2015-01-06, 13:46
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
23 mål på 23 matcher plus 9 assister. Direkt definition av stundtals glänser.

Han var hämmad av muskelskadan nåt år, det syntes i spelet även om statistiken fortfarande var fantastisk. Men nu i höst har han varit bättre än någonsin, även om man kanske lagt märke till att den dåliga stämningen i laget påverkat lite negativt ibland.
2015-01-06, 13:56
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han var hämmad av muskelskadan nåt år, det syntes i spelet även om statistiken fortfarande var fantastisk. Men nu i höst har han varit bättre än någonsin, även om man kanske lagt märke till att den dåliga stämningen i laget påverkat lite negativt ibland.

Bättre än någonsin är han nog inte. Han hugger inte lika mycket, likt en falska nia skall göra. Han lägger dock mer vikt i att styra spel, nästan försökt sig på att ta Xavis och sin gamla roll samtidigt.
2015-01-06, 15:35
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Enligt italiensk och spansk press är övergången i hamn – Suso flyttar från Liverpool till Milan.

Den 21-årige mittfältaren, som för tillfället är lårskadad, har skrivit på för fyra år med den italienska klubben. Hans avtal med Liverpool går ut i sommar och han flyttar gratis.
Bara för milan att försöka fixa lite folk som kan bli en kommande trupp under några år nu.
2015-01-06, 16:23
Bannlyst
Enligt franska eurosport är Moussa Sissoko när som helst klar för PSG. Bra eller dålig värvning, ni som är insatta i Newcastle och engelsk fotboll? Har fått för mig att han är en Matuidi-liknande typ med bättre teknik och mer löpstyrka, eller?
2015-01-06, 16:28
Medlem
Viking-s avatar
Jag är tveksam till om Chelsea har de ekonomiska musklerna till att värva Messi, £200m+ är inte direkt ett belopp som går att spendera utan att riskera allt arbete man lagt ner på att gå plus.

OM man dock sålde de flesta ungdomar som är på lån, Oscar, Schurrle, Salah, Cech och typ Mikel samtidigt som man faktiskt redan har en avsevärd transferbudget så finns det kanske en möjlighet beroende på hur upplägget skulle se ut (det behöver ju inte vara en klumpsumma man betalar rakt av).

Lite konstigt dock att han följer Chelsea, Luis och Courtois (båda är från förra säsongens atletico, koppling på något sätt?).

Ässet i rockärmen är väl bästa kompisen Fabbe samt hans fru som hänger med Messis brud.
Jag har otroligt svårt att se det ske, men helt omöjligt är det inte. Ett lag med Fabbe, Messi, Matic, Hazard och Costa som bidrar till offensiven är inget annat än fantastiskt.
2015-01-06, 16:57
Medlem
Axezzs avatar
Manchester City och Swansea har inlett förhandlingar angående Bony enligt Jim White.

Edit: Dom verkar vara långt inne i förhandlingarna t.om, summan verkar landa på ca £30M.
Senast redigerad av Axezz 2015-01-06 kl. 17:02.
2015-01-06, 17:23
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Manchester City och Swansea har inlett förhandlingar angående Bony enligt Jim White.

Edit: Dom verkar vara långt inne i förhandlingarna t.om, summan verkar landa på ca £30M.

Skulle hellre vilja se Alexandre från Lyon i city, 17 mål i ligan är inte fel och ser ut att spå en bra framtid i Europa om ngt år
2015-01-06, 17:26
Medlem
Citat:

Vem kan vara på väg bort, Dzeko?
2015-01-06, 17:30
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag är tveksam till om Chelsea har de ekonomiska musklerna till att värva Messi, £200m+ är inte direkt ett belopp som går att spendera utan att riskera allt arbete man lagt ner på att gå plus.

OM man dock sålde de flesta ungdomar som är på lån, Oscar, Schurrle, Salah, Cech och typ Mikel samtidigt som man faktiskt redan har en avsevärd transferbudget så finns det kanske en möjlighet beroende på hur upplägget skulle se ut (det behöver ju inte vara en klumpsumma man betalar rakt av).

Lite konstigt dock att han följer Chelsea, Luis och Courtois (båda är från förra säsongens atletico, koppling på något sätt?).

Ässet i rockärmen är väl bästa kompisen Fabbe samt hans fru som hänger med Messis brud.
Jag har otroligt svårt att se det ske, men helt omöjligt är det inte. Ett lag med Fabbe, Messi, Matic, Hazard och Costa som bidrar till offensiven är inget annat än fantastiskt.
Enda kopplingen till FL och Coutouis ar att de ar Cescs basta polare i Chelsea.
Adidas skulle lagga till en bra slant, men totalt pratar vi om 350-400mEur over ett 5 ars kontrakt, tror att prislappen ar overdriven och kommer hamna pa runt 150-200mEur for vem som nu tar Messi. Tror det star mellan Chelsea och City, att Messi flyttar tror jag ligger pa runt 80% sannolikhet nu.
2015-01-06, 17:35
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjzpjz
Vem kan vara på väg bort, Dzeko?

Dom hade ju 4 anfallare förra säsongen och Pellegrini har väl själv sagt att han inte vilje sälja Negredo men var tvungen (Pga FFP).

Tror ingen av deras nuvarande anfallare kommer lämna.

En anfalls besättning av Aguero, Dzeko, Jovetic och Bony är ju ganska schysst att ha.
2015-01-06, 17:45
Medlem
Citat:
Dom hade ju 4 anfallare förra säsongen och Pellegrini har väl själv sagt att han inte vilje sälja Negredo men var tvungen (Pga FFP).

Tror ingen av deras nuvarande anfallare kommer lämna.

En anfalls besättning av Aguero, Dzeko, Jovetic och Bony är ju ganska schysst att ha.
Och då köper man in en ännu dyrare backup? Låter inte logiskt i mina öron.

edit: Man kan ju förstås ha ordnat FFP på andra sätt, tänkte jag inte på. Har man inte gjort det så fattar jag ingenting, om inte någon av Dzeko och Jovetic är på väg bort.
2015-01-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Tror faktiskt också att Messi kan vara på väg bort nu; från Barcas håller känner man att man får bra betalt, man har köpt in Suarez och Neymar; en annan grej är att Messi har stått i vägen för alla framtidslöften och kommer fortsätta att göra det.

FFP lär inte vara nåt jättestort problem, Chelsea går plus nu och lär dra in enormt mycket mer om dom får Messi; dom har ett gäng som dom kan sälja, Mikel, Willian, Costa, Schurrle, Hazard mm.
Sen det med Adidas så vore det självmord för dom att köpa en spelare åt en klubb; det enda dom skulle kunna göra är att ge ett rekordbaserat sponsoravtal vilket jag tror är på gång, om dom får Messi vill säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in