2014-12-29, 11:56
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Jo, eftersom HoN en gång i tiden var en kopia av DotA, med färre hjältar samt ett par egna så kan man mycket väl säga att en bra hon-spelare har det lättare i Dota 2.
fast nu var det inte lättare han ville veta, utan vilken mmr han kommer ligga på. att han kommer ha kunskap inom spelet samt spelstilar är ju självklart
Citera
2014-12-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
fast nu var det inte lättare han ville veta, utan vilken mmr han kommer ligga på. att han kommer ha kunskap inom spelet samt spelstilar är ju självklart
Du säger ju bara emot dig själv.
Citat:
bara för det är samma genre på spelet så betyder det inte att du är uppskattningsvis lika bra
Citera
2014-12-29, 14:55
Medlem
pozies avatar
Citat:
Du säger ju bara emot dig själv.
antar jag är för trött för att hänga med, men du får gärna förklara.
Citera
2014-12-29, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oturidetmesta
Tjenare!
Som en nybliven HoN spelare jag nu på senare tid bestämt mig för att testa dota, fastnade mer eller mindre direkt.

Har däremot en liten fråga angående mmr, detta är iofs väldigt svårt att utstaka, men på ett ungefär. Jag ligger på 1850+ mmr i HoN, nästan bara soloqueue och undrar därför vad för mmr jag uppskattningsvis kommer ligga på OM jag lyckas ha en relativt bra övergång. Stats i unranked är än så länge 24 losses 40 wins.

Någon som har en kvalificerad gissning?

Jag hade runt samma mmr i hon som dig och landade på 4.3k solo mmr efter ha vunnit 3 av de 10 kalibrering matcherna. Men då hade jag redan spelat dota ett tag innan ranked blev tillagt så jag har "lirat" upp min dolda mmr. Du kanske landar runt 3.5k.
Citera
2014-12-31, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fassienator
Jag hade runt samma mmr i hon som dig och landade på 4.3k solo mmr efter ha vunnit 3 av de 10 kalibrering matcherna. Men då hade jag redan spelat dota ett tag innan ranked blev tillagt så jag har "lirat" upp min dolda mmr. Du kanske landar runt 3.5k.

Tackar för svar folket! Har i detta nu 73% winning på 75 matcher, så känns lovande än så länge!
Men 3.5k låter bra, ska nog lyckas klättare okej därifrån. Sen att jämföra det hela med pokemon tycker jag var lite underligt parallel... Det är väl som att gå från cs 1.6 -> cs go snarare.
Citera
2014-12-31, 10:29
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oturidetmesta
Tackar för svar folket! Har i detta nu 73% winning på 75 matcher, så känns lovande än så länge!
Men 3.5k låter bra, ska nog lyckas klättare okej därifrån. Sen att jämföra det hela med pokemon tycker jag var lite underligt parallel... Det är väl som att gå från cs 1.6 -> cs go snarare.
är väl jag som var för trött när jag läste det skönt du fick ett bra svar iaf och lycka till med klättringen!
Citera
2014-12-31, 12:29
Medlem
Citat:
är väl jag som var för trött när jag läste det skönt du fick ett bra svar iaf och lycka till med klättringen!

Det är lugnt. Tackar så mycket
Citera
2014-12-31, 13:58
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Jo, eftersom HoN en gång i tiden var en kopia av DotA, med färre hjältar samt ett par egna så kan man mycket väl säga att en bra hon-spelare har det lättare i Dota 2.

Har upplevt att många som kommer från hon lider av 'speed syndrome' i början. De är inte vana med turnrate, långa animationer och en generellt lite segare gameplay vilket leder till att många hon spelare inte kan spela alls sina första 50 games
Citera
2014-12-31, 14:56
Medlem
Apoks avatar
Valve har verkligen sett till att man måste ta objectives och farma mapen innan man kan pusha high-grounds. Tycker att alla turtle hjältar har blivit FRUKTANSVÄRT starka, på grund av denna comeback dota. Hjältar som typ tinker, earthshaker, enigma osv. Hjältar med feta ultis, har sådan sjuk impact på matcherna just nu.

Jag menar 40min in i matchen och man ligger under, teamwipar man motståndarn så tar ju det igen guld som fan. Löjligt tycker jag, väldigt oförlåtande detta spel just nu.
Citera
2014-12-31, 16:28
Medlem
kthxbyelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apok
Valve har verkligen sett till att man måste ta objectives och farma mapen innan man kan pusha high-grounds. Tycker att alla turtle hjältar har blivit FRUKTANSVÄRT starka, på grund av denna comeback dota. Hjältar som typ tinker, earthshaker, enigma osv. Hjältar med feta ultis, har sådan sjuk impact på matcherna just nu.

Jag menar 40min in i matchen och man ligger under, teamwipar man motståndarn så tar ju det igen guld som fan. Löjligt tycker jag, väldigt oförlåtande detta spel just nu.

Håller med till en viss del, jag gillar att icefrog försöker styra lite längre games där man faktiskt kan ligga under men ändå komma tillbaka i matchen. Problemet är skillnaden mellan proffsscenen och publiclir då man som kass spelare oftare straffas av otålighet. Å andra sidan vill jag aldrig mer se TI4 där alla matcher ggas första 15 min. Tror att problemet ligger i som tidigare nämnt att det är svårt att anpassa spelet för att funka för proffs och vanliga lallare.
Citera
2015-01-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Har upplevt att många som kommer från hon lider av 'speed syndrome' i början. De är inte vana med turnrate, långa animationer och en generellt lite segare gameplay vilket leder till att många hon spelare inte kan spela alls sina första 50 games

Stämmer in otroligt mycket! Kan fortfarande inte riktigt lira pudge bland annat pga långsamma turnraten. Att lära sig turnraten har varit hemskt än så länge
Citera
2015-01-02, 16:38
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apok

Det är ju verkligen en prövning i uthållighet. Man kan ha ett game som suger men man kämpar på ändå för att ens eget lag är mer "late game" och till slut börjar det andra laget göra misstag och man kan om inte helt så åtminstone närapå teamwipa dem och så vinner man. Är man laget som ledde i början men förlorar på slutet så suger det hårt men är man underdog/comeback lagets så är det en härlig känsla.

Synd bara att matcherna blir så jäkla långa när de är jämna. Hade ett igår natt som gick över 70 minuter, men vi vann så det var värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in