Citat:
Ursprungligen postat av
PrinceMeandor
Absolut, jag älskar Braum, men han kräver mycket mer av sin adc än vad Leona gör. Temat var ju "carry supports" som kan vinna matcher även om adcn är värdelös. Om Braum ska fungera optimalt så krävs det att man i alla fall är någorlunda samspelt med sin adc.
Håller med, älskar en support som kan spela Braum men det är svårt att spela med en sådan om man inte "duar" en Leona/Morg är lättare om man spelar med en random.
Nu ligger jag ganska lågt i division systemet enbart gold, förlorar lane 1 av 10 gånger men förlorar ändå otroligt många matcher och jag vet inte riktigt vad jag ska göra, mainar mid och adc men kan även spela bra top. Problemet när jag spelar framförallt top är att jag vinner lane, motståndarnas mid och jungle börjar komma top ofta men mitt lag gör ändå inget åt övertaget de har då, de tar ingen drake pushar inte torn eller något trots att 3 spelare kan vara top mot mig... Andra scenariot är ju att jag vinner lane och sen ser man sina medspelares stats och då har de 0-5-0 efter 15 min trots att de inte blivit gankade.
Visst gold är inte högt men jag tycker ändå att någon logik borde man ha om man har lirat 800+ games rankar men icke.
Vad rekommenderar ni för champs att bära laget med? Lirar mest Zed eller Ahri mid och Corki eller Trist som adc. Nu går jag inte bra varje game så jag menar inte att jag ska spela i Diamond men högre upp platsar jag. Väldigt många trolls också, dör de 3 gånger på lane då flamear de junglaren och sen går de AFK...