2015-01-02, 05:24
Medlem
ilsk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbE-
Hej har en liten fråga.

Vet inte exakt vad det var jag testade förut, om det var ryssfemmor eller oxar eller nått. Tabletternakapseln och själva tabletterna såg ut något som det här med typ thailändsk text. Sen när man väl la av med det så blev allt man tränat upp som vatten och försvann på en gång... hur som helst lyder min fråga såhär, vet någon vad det var jag tog tidigare och vad finns det för liknande produkter idag som förhoppningsvis är nyare, modernare, bättre och med mindre biverkningar?

Dianabol ger ju snabb effekt men man lägger på sig mycket vatten och man får inte behålla så mycket när man slutar med dom. Kom ihåg att dom är levergiftiga dessutom. Jag skulle rekommendera Testo istället. Dbol funkar bra som en snabb booster i början på kuren tills testot börjar ge effekt.
Citera
2015-01-02, 05:35
Medlem
ilsk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Istället för att spekulera och dra egna slutsatser utan någon som helst kunskap så kanske du ska ta å läsa på lite om hur atomatase inhibitors, aromatisering och östrogen fungerar. Det finns gott om info om detta på f12.

Ja det är levergiftigt. Nej du ska inte köra nolvadex genom kuren. Om du inte är överkänslig för gyno så behöver du inte mixtra med ai's eller östroblockerare.
Om du vill ha min personliga åsikt så tycker jag att du beskriver ett skolboksexempel på en individ som ej bör börja kura. Plöj ner energin i träning och kost, skaffa lite disciplin och kunskap samt träningsrutiner. Påbörja din livsstil med träning på korrekt sätt. Gör sedan en ny bedömning om några år.
Att ge vika för ett begär på det här viset kommer sannolikt inte hjälpa dig i längden utan snarare prägla din uppfattning om träning på ett sätt som får dig att tro att man kan fuska sig till en god fysik.

Mvh

/aKAY
Håller helt med föregående talare. Vid 18-20 har man maximal nivå testo ändå och att då gå på AAS
sabbar ju den normala produktionen. Lär dig träna rätt så du kan köra tungt på rätt sätt. Läs mycket på nätet om vad som passar dig bäst. När du har hittat det som funkar för dig, träna hårt, ät rätt och se till att du ligger på kaloriöverskott. Jag är själv ingen fan av Gainers, kör bara en drink före och efter ett pass och om jag inte äter så mycket köra jag mycket protein. Men gå inte på AAS än, hur lockande det än är. Och läs på mycket om det också ifall du ändå kommer att testa detta senare. Men att köra AAS innan man är 20 är verkligen ingen bra ide'. Jag vet hur lockande det är men läs på om hur det påverkar kroppen. Allt är inte positivt.
Citera
2015-01-02, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ilsk1
Man ska ändå komma ihåg att Nolva, Arimidex m.m. är ganska starka mediciner för kvinnor.
Om man stoppar kuren så fort man får känningar så brukar det gå över av sig själv.
Testo i lägre dos brukar funka bra och inte ge gyno. Men det är klart, vill man bygga snabbt så
måste man ju ta mer. Själv tycker jag det är bättre att ligga på konstant, men med lägre dos. Då får jag inga känningar och det ger ju effekt ändå. Dessutom får man behålla det mesta av musklerna man lägger
på sig. Men rätt käk, extra protein och Glutamin plus givetvis att man tränar rätt=tungt krävs ju också.
Testo i sig själv ger ju inga gratis muskler precis.

Absolut är det starka preparat men man får även tänka på att man doserar betydligt lägre än kvinnorna som har cancer(vanlig dos 1mg ED Adex upp till 5 år). Att kontrollera sitt östrogen är förmodligen det viktigaste under en kur tillsammans med pct och det går inte utan en AI. Har man valt att kura så bör man känna till det och inte förkasta och enbart gå på känsla, utvecklar man gyno så återstår enbart operation(dock finns det värre biverkningar av högt östrogen). Finns faktiskt en hel del personer som får gyno enbart av TRT (känner två) samtidigt som det finns andra som går över grammet utan några konstigheter.

En annan viktig parentes är att om man valt att ligga på höga doser och olika preparat så får man vara beredd på att det blir slitsamt för kroppen oavsett vad. Sunt förnuft är något man alltid bör ha med sig under resan.
Citera
2015-01-02, 19:55
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Absolut är det starka preparat men man får även tänka på att man doserar betydligt lägre än kvinnorna som har cancer(vanlig dos 1mg ED Adex upp till 5 år). Att kontrollera sitt östrogen är förmodligen det viktigaste under en kur tillsammans med pct och det går inte utan en AI. Har man valt att kura så bör man känna till det och inte förkasta och enbart gå på känsla, utvecklar man gyno så återstår enbart operation(dock finns det värre biverkningar av högt östrogen). Finns faktiskt en hel del personer som får gyno enbart av TRT (känner två) samtidigt som det finns andra som går över grammet utan några konstigheter.

En annan viktig parentes är att om man valt att ligga på höga doser och olika preparat så får man vara beredd på att det blir slitsamt för kroppen oavsett vad. Sunt förnuft är något man alltid bör ha med sig under resan.
Njaaa... Bara för att en 1mg adex ed är en vanlig medicinsk dos så betyder det ju inte att den är en nyttig dos och ligga på... Vad är den medecinska dosen anadrol för kvinnor och män, 200mg ed i minst 6mån lr nåt sånt...

AI:s har sin roll absolut men JAG tycker att klarar man sig utan så bör man köra utan...
(om man inte ska tävla och bli hård osv)

Jag har aldrig behövt AI förr, men jag verkar bli känsligare för gynno...
Först kom det vid 1500mg ew och nu i höstas redan vid 1g ew...
Så jag kommer köra det när testot ska upp, men så länge jag ligger på 500mg ew har inte AI:s nåt i min kur o göra...
Jag kör ju redan med tren, t3, dbol, och roaccutan. Tycker det räcker med medeciner...
Tänker jag fel?
Citera
2015-01-02, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Njaaa... Bara för att en 1mg adex ed är en vanlig medicinsk dos så betyder det ju inte att den är en nyttig dos och ligga på... Vad är den medecinska dosen anadrol för kvinnor och män, 200mg ed i minst 6mån lr nåt sånt...

AI:s har sin roll absolut men JAG tycker att klarar man sig utan så bör man köra utan...

Så jag kommer köra det när testot ska upp, men så länge jag ligger på 500mg ew har inte AI:s nåt i min kur o göra...
Jag kör ju redan med tren, t3, dbol, och roaccutan. Tycker det räcker med medeciner...
Tänker jag fel?

Ja du tänker fel när du endast verkar oroa dig för gyno. En reglerad nivå av ditt östrogen är lika viktigt som att ha erektion under ett samlag. Det går att göra med väldigt små doser av både arimidex och aromasin. Tänk dig att det är en försäkring för att slippa ordentliga bekymmer. Högt östrogen bidrar till:

Sexualdriften försämras.
Depression/utmattning/trötthet.
Svullnad och slitage på njurarna.
Försämrar din muskeluppbyggnad.
Ökar din fettinlagring på mage, rumpa och lår(får en kvinnas kropp=päron)
Förstorad prostata.
Gyno (din favorit)
Förnedrar din HPTA så din återhämtning blir hämmad.

Oavsett vad så gör alla sina val jag tycker bara man ska vara medveten om vad det är man väljer bort.
Citera
2015-01-02, 23:21
Medlem
Stor-Franks avatar
Sexualdriften försämras.
Jag är konstant överdrivet kåt. Förutom när jag kontrar gyno med letro.

Trött, ja.

Inget jag märker av iaf.

Det gör för LITE östro oxå.

Haha, absolut inget jag märker av. Kanske trennet som hjälper till.

Förstorad prostata.
Säkert. Men det får man av tren och stora doser aas överlag.

Gyno (din favorit)
Ja fy fan.

Men det gör aas överlag oxå. Har legat på så länge att jag bävar för den dagen jag ska försöka återhämta mig.

AI:s är inte dumt att lägga till men det är inget måste. Lite östro hjälper till ett bra allmänt mående, och lite vätska håller en del skador på gymet borta...
Jag säger inte emot dig! En AI kan va bra och lägga till, jag ska själv göra det när jag ska höja testot nästa gång!
Men, JAG, tycker inte det är ett måste om det inte behövs. (pga gyno lr nåt annat)
Mvh

Citat:
Ja du tänker fel när du endast verkar oroa dig för gyno. En reglerad nivå av ditt östrogen är lika viktigt som att ha erektion under ett samlag. Det går att göra med väldigt små doser av både arimidex och aromasin. Tänk dig att det är en försäkring för att slippa ordentliga bekymmer. Högt östrogen bidrar till:

Sexualdriften försämras.
Förstorad prostata.
Gyno (din favorit)

Oavsett vad så gör alla sina val jag tycker bara man ska vara medveten om vad det är man väljer bort.
Citera
2015-01-02, 23:22
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:

Tänker jag fel?

Hur pass stor belastning tycker du att det blir, tänkte själv lägga mig på 250 mg test 200 mg tren 200 mg mast E e4d. Men ska samtidigt påbörja roaccutan behandlingen så är lite osäker om det påverkar väldigt mycket negativt, kanske man skulle köra mindre under den tiden?
Citera
2015-01-02, 23:36
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Hur pass stor belastning tycker du att det blir, tänkte själv lägga mig på 250 mg test 200 mg tren 200 mg mast E e4d. Men ska samtidigt påbörja roaccutan behandlingen så är lite osäker om det påverkar väldigt mycket negativt, kanske man skulle köra mindre under den tiden?
Ska du börja en riktig roa-behandling hos läkare?
Isf kollar dom dina värden under tiden så det är lugnt.
Roa kan ju påverka levern negativt men så länge du håller dig till injects så stressar du inte levern nåt själv.

Enda gången jag märkt av strul med min lever var förra vintern.
50mg win + 50mg dbol + roa + mkt alkohol (hade en reäl svacka) gjorde att levern svullnade och gjorde ont.
Men alla är olika. Finns ju dom här på f12 som fått leversvikt av 60mg tbol....

Var uppmärksam och lyssna på din kropp!
Citera
2015-01-02, 23:49
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ska du börja en riktig roa-behandling hos läkare?
Isf kollar dom dina värden under tiden så det är lugnt.
Roa kan ju påverka levern negativt men så länge du håller dig till injects så stressar du inte levern nåt själv.

Enda gången jag märkt av strul med min lever var förra vintern.
50mg win + 50mg dbol + roa + mkt alkohol (hade en reäl svacka) gjorde att levern svullnade och gjorde ont.
Men alla är olika. Finns ju dom här på f12 som fått leversvikt av 60mg tbol....

Var uppmärksam och lyssna på din kropp!

Ok vad bra då är det lugnt med roa iaf, japp ska lyssna noga på kroppen under tiden. tack för bra svar!
Citera
2015-01-03, 00:17
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Ok vad bra då är det lugnt med roa iaf, japp ska lyssna noga på kroppen under tiden. tack för bra svar!
Om dom bara kollar levervärden så kan du ju be dom kolla blodfetter oxå.
Det kan va så att tren påverka kolesterolet aningen negativt men jag vet inte.
Förmodligen håller dom koll på det åt dig utan att du ber om det så roa ofta påverkar kolesterolet lite neggo.
Lycka till föresten...
Mvh
Citera
2015-01-03, 18:22
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Du nollar ditt östro -> Blir deprimerad och mår som en kvinna i allmänhet. 0.25-0.5 eod under kur och lägg till 40mg nolvadex 7 dagar sen 20 tills det lagt sig. Svårare än så är det inte utan att behöva må som en utsvulten neger.

+1. Jag fick ont som fan i leder osv på bara 0,5. Fast jag körde å andra sidan ganska låg veckodos, 700mg. (hälften propp)
Citera
2015-01-03, 19:49
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
+1. Jag fick ont som fan i leder osv på bara 0,5. Fast jag körde å andra sidan ganska låg veckodos, 700mg. (hälften propp)
Körde du den dosen i förebyggande syfte?
Jag ligger på 2,5mg eod nu för att kontra gyno (prog antar jag) och ledvärken suger!
Det känns mer som skelettvärk, än ledvärk...

Det enda positiva är att sexlusten är mer åt det normala hållet. Typ som när man var 15 och konstant kåt.
Det här sjuka, supersexuella har taggats ner för stunden (=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in