2014-12-28, 15:47
Medlem
Hejsan!
Hur noga behöver man vara på localbitcoins.com om man vill vara anonym? Alltså behöver man skaffa t.ex ett countermailkonto? Man ska skriva in email nämligen.
Är det helt säkert att sälja in person? Man vet ju inte vad för skummisar man kan behöva träffa liksom

Någon med egna erfarenheter kanske? Är det många som köper och betalar med cash via localbitcoins?

Tack!
Citera
2014-12-29, 02:02
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashtr
Hejsan!
Hur noga behöver man vara på localbitcoins.com om man vill vara anonym? Alltså behöver man skaffa t.ex ett countermailkonto? Man ska skriva in email nämligen.
Är det helt säkert att sälja in person? Man vet ju inte vad för skummisar man kan behöva träffa liksom

Någon med egna erfarenheter kanske? Är det många som köper och betalar med cash via localbitcoins?

Tack!

It's all about business baby..

Folk vill bara tjäna sina pengar, precis som du?

självklart väljer du inte någon med dåligt omdöme.. Du tar ju någon med trovärdigt omdöme som ger dig mer trygghet.

Klart det finns skummisar.. Därför man träffas public.. Oftast vid kamrer. Kanske ett cafe, bibliotek?

Bara skaffa dig ett 7dagars gratis konto hos countermail så är ju den saken löst.

det jag märkt.. I sverige finns det inte folk med tillräckligt stor kapacitet med pengar för att köpa större mängder BTC.
Då brukar de oftast bli utlandsaffärer, och då blir de euro......
Citera
2014-12-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa
It's all about business baby..

Folk vill bara tjäna sina pengar, precis som du?

självklart väljer du inte någon med dåligt omdöme.. Du tar ju någon med trovärdigt omdöme som ger dig mer trygghet.

Klart det finns skummisar.. Därför man träffas public.. Oftast vid kamrer. Kanske ett cafe, bibliotek?

Bara skaffa dig ett 7dagars gratis konto hos countermail så är ju den saken löst.

det jag märkt.. I sverige finns det inte folk med tillräckligt stor kapacitet med pengar för att köpa större mängder BTC.
Då brukar de oftast bli utlandsaffärer, och då blir de euro......

Okej tack
Men får man inte sålt allt inom en vecka så måste man ju typ betala för countermail.. Eller sker kontakten via localbitcoins så att man aldrig egentligen behöver använda mailen?
Citera
2014-12-29, 19:07
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashtr
Okej tack
Men får man inte sålt allt inom en vecka så måste man ju typ betala för countermail.. Eller sker kontakten via localbitcoins så att man aldrig egentligen behöver använda mailen?

Finns chattfunktion på localbitcoins, där ni håller kommunikationen.

Dock så är det ju inte så dyrt med att betala för en countermail..

Blir enklare med en mail dessutom.
Citera
2014-12-31, 15:39
Medlem
Varför har min transaktion fastnat på blockchain? Det behövs 2st konfirmationer och jag har fortfarande efter 16 timmar 0st.

Hur löser jag detta? Jag vill ju ha mina BTC's på min recieving adress.
Citera
2015-01-01, 23:58
Medlem
argusdemons avatar
Vilken är den bästa bitcoin plånboken?
Hur får jag ut bitcoins till riktiga pengar?

Vilken "exchange" sida är bäst och enklast för att föra över bitcoins till SEK för en nybörjare?
Citera
2015-01-02, 01:57
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Vilken är den bästa bitcoin plånboken?
Hur får jag ut bitcoins till riktiga pengar?

Vilken "exchange" sida är bäst och enklast för att föra över bitcoins till SEK för en nybörjare?

bästa plånboken är svår att svara på..

Men mycelium är en bra plånbok, dock en online..

du kan sälja dina BTC på localbitcoins.com, där du får riktiga pengar.

Lycka till
Citera
2015-01-02, 15:54
Medlem
argusdemons avatar
Citat:

Lycka till

Tack så jättemycket!
Citera
2015-01-03, 15:18
Medlem
Mr.Shadows avatar
Dra på trissor. Nu är BTC nere på 300 dollar jämt.

Köpte vid 318 $, jag kommer sitta still i båten ett tag till, men såna här droppar har vi inte sett sedan BTC gick upp mot 980$.

Är det en stabilisering av bitcoin vi ser nu eller kommer den rimligtvis gå upp igen?
Citera
2015-01-03, 15:56
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shadow
Dra på trissor. Nu är BTC nere på 300 dollar jämt.

Köpte vid 318 $, jag kommer sitta still i båten ett tag till, men såna här droppar har vi inte sett sedan BTC gick upp mot 980$.

Är det en stabilisering av bitcoin vi ser nu eller kommer den rimligtvis gå upp igen?
Sitter och väntar på Silkroad 3. Då kommer det skjuta i höjden igen
Citera
2015-01-03, 17:54
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Grattis på födelsedagen Bitcoin!
Det är idag sex år sedan Satoshi minade det första blocket. Skål för ytterligare sex år av stabil (nåja, allt är relativt ) tillväxt.
Citera
2015-01-04, 06:40
Medlem
argusdemons avatar
Citat:

Lycka till

Förlåt för jag är dum. Men exakt hur gör jag egentligen för att skriva in mitt kontonummer? på localbitcoins.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in