2015-01-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jo men precis, FN har ju konstaterat att den syriska regimen är de enda som bevisligen använt gas under inbördeskriget, så detta styrker ju bara teorin att den mordiska regimen var ansvarig för Ghouta-attacken.
Jag hade en diskussion med dig långt innan och kom fram till att FN-rapporten inte kom med ett enda bevis som visade att Assad använt kemisk gas. Det enda den byggde sitt påstående på var att FN-anställda kommit i kontakt med "civila" rebeller som sa sig kännt av lukten av klor. Det räcker inte som bevis din pajas, även fast så FN säger det.

Citat:
Gas har använts av ISIS upprepade gånger, nyligen i Kobane. Sen finns det uppmärksammade fall där andra rebeller använt gas som mot soldaterni i Khan al-Assal, Aleppo.
Citat:
Det är mycket möjligt, men då kan du kanske länka till den FN-rapport som säger detta?

Som sagt din FN-rapport är inte värd någonting om den inte bygger på något. Här har du riktig bevis som visar hur "rebellerna" användader gas för att döda: http://www.liveleak.com/view?i=238_1398749950
Detta har tusen gånger mer värde än din FN-rapport. Uppåt 100 syriska soldater ligger döda med helt intakta kroppar utan skottsår och filmas av "rebellerna" för att visa hur framgånsrika man har varit i sin attack mot basen. Man har haft 0 förluster och dödat uppåt 100 soldater.
Se hela videon och titta noga hur flera soldaterna har gasmasker intill sig som de inte hunnit ta på sig innan de gasats ihjäl. Flera har också ansiktena "sot färgade".
Senast redigerad av panonia 2015-01-05 kl. 02:25.
Citera
2015-01-05, 01:39
Medlem
Citat:
En annan sköning som dykt upp på regimsidan under senare tid är den dömde barnamördaren Samir Qantar, som roar sig med att slå in skallen på fyraåriga småflickor:

http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?195615-Protests-in-Syria-Discussion-Thread&p=7511893&viewfull=1#post7511893

Precis den förstärkning Assadregimen behöver!

Jag förstår att du som zionist fortfarande sörjer för en incident som hände på 70-talet över 30 år sedan. Men syftet med attacken var inte att döda bosättarna inkluderat den 4 åriga dotter, utan de skulle kidnappas och sen bytas ut mot palestinska fångar då Samir Qantar tillhörde PLO. Nu blev de påkomna och Qantar och sina medhjälpare hade ihjäl ett antal israeliska poliser, bosättarna, och den 4-åriga flickan du tänkt på varje dag i 30 år.

Sen så består Syriska armen av hundratusentals människor och du hittar 1 endaste "ful fisk" bland alla dessa. Jag skulle kunna hitta 1000-tals bland de "moderata rebellerna" och kurderna och länka upp till dem här ifall jag ville, och då menar jag riktiga kriminella och annat skit.
Senast redigerad av panonia 2015-01-05 kl. 02:04.
Citera
2015-01-05, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är mellanöstern, det finns ingen god sida och jag har aldrig påstått det.
Jag vet inte vem den dömda barnamördaren är men jag kan lova dig att jag kan hitta hundratals sådana bland terroristerna. Deras handel med kvinnor och barn kan jag länka till om du insisterar.
Som vanligt har du ingen aning om vad du snackar om eller vad andra snackar om. FSA har ingen barn eller kvinnohandel, du blandar ihop FSA med al nusra eller isis. Men om du nu råkar ha länkar som visar FSA:s barn och kvinnohandel kan du föralldel länka till dem - bara du kan skilja på FSA, al nusra och isis - vilket jag tvivlar på att du gör.
Senast redigerad av Kohen 2015-01-05 kl. 02:57.
Citera
2015-01-05, 02:13
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
någon som följt och har koll på läget? hur står det till? vem har övertaget? vem har haft övertaget under åren? Någon som kan beskriva lite hur det ser ut och förväntas bli?
Citera
2015-01-05, 03:05
Medlem
FSA är patetiska.. Hade de från början av kriget klarlagt att de inte tänker samarbeta med grupper som har extrema inslag så hade situationen sett helt annorlunda ut idag. FSA har förlorat många soldater till IS-Nusra-AoM-IF under åren och även startat små fronter mot dessa. Hur någon kan gilla FSA är något som jag inte kan förstå, de har inga planer framöver förutom att störta Assad. SAA-Nusra-IS-YPG osv har planer för hur framtiden ska se ut och det har de visat upp i områden de kontrollerar. FSA har shariah domstolar med män som Nusra/IF skickar ut och ett styrelseskick som styrs av gäng. Civila får betala pengar till dessa i hopp om att överleva.
Citera
2015-01-05, 03:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
någon som följt och har koll på läget? hur står det till? vem har övertaget? vem har haft övertaget under åren? Någon som kan beskriva lite hur det ser ut och förväntas bli?
Såhär ser det ut, blev en soppa av alltihopa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map
Citera
2015-01-05, 05:47
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Som vanligt har du ingen aning om vad du snackar om eller vad andra snackar om. FSA har ingen barn eller kvinnohandel, du blandar ihop FSA med al nusra eller isis. Men om du nu råkar ha länkar som visar FSA:s barn och kvinnohandel kan du föralldel länka till dem - bara du kan skilja på FSA, al nusra och isis - vilket jag tvivlar på att du gör.
Jag skrev terroristerna, du tänker automatiskt på FSA. Vad är FSA, de finns knappt. Medlemmarna har gått över till IF, nusra etc, de som lever. Självklart är det inget speciellt med dessa personer, de kidnappar och våldtar. Sök på FSA och rape och du skall finna.
Senast redigerad av Xelious 2015-01-05 kl. 06:25.
Citera
2015-01-05, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalJack
Såhär ser det ut, blev en soppa av alltihopa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map

Soppa var ett bra uttryck. Kommer detta kaos någonsin kunna finna någon lösning?
Citera
2015-01-05, 08:56
Medlem
Citat:
Jag skrev terroristerna, du tänker automatiskt på FSA.
Men varför säger du något sånt som att du kan hitta kriminella bland terrorister, t ex att de håller på med barn och kvinnohandel, speciellt med tanke på att Bernad inte är terrorist sympatisörer, och att du inte tycker att FSA är terrorister?
Citat:
Vad är FSA, de finns knappt.
FSA består av avhoppade soldater ur SAA som vägrade skjuta oskyldiga människor under demonstrationerna år 2011, och de finns.
Citat:
Medlemmarna har gått över till IF, nusra etc, de som lever.
Avhoppare må finnas, men FSA existerar och är Syriens största problem i inbördeskriget.
Citat:
Självklart är det inget speciellt med dessa personer, de kidnappar och våldtar.
Det här är så typisk dig, du motsäger dig själv alltså. Först gjorde du klart att FSA inte är terrorister men nu beskriver du dem som terrorister.
Citat:
Sök på FSA och rape och du skall finna.
Jag gjorde sökningen och det jag fick fram var tvivelaktiga uppgifter från regimvänliga PressTV och liveleak - där man sällan vet vad som är vad. Med andra ord får du komma med bättre källor.
Senast redigerad av Kohen 2015-01-05 kl. 09:08.
Citera
2015-01-05, 09:31
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panonia
Ni era 2 eviga pajaser, kemattacken har alla lämnat bakom sig, var ingen som trodde att Assad låg bakom, inte ens västerlänska journalister. Men ni idioter forsätter referera till en arbetslös britt som från sitt pojkrum säger sig veta allt som hände ett år tidigare och t.o.m säger sig veta vilka banor projektilerna tog

Den ansedda journalister Seymour M. Hersh kom fram till att det vara "rebellerna" och Turkiet som låg bakom kemattacken, rapporten kan läsas här: http://www.lrb.co.uk/v36/n08/seymour-m-hersh/the-red-line-and-the-rat-line. Till skillnad från den britiska pajas bloggaren s.k. "källor" så använder sig Hersh av källor inom underrättelse tjänster:

Svammel och hänvisningar till konspirationsteoretiker är du duktig på, men oavsett vad du säger kommer du inte ifrån att de enda som pekats ut av FN för att använda gas i Syrien är regimsidan. Förhåll dig till dessa fakta i stället för att komma med en massa förolämpningar.
Citera
2015-01-05, 11:12
Bannlyst
Bernad, jag tycker faktiskt det är märkligt hur någon som aldrig varit i Syrien (Mellanöstern?) har så starka åsikter kring de olika fraktionerna, i synnerhet med den historiska vetskapen om vad som hänt med länder vars diktator tidigare störtats, i åtanke.

Vad är ditt drömscenario? Att de moderataste av de moderata inom FSA lyckas slå SAA, IS, Nusra och alla andra grupperingar och ha totalkontroll över Syrien för att sedan implementera liberaldemokrati? Är det verkligen realistiskt tycker du?

Det är ingen som prisar SAA för att de är änglar. T.o.m. trådens mest "pro-SAA" (soria) har ju flertalet gånger beskrivit hur han motsatte sig regimen i början av protesterna. Det är inte många som tänker att Bashar och diktaturen är drömmen, men vad annars har man att välja mellan?

Om jag får ställa frågan till dig var du helst hade bott:

1. Dagens Irak
2. Dagens Lybien
3. Dagens Syrien
4. Syrien år 2010 (ett av världens säkraste länder.)
Citera
2015-01-05, 11:40
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Men varför säger du något sånt som att du kan hitta kriminella bland terrorister, t ex att de håller på med barn och kvinnohandel, speciellt med tanke på att Bernad inte är terrorist sympatisörer, och att du inte tycker att FSA är terrorister?
Skärp dig och försök hänga med. Du snackar om FSA, varken jag eller bernard har snackat om FSA. Jag har inte sagt något om FSA när jag hoppade på bernards inlägg om barnamördaren, verkligen inte att de inte skulle vara terrorister.

Citat:
FSA består av avhoppade soldater ur SAA som vägrade skjuta oskyldiga människor under demonstrationerna år 2011, och de finns.
Så gulligt det låter, det är inte ens i närheten av hela sanningen såklart.
Citat:
Avhoppare må finnas, men FSA existerar och är Syriens största problem i inbördeskriget.
De flesta har lämnat det patetiska FSA och gått med i IF och ISIS. FSA är inte "Syriens största problem".

Citat:
Det här är så typisk dig, du motsäger dig själv alltså. Först gjorde du klart att FSA inte är terrorister men nu beskriver du dem som terrorister.
Vad F snackar du om, det är du som tramsar om FSA.

Citat:
Jag gjorde sökningen och det jag fick fram var tvivelaktiga uppgifter från regimvänliga PressTV och liveleak - där man sällan vet vad som är vad. Med andra ord får du komma med bättre källor.
Alla terroristgrupper har begått mer och mindre allvarliga övergrepp mot kvinnor och barn. Mord, våldtäkter, kidnappningar och människohandel. Vilken grupp de säger sig tillhöra för stunden är ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in