2015-06-30, 14:30
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
What?

Du motsäger dig själv.

Det är typ som att säga att man är intresserade av att se på fotboll men så kollar man bara VM finalen vart fjärde år.

Då är man inte intresserad av fotboll helt enkelt.

Jag kan förstå att begreppet "intresse för sex" är delvis en tolkningsfråga och jag anser att du tolkar det fel.

Tjejer är generellt ointresserade av sex varför brad pitt krävs för att höja intresset tillräckligt för att hon ska gå med på det.

Så om du är fotbollsintresserad så måste du se varenda korpen-match i hela Sverige och läsa varenda notis, lyssna på vartenda radioinslag och slaviskt följa ALLT som har med fotboll att göra? Eller, så kanske man föredrar att fokusera på det som man anser vara högkvalitativ fotboll och följer ett eller ett par lag som man är intresserad av?

Jag är intresserad av sex (inte av fotboll dock och det kanske märks på att jag inte vet vad jag pratar om där ) vilket för mig innebär att jag tänker på sex, onanerar eller har sex varje dag, läser om sex, pratar om sex, njuter av sex och tycker att sex är roligt och skönt. Det innebär dock inte att jag tycker att all form av sex eller sex med vem som helst är bra eller intressant. Jag vill vara attraherad av den jag ligger med och jag vill att sexet ska ske under omständigheter som jag är bekväm med.

Du får tänka på att sex är betydligt mer riskabelt för tjejer än för killar också. Först och främst finns en stor risk att bli våldtagen om man följer med killar och har sex hur som helst. Sen finns det risk att bli med barn, könssjukdomar, osv. Lägg därtill till vår kultur som fördömer kvinnor som har sex, vilket gör att de flesta kvinnor känner sig tvingade att dölja sin sexlust och hämmas i sin sexualitet för att undvika att bli stämplade som horor, slampor osv och därmed inte ses som värdefulla människor.
Citera
2015-06-30, 15:27
Medlem
confused...s avatar
Adriadne du är sämst på fotboll, men ändå väsentligt mycket bättre än spenns är på brudar och sociala samspel..
Citera
2015-06-30, 16:05
Medlem
keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne

..

Jag är intresserad av sex (inte av fotboll dock och det kanske märks på att jag inte vet vad jag pratar om där ) vilket för mig innebär att jag tänker på sex, onanerar eller har sex varje dag, läser om sex, pratar om sex, njuter av sex och tycker att sex är roligt och skönt. Det innebär dock inte att jag tycker att all form av sex eller sex med vem som helst är bra eller intressant. Jag vill vara attraherad av den jag ligger med och jag vill att sexet ska ske under omständigheter som jag är bekväm med.

Du får tänka på att sex är betydligt mer riskabelt för tjejer än för killar också. Först och främst finns en stor risk att bli våldtagen om man följer med killar och har sex hur som helst. Sen finns det risk att bli med barn, könssjukdomar, osv. Lägg därtill till vår kultur som fördömer kvinnor som har sex, vilket gör att de flesta kvinnor känner sig tvingade att dölja sin sexlust och hämmas i sin sexualitet för att undvika att bli stämplade som horor, slampor osv och därmed inte ses som värdefulla människor.

Tänkte få fråga, om alla män var bra män, p-medel helt säkra, sjukdomar sällsynta,
och det sociala klimatet tillåtande, skulle kvinnor bli lika sugna på tillfällig sex som män,
eller skulle ni ändå vara mer återhållsamma?

Feminister säger ju gärna att det är sociala faktorer som förklarar könsskillnader när
det gäller sex, medan jag ändå tror det biologiska har betydelse.
Citera
2015-06-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Så om du är fotbollsintresserad så måste du se varenda korpen-match i hela Sverige och läsa varenda notis, lyssna på vartenda radioinslag och slaviskt följa ALLT som har med fotboll att göra? Eller, så kanske man föredrar att fokusera på det som man anser vara högkvalitativ fotboll och följer ett eller ett par lag som man är intresserad av?

Om du är riktigt intresserad av fotboll så följer du flera ligor i olika länder, intresserar dig för spelarna och som du säger går på lokala matcher. Du kan till och med tänka dig att resa utomlands för att se ditt lag spela.

Om du är mellanintresserad kollar du några matcher i veckan på tv, kanske när ditt lag spelar. Då och då åker du på en fotbollsmatch i verkligheten.

Om du är mindre intresserad så kollar du VM vart fjärde år.

Hur kan du inte fatta detta?

Ditt intresse för sex är så lågt att det krävs väldigt hög kvalite för att höja intresset tillräckligt för att du skall ligga med någon.

Jag är inte heller särskilt intresserade av fotboll och därför krävs ett stormöte för att intressera mig.

Kvinnor är mindre intresserade av sex.
Däremot är de intresserade av sex med alfahanar. Det sista är en viktig precisering.
Senast redigerad av speenns 2015-06-30 kl. 16:22.
Citera
2015-06-30, 16:31
Medlem
confused...s avatar
Att man har krav betyder inte att intresset är mindre eller att man är mindre kåt.

Att vara desperat och ta vad som helst när som helst är inte samma sak som att inte gilla sex.

Kvinnor är minst like kåta, fan kåtare t.o.m, dock har dom ofta högre krav än män för vem dom ligger med.

Av naturliga orsaker.

Tjejer vill ha sex oftare än dom flesta män, tjejer vill knulla fler ggr per dag än dom flesta män. Tjejer onanerar lika mycket som män.

Att sen säga dom inte än kåta för att ingen tjej vill ligga med just er är att blunda för sanningen.
Citera
2015-06-30, 16:36
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keaton
Tänkte få fråga, om alla män var bra män, p-medel helt säkra, sjukdomar sällsynta,
och det sociala klimatet tillåtande, skulle kvinnor bli lika sugna på tillfällig sex som män,
eller skulle ni ändå vara mer återhållsamma?

Feminister säger ju gärna att det är sociala faktorer som förklarar könsskillnader när
det gäller sex, medan jag ändå tror det biologiska har betydelse.

Nu pratar du om en situation som aldrig existerat och aldrig kommer att existera i verkligheten, om vi inte börjar med mänsklig gen manipulation då dvs och odlar hela samhällen med perfekta män..

Men ja, skapar vi en fantasivärld där alla män är perfekta och identiska kloner av varandra, alla med samma självförtroende i samhälle där alla har exakt lik social status, då hade det mest troligt funkat som så att tjejer hade knullat runt hur som helst med vem som helst.

Detta är dock fantasy och sci-fi scenarion och helt meningslöst att ta upp i seriösa diskussioner.
Senast redigerad av confused... 2015-06-30 kl. 16:39.
Citera
2015-06-30, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Att man har krav betyder inte att intresset är mindre eller att man är mindre kåt.

Att vara desperat och ta vad som helst när som helst är inte samma sak som att inte gilla sex.

Kvinnor är minst like kåta, fan kåtare t.o.m, dock har dom ofta högre krav än män för vem dom ligger med.

Av naturliga orsaker.

Tjejer vill ha sex oftare än dom flesta män, tjejer vill knulla fler ggr per dag än dom flesta män. Tjejer onanerar lika mycket som män.

Att sen säga dom inte än kåta för att ingen tjej vill ligga med just er är att blunda för sanningen.

Hmm, tomma påståenden utan några som helst belägg. Intressant.

TS har beskrivit tydligt hur tjejer är flaskhalsen i det hela.

Jag har definierat vad "intresse" betyder på ett lättbegripligt sätt.

Du säger "tjejer är visst kåta! Waaahhhh!"

Faktum är att många killar runkar flera ggr om dagen och är villiga att olagligt betala horor 2000kr/timmen för att ligga.

Det är det som är riktigt intresse för sex.

Det går inte att samtidigt vara selektiv men ändå ha hög sexdrift. Det är antingen eller.
Är du selektiv så har du helt enkelt inte lika hög sexdrift som du påstår
Senast redigerad av speenns 2015-06-30 kl. 16:43.
Citera
2015-06-30, 16:42
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
Hmm, tomma påståenden utan några som helst belägg. Intressant.

TS har beskrivit tydligt hur tjejer är flaskhalsen i det hela.

Jag har definierat vad "intresse" betyder på ett lättbegripligt sätt.

Du säger "tjejer är visst kåta! Waaahhhh!"

Lol, det jag skrev är hur verkligheten ser ut, det är så det fungerar, vilket 9/10 tjejer samt alla män som faktiskt har ERFARENHET av tjejer kan bekräfta .

Att du sen är socialt efterbliven och oskuld och har total okunskap om tjejer likt trådskaparen har gör det inte utan belägg. Det är NI som har NOLL KUNSKAP kombinerat med NOLL ERFARENHET som saknar belägg.

Faktum är även att många tjejer onanerar flera gånger om dagen, och många tjejer betalar för sex. Dock är det inte lika vanligt dom att män gör det eftersom dom är mer kräsna och oftast inte tar vem som helst när som helst.

Återigen, att du är socialt efterbliven ocharmig inte klarar förstå att tjejers och mäns sexuell preferenser fungerar olika gör dom inte mindre kåta.
Senast redigerad av confused... 2015-06-30 kl. 16:47.
Citera
2015-06-30, 16:44
Medlem
Citat:
Kvinnor är minst like kåta, fan kåtare t.o.m,[...]

Av naturliga orsaker.

Detta är uppenbart helt fel. Det krävs bara en grundläggande förståelse för att slå hål på denna myt.
Citera
2015-06-30, 16:47
Medlem
Citat:
Lol, det jag skrev är hur verkligheten ser ut, det är så det fungerar, vilket 9/10 tjejer samt alla män som faktiskt har ERFARENHET av tjejer kan bekräfta .

Att du sen är socialt efterbliven och oskuld och har total okunskap om tjejer likt trådskaparen har gör det inte utan belägg. Det är NI som har NOLL KUNSKAP kombinerat med NOLL ERFARENHET som saknar belägg.

Du är helt efterbliven lmao. Förlorade oskulden tidigare än dig förresten

Orden "selektiv" och "hög sexdrift" får inte finnas i samma mening, vilket jag skrev i editen. Eller så kan du kolla fotbollsexemplet igen.

En man som ser någon tjej på bussen, får bånge och tänker att han vill knulla henne har hög sexdrift.

En kvinna... Nja de tänker nog aldrig så. Kanske 0.1% av dem någon gång i sina liv.
Citera
2015-06-30, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
Detta är uppenbart helt fel. Det krävs bara en grundläggande förståelse för att slå hål på denna myt.
"Grabben" tror han får mer ligg bara han är mer positiv vid gränsen till "magiskt" tänkande. Låt han ha sin delusion.. Du vet sanningen själv
Citera
2015-06-30, 17:55
Medlem
keatons avatar
Citat:
Nu pratar du om en situation som aldrig existerat och aldrig kommer att existera i verkligheten, om vi inte börjar med mänsklig gen manipulation då dvs och odlar hela samhällen med perfekta män..

Men ja, skapar vi en fantasivärld där alla män är perfekta och identiska kloner av varandra, alla med samma självförtroende i samhälle där alla har exakt lik social status, då hade det mest troligt funkat som så att tjejer hade knullat runt hur som helst med vem som helst.

Detta är dock fantasy och sci-fi scenarion och helt meningslöst att ta upp i seriösa diskussioner.

Okej, så din teori är att de sociala orsakerna till kvinnors mindre "runtliggande"
vida överstiger de biologiska?

Jag menade inte att alla män skulle vara helt lika varandra, kvinnor har ju invividuella
preferenser trots allt, utan bara att medicinska och sociala hinder skulle vara minimerade.

Helt enkelt arv vs miljö, där t ex feminister skyller det mesta på miljön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in