Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Med samma typ av "bevis" kan kommunismen "bevisas", eftersom Maos "lille röda) såldes som varmt wienerbröd i min ungdom.
Argumentum ad populum är inget "bevis" (det finns massor av liknande exempel).
Jaha, men jag behöver snuttefilt i kontrast till denna världens rika människors sätt att roffa åt sig, att samla pengar på hög och allmän ondska.
Jag lever på existens minimum med sjukpension och utstötta vänner som lever ännu fattigare, att JAG tvingas dela med mig av mina alltjämt sinande pengar till dom bara för att dessa kan få mat för dagen. Förstår du inte att det finns sådana människor som gärna vill ha denna snuttefilt som vi kallar Gud till?
Du predikar att inget sådant tankesätt är värt något. Men vi utstötta behöver verkligen en Gud vi kan vända oss till. Jag blir glad av subjektiva upplevelser som för oss utstötta är A och O. Här vill jag inte leva så många av oss söker oss till vår Gud. Tack vare andlig litteratur och inre bilder och vittnesbörd lever jag överhuvudtaget. Jorden är alltså ett helvete för många.. Jag önskar du förstår mig, detta är inte en ideal plats att bo på. Och jag önskar att du Bogomil blir lite mer ödmjuk till oss troende utstötta, men jag antar du bara har det bra. Du verkar inte behöva någon snuttefilt eller dröm överhuvudtaget.