som du förbrukar datamängden på så får du betala annars blir internet obrukbart. (Nerladding hamnar på 25-64 kbit/s men känns som obrukbart) lika så med Wifog när du har förbrukat 4 GB.

Nu är det nu månad och era GB Är tillbaka.

Surfa normalt och sluta ladda ner, streama film/musik/spel på ett internet som enbart har 100 MB åt gången så klarar ni er lätt på 4 GB/mån.

Jag är nöjd iaf för gratis surf. Fungerar alla gånger jag har kört det iaf. Ser alltid på Wifoga egna reklamfilmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in