Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Fast ju mer man begrundar bibeln (läs;kritiskt) , ju mer faller den. Fler människor borde läsa bibeln och inte bara lyssna på favoritcitat i kyrkan. Då skulle fler inse det orimliga med alltihop.
Jag tycker tvärtom. Ju mer kritisk jag varit så har det jagat mig ännu mer och jag har fått äta upp det gång på gång.
Kan hålla med dig om det sista. Att sitta och rabbla samma sak dag ut och dag in eller höra på samma sak dag ut och dag in, är inte för mig att vara levande i min tro.
Det räcker inte! fader vår som är i himmelen.......... och amen och nu har jag gjort mitt. Nej jag ber aldrig den. Varför skall jag vara så himla stel? Hade Gud velat att jag skulle vara så stel hade han gjort mig så.
Jag säger så här när jag ber för mig själv: hörru Gud, nu skall jag fråga dig varför och hur det kommer sig.... och så vidare.
Jag tror inte GUD skulle känna igen mig om jag helt plötsligt började: Fader vår som är i himmelen....
Har du verkligen begrundat Bibeln ordentligt och kritiskt och utan fördomar eller tro eller inte tro?