2015-01-02, 21:25
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apok
Valve har verkligen sett till att man måste ta objectives och farma mapen innan man kan pusha high-grounds. Tycker att alla turtle hjältar har blivit FRUKTANSVÄRT starka, på grund av denna comeback dota. Hjältar som typ tinker, earthshaker, enigma osv. Hjältar med feta ultis, har sådan sjuk impact på matcherna just nu.

Jag menar 40min in i matchen och man ligger under, teamwipar man motståndarn så tar ju det igen guld som fan. Löjligt tycker jag, väldigt oförlåtande detta spel just nu.

Tycker det är till det bättre. Folk ger upp så jävla lätt att de behövs incitament att bita ihop och kämpa. Till och med nu säger folk "gg, let them end" vid en förlorad team fight, tidigare var det ännu värre.

Enda negativa tycker jag är att greedy picks verkligen lönar sig i vanliga ranked games. Tre hard carrys - inga problem, räcker o dödade motståndarnas enda carry som leder farmligan så är man ikapp.
Citera
2015-01-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Tycker det är till det bättre. Folk ger upp så jävla lätt att de behövs incitament att bita ihop och kämpa. Till och med nu säger folk "gg, let them end" vid en förlorad team fight, tidigare var det ännu värre.

Enda negativa tycker jag är att greedy picks verkligen lönar sig i vanliga ranked games. Tre hard carrys - inga problem, räcker o dödade motståndarnas enda carry som leder farmligan så är man ikapp.

Ja, på lägre nivåer kan det nog vara ganska svårt att de facto straffa det andra laget för greedy picks. Har gett upp på public, spelar bara inhouses nu.
Citera
2015-01-03, 02:05
Medlem
Tycker spelet har blivit så horibelt segt efter alla värdelösa skit patcher att jag i princip pensionerat det, åteminstone till nästa patch.
Citera
2015-01-03, 02:59
Medlem
chessjamts avatar
Är det något speciellt med Void eller? Har mött han 4 gånger på raken det senaste dygnet. Populär public hjälte efter patchen?
Citera
2015-01-03, 11:18
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Är det något speciellt med Void eller? Har mött han 4 gånger på raken det senaste dygnet. Populär public hjälte efter patchen?

Jag har 4,7k rating och det är någon som instantpickar void, pa eller slark VARJE game. ca 75% av mina games är minst 2 av de heroesen med i gamet. Fattar inte varför dessa heroes blivit så omåttligt populära bland retardsen som alltid spelar carry . Antar att det är för att alla har rätt stor snowball potential?
Citera
2015-01-03, 11:29
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Jag har 4,7k rating och det är någon som instantpickar void, pa eller slark VARJE game. ca 75% av mina games är minst 2 av de heroesen med i gamet. Fattar inte varför dessa heroes blivit så omåttligt populära bland retardsen som alltid spelar carry . Antar att det är för att alla har rätt stor snowball potential?

PA är också omåttligt populär, instämmer. Slark hyfsat men det är lite konstigt då jag tycker att han blev nerfad i senaste patchen. Inte så jättemycket men han blev ju inte bättre precis.
Citera
2015-01-03, 12:46
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Ja, på lägre nivåer kan det nog vara ganska svårt att de facto straffa det andra laget för greedy picks. Har gett upp på public, spelar bara inhouses nu.

"Lägre nivå" vet jag inte om jag spelar på. Det gäller snarare solo ranked när lagen är hyfsat okoordinerade. Spelar oftast 5-stack och då existerar såklart inte det problemet, men man vill ju ha upp sin solo mmr också.
Citera
2015-01-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oturidetmesta
Tjenare!
Som en nybliven HoN spelare jag nu på senare tid bestämt mig för att testa dota, fastnade mer eller mindre direkt.

Har däremot en liten fråga angående mmr, detta är iofs väldigt svårt att utstaka, men på ett ungefär. Jag ligger på 1850+ mmr i HoN, nästan bara soloqueue och undrar därför vad för mmr jag uppskattningsvis kommer ligga på OM jag lyckas ha en relativt bra övergång. Stats i unranked är än så länge 24 losses 40 wins.

Någon som har en kvalificerad gissning?
Då är du precis som mig. Antar att du inom en snar framtid kommer ligga på 4-5k.
Citera
2015-01-03, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Då är du precis som mig. Antar att du inom en snar framtid kommer ligga på 4-5k.

Kul o höra! Verkar luta mot det, har absolut noll aning om vad för motstånd jag har men ligger just nu på 70% winning på 85 games. Så känns som att man börjar få kläm på det hela, antar att runt 4k mmr är min skill level just i detta nu iaf.
Citera
2015-01-03, 16:12
Medlem
Halloj

Försöker ständigt utöka mitt kontaktnät inom dotafronten.

Ligger på 6,1k mmr, söker alltså folk som har ungefär samma skillnivå.

PM mig eller skriv i tråden om ni är intresserade

Mvh
Citera
2015-01-04, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Yes, konstant slagsmål.
Riktiga drayich är väl denna?
http://www.dotabuff.com/players/135588935
Citera
2015-01-04, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesstess123
Riktiga drayich är väl denna?
http://www.dotabuff.com/players/135588935
Måste i så fall vara något annat acc. Såg att det var riktiga vi mötte via streamen.
Han satt och spelade med subscribers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in