2015-01-05, 12:17
Medlem
dekarons avatar
Vart skall man börja?

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Lite humorisikst är det ändå att så många ständigt återkommer till att när en kvinna pratar om våldtäkt, trafficking och kvinnoförtryck i u-länder så är det uttryck för "känslosamhet".
Säg mig är det samma sak om en man pratar om krigsoffer, mäns våld mot män eller sexuellt tvång riktat mot småpojkar världen över? Bah! sånt känslodravel!

Vad detta handlar om är att vi utgår från att sexarbetare är förtryckta och folk som protesterar mot detta försöker bryta känsloutspelet. Men de flesta sysslar inte med dumheter som att nedvärdera det mänskliga lidande som dominerar många sexarbetare som är där p.g.a. fattigdom, missbruk och annat tvång.

Det finns gott om mansförtryck i U-länder. Så tyst, så tyst ignorerar vi ovälsignat lidande som det manliga, och sover gott på natten. I sydamerikan och Afrika, make your pick, så kidnappas hundratusentals små pojkar varje år, väldigt få återvänder hem eller hittas levande. De används som tillfälliga sexleksaker innan de avrättas medels bränning, skott, machete, hängning, dragna efter bil o.s.v.. Varför är det så tyst om dessa stackare? För att de var framtida män så klart.

Uteliggare? I I-länder; är den nästintill uteslutande män, och många dödas varje år för att folk föraktar dessa olyckliga jävlar; och ja, kvinnor deltar i dödandet av dessa hemlösa. Oftast by proxy genom att de eggar männen till att döda.

Citat:
Makt måste innebära nån form av vinst för innehavaren av makten. Så säg mig nu, vilken vinst får dessa 9 av 10 kvinnor som säger nej tack till sex med dig eller annan man?
I min värld får jag absolut ingenting då jag nobbar en man, varken stålars, credit, social ställning, bra jobb eller ens speciellt trevligt respektfullt bemötande i vissa fall. Det är enkom i min bok en tidskrävande onödighet jag helst hade sluppit lägga energi på.

Okej. Se det så här då: du kan välja, han kan bli vald. Ser du skillnaden? Detta är en makt som alla kvinnor blir förr eller senare medvetna om.

Citat:
Om nu porraktriser eller sexarbetare skulle vara en sån fulländad maktpositioner att inneha, hur kommer det sig då att dessa positioner i samhället är så starkt stigmatiserade och direkt oönskade yrken av en avsevärd majoritet av kvinnor ?

De är i maktpositioner för de säljer något som män vill ha, för väldigt dyra pengar. I typisk feministisk anda: i sexindustrin är män objekt och kvinnor subjekt. Varför de stigmatiseras är för att kvinnor har odlat fram denna störda mentalitet så de slipper förstå de kvinnor som väljer att sälja sex. Men, framför allt, så minskar detta skambeläggande sexuell konkurrens för de icke sexsäljande kvinnor.
Citera
2015-01-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekaron
Vart skall man börja?

Vad detta handlar om är att vi utgår från att sexarbetare är förtryckta och folk som protesterar mot detta försöker bryta känsloutspelet. Men de flesta sysslar inte med dumheter som att nedvärdera det mänskliga lidande som dominerar många sexarbetare som är där p.g.a. fattigdom, missbruk och annat tvång.

Det finns gott om mansförtryck i U-länder. Så tyst, så tyst ignorerar vi ovälsignat lidande som det manliga, och sover gott på natten. I sydamerikan och Afrika, make your pick, så kidnappas hundratusentals små pojkar varje år, väldigt få återvänder hem eller hittas levande. De används som tillfälliga sexleksaker innan de avrättas medels bränning, skott, machete, hängning, dragna efter bil o.s.v.. Varför är det så tyst om dessa stackare? För att de var framtida män så klart.

Uteliggare? I I-länder; är den nästintill uteslutande män, och många dödas varje år för att folk föraktar dessa olyckliga jävlar; och ja, kvinnor deltar i dödandet av dessa hemlösa. Oftast by proxy genom att de eggar männen till att döda.

Okej. Se det så här då: du kan välja, han kan bli vald. Ser du skillnaden? Detta är en makt som alla kvinnor blir förr eller senare medvetna om.

De är i maktpositioner för de säljer något som män vill ha, för väldigt dyra pengar. I typisk feministisk anda: i sexindustrin är män objekt och kvinnor subjekt. Varför de stigmatiseras är för att kvinnor har odlat fram denna störda mentalitet så de slipper förstå de kvinnor som väljer att sälja sex. Men, framför allt, så minskar detta skambeläggande sexuell konkurrens för de icke sexsäljande kvinnor.

ahh jag orkar inte, allvarligt jag har svarat på allt ovan redan 3-4 ggr. det får räcka…

Män har betydligt större möjligheter att välja effektivt, eftersom de är i den positionen att de anses vara de som ska just välja först..att ha möjligheter att sålla ut de som man verkligen är intresserade av för sin fråga är en klar fördel. Kvinnor sitter inte med samma möjligheter här, i vart fall inte traditionellt, hon får vänta och få en mängd förfrågningar hon är 0 intresserad av som måste avböjas och läggas energi på, vilket män slipper, de behöver bara hantera de som de själva väljer. Klar maktskilland du. En man kan gå ut och redan innan bestämma sig för om han ska ragga eller inte, bestämmer han sig för det senare så kan han i lugn och ro sitta och ha skoj med sina polare utan att ha 3-4 uppvaktande och fulla tanter vid bordet…som kläcker ut sig saker som och här sitter ni helt ensamma?

En kvinna har aldrig det valet, kvinnor är alltid, i alla situationer s.k. villebråd. Fundera på maktskillanden här.

Ni är verkligen fantastiska ni killar på att ha noll koll och insikt över staketet. Fantastiskt verkligen, har ni inga syrror, mödrar, mormödrar, farmödrar, flickvänner som kan berätta sånna här högst
väsentliga delar från kvinnliga liv?
Citera
2015-01-05, 12:50
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jo, jag behöver inte ens registrera mig på en dejtingsida för att få uppmärksamhet från män som jag inte alls är intresserad av, men hur är det en form av makt? Det är inte som att jag har några stora möjligheter att påverka de här männens beteende i någon önskvärd riktning. Jag har ju absolut inte en "bättre hand" än den man som valt att ta kontakt för att han bevisligen är intresserad av mig. Man kan möjligtvis hävda att det krävs mer energi från mannens sida i själva kontaktsökandet, men ärligt talat är jag tveksam. Och i vilket fall så måste ju båda parter gå igenom den verkligt energikrävande sörjan att lära känna varandra på riktigt innan ett eventuellt förhållande kan bli till.

Det är makt på det sättet att de får anstränga sig istället för tvärtom. Bekräftelse får du ju även om du inte vill ha dessa män, och med ett stort utbud ökar självklart även chansen att du stöter på någon du gillar.

Vad gör det för nytta för mannen att på förhand veta att han är intresserad när det ändå med största sannolikhet inte lär leda någonvart?

"Du är tveksam till att det krävs mer energi?" Det måste vara därför det finns en hel marknad med böcker och kurser om hur män ska gå tillväga för att lyckas attrahera kvinnor men knappast någonting för motsatsen. Det är alldeles uppenbart att det är svårare att behöva skapa något attraktionsvärde genom att vara självsäker och charmig än att ha det redan bekräftat genom sitt utseende samtidigt som man slipper riskera att bli nobbad om och om igen.
Citera
2015-01-05, 12:51
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
ahh jag orkar inte, allvarligt jag har svarat på allt ovan redan 3-4 ggr. det får räcka…

Män har betydligt större möjligheter att välja effektivt, eftersom de är i den positionen att de anses vara de som ska just välja först..att ha möjligheter att sålla ut de som man verkligen är intresserade av för sin fråga är en klar fördel. Kvinnor sitter inte med samma möjligheter här, i vart fall inte traditionellt, hon får vänta och få en mängd förfrågningar hon är 0 intresserad av som måste avböjas och läggas energi på, vilket män slipper, de behöver bara hantera de som de själva väljer. Klar maktskilland du. En man kan gå ut och redan innan bestämma sig för om han ska ragga eller inte, bestämmer han sig för det senare så kan han i lugn och ro sitta och ha skoj med sina polare utan att ha 3-4 uppvaktande och fulla tanter vid bordet…som kläcker ut sig saker som och här sitter ni helt ensamma?

En kvinna har aldrig det valet, kvinnor är alltid, i alla situationer s.k. villebråd. Fundera på maktskillanden här.

Ni är verkligen fantastiska ni killar på att ha noll koll och insikt över staketet. Fantastiskt verkligen, har ni inga syrror, mödrar, mormödrar, farmödrar, flickvänner som kan berätta sånna här högst
väsentliga delar från kvinnliga liv?
Sedan är vi män vackra även efter 30 med (frugan jobbar ) minst upp till 75...
Den lyxen har inte ni kvinnor blivit utrustade av naturen med.

Sedan när vi män inte vanföreställningar heller...
Citera
2015-01-05, 13:04
Medlem
Citat:
Män har betydligt större möjligheter att välja effektivt, eftersom de är i den positionen att de anses vara de som ska just välja först..att ha möjligheter att sålla ut de som man verkligen är intresserade av för sin fråga är en klar fördel. Kvinnor sitter inte med samma möjligheter här, i vart fall inte traditionellt, hon får vänta och få en mängd förfrågningar hon är 0 intresserad av som måste avböjas och läggas energi på, vilket män slipper, de behöver bara hantera de som de själva väljer. Klar maktskilland du.

Stort förbehåll det fetade. Om kvinnan så önskar är det inga problem för henne att själv ta initiativ, och oddsen är goda att det mottas bättre än när män är i motsvarande situation.

Sen är det sant att om man är åtråvärd så får man troligen förslag och närmanden. Det är den tråkiga baksidan av myntet. Jag kan förstå att det suger att behöva lägga tid på det.

Citat:
En man kan gå ut och redan innan bestämma sig för om han ska ragga eller inte, bestämmer han sig för det senare så kan han i lugn och ro sitta och ha skoj med sina polare utan att ha 3-4 uppvaktande och fulla tanter vid bordet…som kläcker ut sig saker som och här sitter ni helt ensamma?

Ser du Justin Bieber som ett offer när hans hotell belägras av tonårstjejer redo att kasta sig över honom om de får en chans. Eller ser du honom som någon som har makt över sina groupies om han så önskar? Eller både och?
Citera
2015-01-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Stort förbehåll det fetade. Om kvinnan så önskar är det inga problem för henne att själv ta initiativ, och oddsen är goda att det mottas bättre än när män är i motsvarande situation.

Sen är det sant att om man är åtråvärd så får man troligen förslag och närmanden. Det är den tråkiga baksidan av myntet. Jag kan förstå att det suger att behöva lägga tid på det.

Ser du Justin Bieber som ett offer när hans hotell belägras av tonårstjejer redo att kasta sig över honom om de får en chans. Eller ser du honom som någon som har makt över sina groupies om han så önskar? Eller både och?

Jag ser honom som ett slags offer ja. Kändisstalking, groupies är dock ett kapitel för sig, där lustigt nog rollerna är omvända, för kända vackra kvinnor har inte en hög 14 åriga pojkar som står och skriker och gråter utanför hennes hotell. Hade gärna läst någon forskning kring kring tonåriga tjejers idoldyrkan.
Är definitivt ett utryck för kvinnlig sexualitet och objektifiering av män, men utförs i grupp och får nästan aldrig resultat i form av sex eller ens kontakt med det åtrådda objektet utan verkar mer vara en form av religiöst trånande i grupp efter det ouppnådda "idealet", lite jämfört med manliga sportentusiaster som dyrkar manlighet på spelplaner. Så intressant fenomen och talar kanske om lite var våra prioriteringar som kön ligger. Män åtrår fysisk perfektion/ resultat hos andra män. (sport)
Kvinnor åtrår kulturell perfektion, ideal där faktiskt både män och kvinnor kan ingå (musiker, sångare, skådisar etc)
Citera
2015-01-05, 13:34
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag ser honom som ett slags offer ja. Kändisstalking, groupies är dock ett kapitel för sig, där lustigt nog rollerna är omvända, för kända vackra kvinnor har inte en hög 14 åriga pojkar som står och skriker och gråter utanför hennes hotell. Hade gärna läst någon forskning kring kring tonåriga tjejers idoldyrkan.
Är definitivt ett utryck för kvinnlig sexualitet och objektifiering av män, men utförs i grupp och får nästan aldrig resultat i form av sex eller ens kontakt med det åtrådda objektet utan verkar mer vara en form av religiöst trånande i grupp efter det ouppnådda "idealet", lite jämfört med manliga sportentusiaster som dyrkar manlighet på spelplaner. Så intressant fenomen och talar kanske om lite var våra prioriteringar som kön ligger. Män åtrår fysisk perfektion/ resultat hos andra män. (sport)
Kvinnor åtrår kulturell perfektion, ideal där faktiskt både män och kvinnor kan ingå (musiker, sångare, skådisar etc)
Kan ju bero på att en unge kostar JB några hundra miljoner dollar med...
Är bruden mogen för sin ålder ett antal år i finkan...
Citera
2015-01-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Kan ju bero på att en unge kostar JB några hundra miljoner dollar med...
Är bruden mogen för sin ålder ett antal år i finkan...

eller *harkel* kanske det nog betydligt mer troliga scenariot att JB faktiskt inte är speciellt intresserad av att ligga med 500 000 kvinnliga fans i åldrarna 6 -14 över världen. Han kanske tycker att det scenatriot känns lite …svettigt och olustigt?….

Det kanske räcker med den andel unga vuxna tjejer han har runt sig som han känner och umgås med.

han är förresten ett mysterium för mig, ser ut som en drogad cockerspanielvalp, och verkar vara rätt korkad..hä? liksom. Finns ett ton betydligt sexigare, snyggare och begåvade killar i farten och så väljer brudarna den där?

ahh den kvinnliga smaken har sjangserat!
Citera
2015-01-05, 13:53
Medlem
Citat:
Jag ser honom som ett slags offer ja.

Ser du honom som enbart ett offer?

Om vi tittar på andra glada gynnare i gebitet, som Mick Jagger eller Gene Simmons - ser du dem som offer också?
Citera
2015-01-05, 14:18
Medlem
Citat:

Om vi tittar på andra glada gynnare i gebitet, som Mick Jagger eller Gene Simmons - ser du dem som offer också?

I relation till horderna av groupiestjejer så ja. För vad gör de? De tar en människa och sätter honom på en pidestal och trånar efter något som den människan inte är och aldrig kommer att bli. När de visar sig så ställer sig denna hord av människor upp och bara vrålar rakt ut.
Inte speciellt sunt för någon människa. Personligen hade jag sprungit all världens väg.
Just därför som människor i denna situation skaffar bodyguards och bubblor bakom staket eller tonade rutor där de kan leva hyfsat normalt och såsa runt, pilla sig i näsan, som de högst normala människoapor de är.

Väldigt snygga och attraktiva människor av kvinnokön (och säkert några av manligt dito) får nog också denna typ av bubblor runt sig, de lär sig anamma speciella kroppsspråk som håller folk väck helt enkelt. Av det enkla faktumet att varje människa helt enkelt bara är en människa som bara har plats för viss mängd andra människor och sex i sina liv, liksom det jag försöker få sagt i denna tråd nu i 34009879 inlägg. Kvinnor har ingen mer makt än män bara för att de är parten som männen ska jaga och den part som ev. måste säg nej till fler än vad män måste säga nej till.
Citera
2015-01-05, 14:39
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
eller *harkel* kanske det nog betydligt mer troliga scenariot att JB faktiskt inte är speciellt intresserad av att ligga med 500 000 kvinnliga fans i åldrarna 6 -14 över världen. Han kanske tycker att det scenatriot känns lite …svettigt och olustigt?….

Det kanske räcker med den andel unga vuxna tjejer han har runt sig som han känner och umgås med.

han är förresten ett mysterium för mig, ser ut som en drogad cockerspanielvalp, och verkar vara rätt korkad..hä? liksom. Finns ett ton betydligt sexigare, snyggare och begåvade killar i farten och så väljer brudarna den där?

ahh den kvinnliga smaken har sjangserat!
I det fallet är det nog mer så att han kanske kollar efter de fina pojkarna...
Bara en känsla jag har dock.

Vi får se om en 20 år typ som med George Michael.
Citera
2015-01-05, 14:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Tänk efter hur många av rockstjärnorna hittar sann kärlek?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in