2015-01-05, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Var drar du gränsen då? Måste man ligga med 10 killar per dag för att räknas som kåt eller vad?
Jag har några kks som jag vet håller måttet. Vi pratar mycket sex och experimenterar en hel del då vi är sexintresserade. Det kan du inte jämföra med traditionella parförhållanden som i statistiken.

De som är aktiva på sexsidor är de som inte får något Resten knullar för fullt.

Dags att börja rannsaka sig själv och sluta skylla på andra!
Hur många tjejer ha "några kks som håller måttet"?

Du har säkert flera kks och kan säkert skaffa dig många fler. Det är dock mycket ovanligt. Och har du starkare sexdrift än dina killar så är du ett riktigt undantagsfall. I så fall är det bara att säga grattis

Senast redigerad av chirho 2015-01-05 kl. 13:50.
Citera
2015-01-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Klart tjejer kan bli kåta av att titta på någon men som vanligt hör det inte till vanligheterna. I procent är det bara några få som de blir kåta av att titta på.

Det har gjorts studier på att deras attraktion till en kille kan bedömas inom några sekunder men det är inte hugget i sten, men man anar att det är så.

Hur vet du vad som är vanligt om du inte #1 är tjej och #2 undersökt 100% av alla kvinnor över 18 i hela världen? Rent undersöksmässigt har du dåligt med underlag. Säg att du undersöker 2000 kvinnor under ett visst område och 90% visar sig stödja din tes. Betyder det då att din tes är rätt? Ja, inom det området men inte nödvändigtvis i hela världen.

Jag har riktiga exempel på erfarenheter som inte stödjer din tes. Men det betyder inte att din tes är fel.
Senast redigerad av almightyjew 2015-01-05 kl. 13:54.
Citera
2015-01-05, 14:00
Medlem
10sekunders avatar
Citat:
Hur många tjejer ha "några kks som håller måttet"?

Du har säkert flera kks och kan säkert skaffa dig många fler. Det är dock mycket ovanligt.

Jag föredrar helt enkelt kks framför att ligga runt med en massa nya hela tiden. Men man har fortfarande kvar friheten ifall man skulle vilja ligga med någon annan.

Du vet inget om hur vanligt eller ovanligt det är. Sånt här brukar inte tjejer prata om vitt och brett, precis. Måhända att folk kanske släpper loss mer sexuellt i studentkretsar
Citera
2015-01-05, 14:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
"Exakt som homosexuella gör"? Om man har en bra partner så finns inget incitament att skaffa en ny. Det gäller homosexuella också.

Det studier som du refererar till är gjorda på perversa HIV-bögar på 80-90-talet. De är inte representativa. Det finns inget incitament att hela tiden skaffa nya partners om man har exklusiv tillgång till en som man är nöjd med. Du tror bara att man skaffar nya partners om man kan för att du själv inte kan göra det, om du kunde skulle det inte vara intressant längre. Det är som att en liten pojke tror att han vill äta pizza varje dag.

1) Man är kåt och gillar variation?

2) Gör ett empiriskt experiment, gå på en bög-sida (typ grindr) och se hur länge det tar innan du blir erbjuden bög-sex, gå på en straight sida (typ tinder) se hur länge det tar innan en kvinna erbjuder dig sex. Hela poängen med att vara bög att kunna få hur mycket sex mannen vill, när han vill, hur han vill. Om bögar hade lika lite sex/lika få sex-partners/lika tråkigt sex som hetero-sexuella skulle de inte få ut något av att vara bögar.

3) Det är spännande att ha sex med många olika partners och man får mycket sex. Varför skulle man inte göra det om man kan?

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jahapp, ännu en "jag får inte knulla så det måste vara fel på alla kvinnor"-tråd

Att kvinnor inte skulle vara intresserade av sex är givetvis helt felaktigt, dock är det ju så att kvinnor i regel inte knullar utan att ha någon slags emotionell koppling till sexpartnern, d.v.s. man låter hellre bli än att hoppa i säng med en okänd.

Sen får vi ju inte heller glömma bort att

a) Kvinnor som ligger runt lätt blir stämplade som "slampor" eller "horor".
b) Knullar man finns det alltid en risk för att bli gravid, preventivmedel eller ej. Att knulla med valfri okänd person kan alltså sluta i otrevliga konsekvenser, även om gummit är på. Detta problem har inte män.

Verkar som alldeles för många på detta forum lider av något slags hora/madonna-komplex

Emotionell koppling är något som män har, de vill vara emotionellt connected till kvinnan, kvinnor vill inte det, kvinnor vill ha (om de inte gillar sex) vill ha romance-novel sex, kvinnor som gillar sex känner inte att det finns något emotionellt i att ha sex. Det är så det funkar.
Senast redigerad av Babianen 2015-01-05 kl. 14:09.
Citera
2015-01-05, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Hur vet du vad som är vanligt om du inte #1 är tjej och #2 undersökt 100% av alla kvinnor över 18 i hela världen? Rent undersöksmässigt har du dåligt med underlag. Säg att du undersöker 2000 kvinnor under ett visst område och 90% visar sig stödja din tes. Betyder det då att din tes är rätt? Ja, inom det området men inte nödvändigtvis i hela världen.

Jag har riktiga exempel på erfarenheter som inte stödjer din tes. Men det betyder inte att din tes är fel.
Undantag finns där tjejen bara vill ha sex men det är inte med någon som sänker hennes status. Får inte tjejen någon present eller på något sätt blir betald så kan du räkna med att hon vinner i form av högre status av att bara få vara med killen. Hursomhelst är dessa undantag och är överlag ointressanta.

Alla har någon gång säkert varit undantaget men det kommer också bara stanna som ett undantag.

När det görs 4 olika undersökningar där det undersökts 12000 tjejer och upp till 200 000 tjejer så är det inte längre försvarbart att säga att dessa är undantag. Dock kan det fortfarande ske undantag men ju fler som är med i undersökningen desto närmare kommer man svaret.

Varför skulle jag behöva vara tjej?
Citera
2015-01-05, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Jag föredrar helt enkelt kks framför att ligga runt med en massa nya hela tiden. Men man har fortfarande kvar friheten ifall man skulle vilja ligga med någon annan.

Du vet inget om hur vanligt eller ovanligt det är. Sånt här brukar inte tjejer prata om vitt och brett, precis. Måhända att folk kanske släpper loss mer sexuellt i studentkretsar
Får du ingenting av dina kks? Absolut ingenting? Då menar jag, ingen fika betald, ingen dricka, mat, ingen chokladask eller någonting från någon av dem?

Du kan fortfarande vilja ha sex med dem även om du inte får nåt men det är då ett väldigt extremt undantag. Det är extremt sällsynt att tjejer bara träffar killen för sex och BARA sex. No less, no more.
Citera
2015-01-05, 14:23
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Får du ingenting av dina kks? Absolut ingenting? Då menar jag, ingen fika betald, ingen dricka, mat, ingen chokladask eller någonting från någon av dem?

Du kan fortfarande vilja ha sex med dem även om du inte får nåt men det är då ett väldigt extremt undantag. Det är extremt sällsynt att tjejer bara träffar killen för sex och BARA sex. No less, no more.

Få en chokladask av ett ligg? Är du allvarlig?
Citera
2015-01-05, 14:24
Medlem
10sekunders avatar
Citat:

Nej, jag är inte prostituerad Snyltbeteende är bland det värsta jag vet.

Jag gillar sex och framförallt att experimentera med sex och testa nya saker och även "bli bättre". Älskar att bli dominerad av och suga någon jag är attraherad av och se den njuta och sedan njuta själv. Det är viktigt för mig att man klickar socialt och kan prata och ha roligt innan och efter. Jag attraheras delvis av personligheter och hur folk pratar. Jag får kuk, närhet och roliga samtal med snygga killar. Varför skulle jag behöva bli mutad till det? Jag kan köpa mitt eget jävla kaffe själv om du inte trodde det
Citera
2015-01-05, 14:28
Medlem
Citat:
Undantag finns där tjejen bara vill ha sex men det är inte med någon som sänker hennes status. Får inte tjejen någon present eller på något sätt blir betald så kan du räkna med att hon vinner i form av högre status av att bara få vara med killen. Hursomhelst är dessa undantag och är överlag ointressanta.

Alla har någon gång säkert varit undantaget men det kommer också bara stanna som ett undantag.

Vadå sänker status, betald? Vad svamlar du om?

Citat:
När det görs 4 olika undersökningar där det undersökts 12000 tjejer och upp till 200 000 tjejer så är det inte längre försvarbart att säga att dessa är undantag. Dock kan det fortfarande ske undantag men ju fler som är med i undersökningen desto närmare kommer man svaret.

Kan du länka dessa undersökningar? Och tror du inte andra faktorer kan påverka resultatet av undersökningarna...som normer t.ex.? Vore intressant att se undersökningen

Citat:
Varför skulle jag behöva vara tjej?
Samma anledning till varför du är kille och kan uttala dig med säkerhet angående ämnet ur ett manligt perspektiv.
Citera
2015-01-05, 14:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) "KK" är en myt, ingen kvinna gör sånt, det vet alla kvinnor. Så om någon på Internet säger att de är en kvinna och har en "KK" så är de en man som låtsas. En kvinna som hade en sådan relation skulle aldrig säga det offentligt det är extremt tabu bland kvinnor (ungefär som att vara hetero-man och ha bög-sex på sidan). Om det fanns "KK" så skulle alla män ha det, du skulle se kvinnor ha sådana relationer.

2) Här är mer belägg för att kvinnor är mindre intresserade av sex än män,

Citat:
To better understand what's going on, it's worth a crash course in "sexual economics," an approach best articulated by social psychologists Roy Baumeister and Kathleen Vohs. As Baumeister, Vohs, and others have repeatedly shown, on average, men want sex more than women do. Call it sexist, call it whatever you want—the evidence shows it's true. In one frequently cited study, attractive young researchers separately approached opposite-sex strangers on Florida State University's campus and proposed casual sex. Three-quarters of the men were game, but not one woman said yes. I know: Women love sex too. But research like this consistently demonstrates that men have a greater and far less discriminating appetite for it. As Baumeister and Vohs note, sex in consensual relationships therefore commences only when women decide it does.

Ni kan se att när en kvinna gick runt och frågade män om de ville ha sex svarade 75% av männen ja. När en man gick runt och frågade kvinnor om de ville ha sex svarade ingen av kvinnorna ja.

Här är en till studie,

Citat:
US academics quizzed more than 25,000 people about their sex lives.

The volunteers taking part in the study were asked to rate their remorse on a five-point scale.

The study, published in the current issue of the Archives of Sexual Behaviour, showed that 56 per cent of women regretted having casual sex.

Almost a quarter cited losing their virginity to the wrong partner as their biggest regret.

Cheating on a partner was rated as a regret by 23 per cent of women – and moving too fast with a partner was a regret listed by 20 per cent of the women who took part.

But almost a third of men questioned said their biggest regret was not making a move on a prospective partner.

Just under a quarter said not being more sexually adventurous when they were young was one of their biggest regrets.

And not sleeping around came third, with 10 per cent of men saying it was a decision they found themselves regretting.

Researchers came to the conclusion that the responses were different because of the way we have evolved.

Psychologist Martie Haselton, one of the lead researchers, said that despite advances in healthcare and contraception, men and women still show differing attitudes to sex.

Ni kan se att kvinnor ångrar causal sex, att de förlorade oskulden till fel man, att de gick för fort fram sexuellt. Män ångrar att de inte raggade på fler partners, att de inte var mer sexuellt äventyrliga, att de inte låg runt.
Senast redigerad av Babianen 2015-01-05 kl. 14:34.
Citera
2015-01-05, 14:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vadå sänker status, betald? Vad svamlar du om?

Han menar att kvinnor parar sig med män som har samma status som de själva eller högre status än de själva. Kvinnor parar sig aldrig med män som har lägre status än de själva.

Citat:
Kan du länka dessa undersökningar? Och tror du inte andra faktorer kan påverka resultatet av undersökningarna...som normer t.ex.? Vore intressant att se undersökningen

Du behöver inte titta på undersökningar du behöver bara titta på verkligheten, om du gå fram till 10 kvinnor och fråga om de vill ha sex hur många kommer att säga ja? Ingen. Om en kvinna går fram till 10 män och frågar om de vill ha sex kommer (statistiskt) 7 säga ja. Det är bevis för att kvinnor är mindre intresserade av sex än män.

Citat:
Samma anledning till varför du är kille och kan uttala dig med säkerhet angående ämnet ur ett manligt perspektiv.

Jag är kvinna, jag kan bekräfta att hans argument stämmer generellt.

Här är en bra beskrivning av hur det funkar för homo-sexuella män vs hetero-sexuella män,

Citat:
Why is it that it's easier for discreet, minority, homosexual men to hook up than it is for majority, heterosexual men? You'd think that since there is such an overwhelming majority of horny, hetereosexual men and women around, it's be easier. But it's not. Not in this part of the world anyway.

Imagine a gay man. He's horny that night and is looking to hook up. He walks into a gay bar.There are dozens of other gay men around. The premise is simple; a bar where everyone has a common sexuality and a common interest in mind, sex. There's no two ways about it. They are all there because they like fucking other men. Since fucking each other is the common denominator here, steering a conversation from small talk to sex is unsurprising at all.

Now imagine a straight man. He's horny that night and is looking to hook up. He walks into a straight bar. There are dozens of women around. But things are far from simple. You don't know who's there with someone, who's alone, who's just having a night out with the girls, who's just there to dance and drink and who's looking to hook up. You are left to go with the flow and see what happens. You could go to a dodgier bar where there are women to pick up.. but they often turn out to just be prostitutes.

Maybe it's just me and my inexperience, but I think the idea of one night stands and fuck buddies have been over glamorized over in this part of the world. I suspect that most (if not all) women here are essentially one partner sexual beings. One night stands do happen maybe, but I'm starting to believe that the concept of a fuck buddy is in fact a myth over here. I don't think straight men and women hook up with each other to be fuck buddies as easily as gay men do. There are more avenues (virtual & physical) for gay men to hook up than there are for heterosexual men and women. - which is ironic considering it is gay men who are supposedly hiding in closets.
Senast redigerad av Babianen 2015-01-05 kl. 15:01.
Citera
2015-01-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Han menar att kvinnor parar sig med män som har samma status som de själva eller högre status än de själva. Kvinnor parar sig aldrig med män som har lägre status än de själva.
Ok ännu en källa krävs på detta. Definiera status, vadå kvinna med mer status? Så du menar att det inte finns kvinnor med mer vänner än män som parat sig? (om det är den sortens status du talar om)

Citat:
Du behöver inte titta på undersökningar du behöver bara titta på verkligheten, om du gå fram till 10 kvinnor och fråga om de vill ha sex hur många kommer att säga ja? Ingen. Om en kvinna går fram till 10 män och frågar om de vill ha sex kommer (statistiskt) 7 säga ja. Det är bevis för att kvinnor är mindre intresserade av sex än män.

Nej det är inte bevis för någonting. Jag har sett fall där kvinnor säger ja. Och fall där kvinnor säger nej. Anledningen till att de säger nej är för att de inte vill verka lösaktiga horor vilket är normen.
Och nej alla män säger inte ja.

Och jo källa är ganska viktigt i detta fall

Citat:
Jag är kvinna, jag kan bekräfta att hans argument stämmer generellt.
Ok jag är också kvinna då och säger motsatsen. Tror du att jag ska tro på att du är kvinna?
Och vilket argument stämmer generellt? Att kvinnor generellt är mindre intresserade av sex eller att kvinnor inte parar sig med män med mindre status?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in