2015-01-04, 00:37
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Fel! Gabrielle skrev igår att Bibelns stamtavlor ända ner till ADAM är ca 6000 år, men jag skrev också att det INTE står något om jordens eller människans ålder i BIBELN.
Så du både ljuger, förvränger och inbillar dig både det ena och det andra.

Då missuppfatta jag dig. Jag trodde att du trodde att Adam var första människan men det fanns andra innan alltså? Får inte ihop det riktigt.
Citera
2015-01-04, 01:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freixenet
Ja, Brahman är Gud.

OK, och "beviset" för detta är?
Citera
2015-01-04, 01:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag tror också på att GUD verkar inom allas religioner och med sanningar som skall förenas till slut.
Gud är Gud och ÄR inom allas religioner så då ÄR också Brahman Gud.

Ja, kan du bara lära dig att hålla isär din TRO från fakta (och "bevis").

Hittills har detta ju inte fungerat så bra för dig.
Citera
2015-01-04, 01:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freixenet
Jag kan förstå koncepten, så som de kulturellt är formulerade. Den intellektuella förståelsen är naturligtvis långt från den yttersta insikten i Guds natur och den har jag ej heller nått fram till. Även om det är min aspiration.

Citat:
Men du har helt rätt, ödmjukhet är en dygd.

I pådyvlande teism är "ödmjukhet" i stort sett synonym med underkastelses-teologi.

Och är iövrigt inget "bevis" för nånting alls.
Citera
2015-01-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religion utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

Hur kommer det sig att du bara vill ha svar från kristna? Det gläder mig att höra och jag vet ju varför men vill höra dig svara
Citera
2015-01-05, 21:27
Medlem
100x234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Ibland skäms man fan över att vara människa. Hur kan man vara så dum att man tror att det finns en Gud? Har inte folk fattat än att bibeln är inget annat än en gammal bok. Det ligger lika mycket sanning i bibeln som i Sagan om ringen böckerna.

Religoner hindrar mänskligheten att utvecklas för deras ideal är så föråldrade att de inte längre passar in i det moderna samhället. Kristendomen har 32 000 undergrupper och för att citera Jacques Fresco från dokumentären Zeitgeist Addendum, "a church divided is no church at all". Kristendomen har aldrig kunnat bevisa något överhuvudtaget att Jesus eller Gud existerar. Dom har heller inte kunnat förklara hur jungfru Maria kunde föda Jesus trots att hon var oskuld. Ett svar man kan förvänta sig från de kristna är nåt i stil med: "Det var Guds verk" eller något liknande. Det är deras sätt att sopa avslöjande frågor under mattan och leva vidare sina liv i tron på världens största lögn!

Det man helst ska komma ihåg är ett av de tio budorden, den som lyder "Du skall icke dräpa". Det ironiska är att kristendomen är ansvarig för många, många människors död, korstågen tex.

Haha Zeitgeist är en väldigt bra källa. Jo du du är mycket smartare än kristna.
Citera
2015-01-06, 09:20
Medlem
svart-rullstols avatar
Men snälla, kan vi alla inte bara enas om att Marias s.k. jungfrufödelse var en 'cover up' som gick liiiite för långt?
Citera
2015-01-06, 11:49
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Men snälla, kan vi alla inte bara enas om att Marias s.k. jungfrufödelse var en 'cover up' som gick liiiite för långt?
Japp, det var en mental överbyggnad, som resulterade och legitimerade men förstärkte myteri att ses som likvärdigt sanningstalande.

Dvs man försökte få klarsyn undanträngd.. skapandet av heliga deviser som "jag-talar" , alltså är mitt ord av sanning : det omgärdades av latin så länge det bara gick.

Vad blev heligförklarat kunde enbart bestridas via extremt akademisk, men felaktig rundgång. så länge disputanterna aldrig klarade av att knäcka mentala överbyggnadens retoriska nacksvingar.. (med ordentliga skopor arrogans) , blev det enbart förstärkt och intäkt för helighetsdefinition : alltså definitionernas tillblivelse-rutiner som det begav sig medan människans moral ännu var rätt rejält stukad i redan ansatsen.

(elakt m.a.o)

det var ju bitska tider, pietismen är ett utslag/variant el. gren - som talar för sig själv
Citera
2015-01-06, 17:20
Medlem
goran744s avatar
Det största beviset på att GUD finns är att jag finns och att jag orkar dag ut och dag in tala om att GUD finns.
Am so good and i liiike it a lot...To be me...and belong to our Mighty Gud. Thats really nice i have to say.
Citera
2015-01-06, 17:37
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Ja för det bidde lite svårt när latemansgörat påkrävde lite mer än kropp och hjärta, men kropp och hjärta är ju vad kristendom iofs behövt.. vad resten anbelangar, knäpper man händerna och tror sig fram till : det var sannerligen högt stående beviskrav.. oh ja verkligen , host.. universellt.
Citera
2015-01-06, 17:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det största beviset på att GUD finns är att jag finns och att jag orkar dag ut och dag in tala om att GUD finns.

Förtydliga vänligen vad du menar med "bevis" och hur din bevis-definition ledar till denna mini-version av "Intelligent Design".
Citera
2015-01-06, 17:47
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Förtydliga vänligen vad du menar med "bevis" och hur din bevis-definition ledar till denna mini-version av "Intelligent Design".

I min bevisföring finnes GUD i min TRO Jag har inga behov av "intelligenta Design" vilket i sig för mig tillhör the = det mänskliga storhetsvansinnets lilla djävul.
Deus qui operator omnia in omnibus så sant så sant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in