Citat:
Ursprungligen postat av
Viking-
Jag är tveksam till om Chelsea har de ekonomiska musklerna till att värva Messi, £200m+ är inte direkt ett belopp som går att spendera utan att riskera allt arbete man lagt ner på att gå plus.
OM man dock sålde de flesta ungdomar som är på lån, Oscar, Schurrle, Salah, Cech och typ Mikel samtidigt som man faktiskt redan har en avsevärd transferbudget så finns det kanske en möjlighet beroende på hur upplägget skulle se ut (det behöver ju inte vara en klumpsumma man betalar rakt av).
Lite konstigt dock att han följer Chelsea, Luis och Courtois (båda är från förra säsongens atletico, koppling på något sätt?).
Ässet i rockärmen är väl bästa kompisen Fabbe samt hans fru som hänger med Messis brud.
Jag har otroligt svårt att se det ske, men helt omöjligt är det inte. Ett lag med Fabbe, Messi, Matic, Hazard och Costa som bidrar till offensiven är inget annat än fantastiskt.
Tror faktiskt också att Messi kan vara på väg bort nu; från Barcas håller känner man att man får bra betalt, man har köpt in Suarez och Neymar; en annan grej är att Messi har stått i vägen för alla framtidslöften och kommer fortsätta att göra det.
FFP lär inte vara nåt jättestort problem, Chelsea går plus nu och lär dra in enormt mycket mer om dom får Messi; dom har ett gäng som dom kan sälja, Mikel, Willian, Costa, Schurrle, Hazard mm.
Sen det med Adidas så vore det självmord för dom att köpa en spelare åt en klubb; det enda dom skulle kunna göra är att ge ett rekordbaserat sponsoravtal vilket jag tror är på gång, om dom får Messi vill säga.