Citat:
Ursprungligen postat av
DenLede
Det är mycket sådant från dig numer. Du brukade ju kunna komma med lite underfundiga ateistiska kommentarer här på forumet.
Jag är ledsen att jag inte alltid orkar leverera, du får ta det för vad det är.
Citat:
Huvudsaken, är om jag förstått det rätt, är att du vill känna dig smartare än andra människor?
Inte alls. I själva verket är jag tämligen kritisk till det allmänna användandet av ord som intelligens eller smarthet i sammanhang med koncept som IQ. Ett IQ-test mäter vissa mentala färdigheter, men långt, långt ifrån alla och jag menar att innan vi har ett sätt att mäta det stora flertalet av dessa färdigheter är det meningslöst att gradera människor utifrån deras IQ (med undantaget när man verkligen behöver veta den sammanlagda nivån på just dessa färdigheter som mäts). Jag råkar ha höga poäng på traditionella IQ-test, men på andra mentala färdigheter (som inte mäts) borde jag antagligen idiotförklaras. Att jag skrev IQ 27 i mitt inlägg var ett slarvfel orakat av den sinnesslöa nivån på sidan jag citerade.
Citat:
Något sökande efter svar var aldrig aktuellt från din sida?
Om du menar sidan det refererades till så var det ganska meningslöst eftersom författaren ältade gammal skåpmat som har mosats, käkats upp och skitits ut flera gånger om. Kanske det fungerar på folk med "öppet sinne" som aldrig riktigt funderat på saken, men för mig är det bara tragikomiskt.