2015-01-05, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Då skaffar man sig en ny partner, exakt som homosexuella gör. Hur ska homosexuella annars komma upp i 500 partner? För att de är ointresserade av sex?
"Exakt som homosexuella gör"? Om man har en bra partner så finns inget incitament att skaffa en ny. Det gäller homosexuella också.

Det studier som du refererar till är gjorda på perversa HIV-bögar på 80-90-talet. De är inte representativa. Det finns inget incitament att hela tiden skaffa nya partners om man har exklusiv tillgång till en som man är nöjd med. Du tror bara att man skaffar nya partners om man kan för att du själv inte kan göra det, om du kunde skulle det inte vara intressant längre. Det är som att en liten pojke tror att han vill äta pizza varje dag.
Citera
2015-01-05, 12:48
Moderator
tobess avatar
Jahapp, ännu en "jag får inte knulla så det måste vara fel på alla kvinnor"-tråd

Att kvinnor inte skulle vara intresserade av sex är givetvis helt felaktigt, dock är det ju så att kvinnor i regel inte knullar utan att ha någon slags emotionell koppling till sexpartnern, d.v.s. man låter hellre bli än att hoppa i säng med en okänd.

Sen får vi ju inte heller glömma bort att

a) Kvinnor som ligger runt lätt blir stämplade som "slampor" eller "horor".
b) Knullar man finns det alltid en risk för att bli gravid, preventivmedel eller ej. Att knulla med valfri okänd person kan alltså sluta i otrevliga konsekvenser, även om gummit är på. Detta problem har inte män.

Verkar som alldeles för många på detta forum lider av något slags hora/madonna-komplex
Citera
2015-01-05, 12:51
Medlem
10sekunders avatar
Citat:
Antal sexpartners har väldigt mycket med sexdrift att göra. Vad du säger är att man som fotbollsspelare inte spelar om inte fotbollsplanen är tillräckligt fin. Är man fotbollsintresserad så ser man till att spela fotboll så ofta man kan och då gnäller man inte om planen är oklippt, inte platt eller något annat påhitt.

Alla vet om det men vägrar erkänna för sig själva: att tjejer vill ha pengar, presenter och högre levnadsstandard i en relation och inte sexet i sig. Skala bort allt som kommer från killen och jag lovar er att ingen tjej har ett incitament för att ingå relation med honom.

Men om jag har 2 eller 3 olika killar jag kan höra av mig till som jag vet är bra när jag blir sugen så har jag ingen anledning att ta första bästa loser på gatan. Dessutom skulle det kännas otroligt billigt och riskabelt. Jag tycker faktiskt det låter lite som missbrukarbeteende.
Sex är meningslöst om det är dåligt och man inte tänder på killen. Jag är också en av de där tjejerna som har otroligt svårt att komma.

Det är ju inte direkt så att man inte gillar mat bara för att man inte vräker i sig allt som ställs framför en på bordet. Vissa tar allt de kan för de är fattiga på det medan andra är mer finsmakare.

Jag är inte ett dugg intresserad av att snylta på någon kille. Jag tycker det är viktigt med jämställdhet och att båda kan vara självständiga och bidra lika mycket ekonomiskt. Jag är en vuxen kvinna som kan klara mig själv. Skulle aldrig ta emot en drink på krogen t.ex. Det är bara vissa män som har en sådan otrolig hybris.
Citera
2015-01-05, 12:52
Avslutad
Citat:
Då skaffar man sig en ny partner, exakt som homosexuella gör. Hur ska homosexuella annars komma upp i 500 partner? För att de är ointresserade av sex?

Dessutom använder inte homosexuella fulhet eller något annan egenskap för att bortförklara att de inte vill ha sex. De har sex oavsett om det är en ful partner eller snygg. Hur ska de annars komma upp i 1000 partner? För att alla är snygga eller vad?
Lägg ut en bild på en ful och äcklig snubbe och se till att göra en riktigt vidrig low-life presentation så kan du ju se hur många ragg du får.
Citera
2015-01-05, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Men om jag har 2 eller 3 olika killar jag kan höra av mig till som jag vet är bra när jag blir sugen så har jag ingen anledning att ta första bästa loser på gatan. Dessutom skulle det kännas otroligt billigt och riskabelt. Jag tycker faktiskt det låter lite som missbrukarbeteende.
Sex är meningslöst om det är dåligt och man inte tänder på killen. Jag är också en av de där tjejerna som har otroligt svårt att komma.

Det är ju inte direkt så att man inte gillar mat bara för att man inte vräker i sig allt som ställs framför en på bordet. Vissa tar allt de kan för de är fattiga på det medan andra är mer finsmakare.
Fast enligt PDF-filen och andra källor som finns i tråden så har tjejer mindre sexlust även i en relation.

Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
"Exakt som homosexuella gör"? Om man har en bra partner så finns inget incitament att skaffa en ny. Det gäller homosexuella också.

Det studier som du refererar till är gjorda på perversa HIV-bögar på 80-90-talet. De är inte representativa. Det finns inget incitament att hela tiden skaffa nya partners om man har exklusiv tillgång till en som man är nöjd med. Du tror bara att man skaffar nya partners om man kan för att du själv inte kan göra det, om du kunde skulle det inte vara intressant längre. Det är som att en liten pojke tror att han vill äta pizza varje dag.
Vart står det att alla dessa 1000 bögar hade HIV?

Ja, du har helt rätt. Jag kan inte skaffa nya partner för att jag är hetero och tjejer är inte intresserade av sex. Jag är dessutom en person och representerar inte alla andra killar. Det handlar inte om att jag är en loser som ingen tjej vill ha sex med. Det handlar om att tjejer inte är intresserade av sex, varken i en relation eller utanför. Bortse från mig (som kan säga är loser) och kolla om tjejer vill ha sex med andra killar. I rest my case.

På sexsajter är det 200 killar på en fitta. Var är tjejerna?
Ska vi säga att alla dessa 200 killar är losers?
Citera
2015-01-05, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jahapp, ännu en "jag får inte knulla så det måste vara fel på alla kvinnor"-tråd

Att kvinnor inte skulle vara intresserade av sex är givetvis helt felaktigt, dock är det ju så att kvinnor i regel inte knullar utan att ha någon slags emotionell koppling till sexpartnern, d.v.s. man låter hellre bli än att hoppa i säng med en okänd.

Sen får vi ju inte heller glömma bort att

a) Kvinnor som ligger runt lätt blir stämplade som "slampor" eller "horor".
b) Knullar man finns det alltid en risk för att bli gravid, preventivmedel eller ej. Att knulla med valfri okänd person kan alltså sluta i otrevliga konsekvenser, även om gummit är på. Detta problem har inte män.

Verkar som alldeles för många på detta forum lider av något slags hora/madonna-komplex
Klart det är ett problem även för killen om gummit spricker.

Horamadonnakomplex har jag inte. Läs min tråd och återkom sen!
Citera
2015-01-05, 13:04
Avslutad
Citat:
Vart står det att alla dessa 1000 bögar hade HIV?

Ja, du har helt rätt. Jag kan inte skaffa nya partner för att jag är hetero och tjejer är inte intresserade av sex. Jag är dessutom en person och representerar inte alla andra killar. Det handlar inte om att jag är en loser som ingen tjej vill ha sex med. Det handlar om att tjejer inte är intresserade av sex, varken i en relation eller utanför. Bortse från mig (som kan säga är loser) och kolla om tjejer vill ha sex med andra killar. I rest my case.

Många av dem hade säkerligen HIV, om man hade 1000 sexpartners i San Francisco på den tiden så är risken enormt hög.

Tjejer letar inte ens seriöst efter en partner på t.ex. Badoo för det kan hitta en IRL. Och nej jag förnekar inte att tjejer är mindre intresserade av sex än killar. Ja många är säkert det, vad gör dom annars på en dejtingsajt?
Citera
2015-01-05, 13:04
Bannlyst
Vi män blir upphetsade/kåta bara av att se något vackert. Vi får erektion och vill knulla på plats. Däremot för kvinnor så räcker det inte bara med att titta på något vackert och bli blöt direkt samt knulla på plats. Antagligen för att män är skapade för att sprida sina spermaynglar till så många som möjligt så snabbt som möjligt.
Citera
2015-01-05, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Många av dem hade säkerligen HIV, om man hade 1000 sexpartners i San Francisco på den tiden så är risken enormt hög.

Tjejer letar inte ens seriöst efter en partner på t.ex. Badoo för det kan hitta en IRL. Och nej jag förnekar inte att tjejer är mindre intresserade av sex än killar.
Jag har aldrig påstått att tjejer inte är intresserade av sex. De är däremot nästintill ointresserade av sex (jag highlightade ordet även i trådstarten).

Vad jag säger är att killar behöver inget annat incitament för att ha sex med en tjej. Killar är således BARA ute efter tjejen för att ha sex med henne. De skiter i om hon jobbar på Städ AB eller är VD för Ericsson. Det är irrelevant.

Men för tjejer är det extremt viktigt.
Citera
2015-01-05, 13:12
Medlem
10sekunders avatar
Citat:
Fast enligt PDF-filen och andra källor som finns i tråden så har tjejer mindre sexlust även i en relation.

Var drar du gränsen då? Måste man ligga med 10 killar per dag för att räknas som kåt eller vad?
Jag har några kks som jag vet håller måttet. Vi pratar mycket sex och experimenterar en hel del då vi är sexintresserade. Det kan du inte jämföra med traditionella parförhållanden som i statistiken.

De som är aktiva på sexsidor är de som inte får något Resten knullar för fullt.

Dags att börja rannsaka sig själv och sluta skylla på andra!
Citera
2015-01-05, 13:39
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att tjejer inte är intresserade av sex. De är däremot nästintill ointresserade av sex (jag highlightade ordet även i trådstarten).

Vad jag säger är att killar behöver inget annat incitament för att ha sex med en tjej. Killar är således BARA ute efter tjejen för att ha sex med henne. De skiter i om hon jobbar på Städ AB eller är VD för Ericsson. Det är irrelevant.

Men för tjejer är det extremt viktigt.
Jag tror definitivt du är inne på något. Men att dra alla kvinnor över en kam är fel.

Tror du t.ex. att tjejer inte kan bli kåta på en person som de absolut inte känner? Jag tror du har fel. Jag vet tjejer som blivit våta av att bara stirra på vissa människor, eller snackat ett visst språk med en människa (dirty talk) osv. Mao, tjejers incitament till sex handlar inte om osexuell närhet eller pengar/status.
Senast redigerad av almightyjew 2015-01-05 kl. 13:45.
Citera
2015-01-05, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Jag tror definitivt du är inne på något. Men att dra alla kvinnor över en kam är fel.

Tror du t.ex. att tjejer inte kan bli kåta på en person som de absolut inte känner? Jag tror du har fel. Jag vet tjejer som blivit våta av att bara stirra på vissa människor, eller snackat ett visst språk med en människa (dirty talk) osv.
Klart tjejer kan bli kåta av att titta på någon men som vanligt hör det inte till vanligheterna. I procent är det bara några få som de blir kåta av att titta på.

Det har gjorts studier på att deras attraktion till en kille kan bedömas inom några sekunder men det är inte hugget i sten, men man anar att det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in