2015-01-02, 20:57
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Jävla skitfrågor. Kan de ge fan i att ställa massa jävla frågor som inte har något med resmålet att göra? Har svårt att se att det finns bara en icke-musikfråga om Gibraltar...
Verkligen. Hade ju varit roligt om de någon gång kunde låta bli att side-tracka helt.
Citera
2015-01-02, 21:03
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kul att den förre kommunisten Gudrun Schyman fick frågor om rörelsen Charta77 som kämpade mot kommunismen om än inte lika mycket som Solidaritet i Polen.
Citera
2015-01-02, 21:10
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Jävla skitfrågor. Kan de ge fan i att ställa massa jävla frågor som inte har något med resmålet att göra?

Den typen av begränsning skulle bara göra programmet tråkigare.
Citera
2015-01-02, 21:12
Medlem
NewDeers avatar
Lagom nivå på frågorna ikväll, kul att sitta framför teven och känna sig duktig
Men tror ni verkligen att de har anpassat frågorna till vilka som tävlar? Filmerna är ju inspelade långt innan dess.

Nästa vecka kommer mästarna in i leken så Martinas lag har nog inte en chans att gå vidare som bästa tvåa.
Citera
2015-01-02, 21:30
Bannlyst
Tyckte det var relativt svårt i dag - mycket svårare än förra veckan. Blev mycket imponerad över de tävlande (hade iofs mycket låga förväntningar).
Citera
2015-01-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Ja, absolut lika bra. Jag minns inte vilka som tävlade mot Martina Thun och hennes medtävlande vid första tillfället. Men det var extremt jobbigt att titta på. Man riktigt såg hur medvetna båda två var att de nu sitter och gör bort sig i TV. I en resa, om jag minns rätt, var dem t.o.m i fel land.
(det kanske var timbuktu. vill inte spika i sten att det var dem.)

På spåret är inte en lätt frågesport och jag har i snitt rätt på 1 utav resorna i varje program. Så det är inte så att jag sätter alla på 6 poäng.

Men man förutsätter att gallringen av medtävlande ska klara majoriteten av frågorna. Säsongens uppställning har vart mycket klen. Filip och Fredrik och förra årets vinnare är i princip de enda som är värda att vara med.

Ta bara pippi långstrumpfrågorna i kvällens program. VAD i helvete?
Dessutom hade de fel på dem också.

Nej, det märks att ord-lekarna är mer ledande än vanligt.

Men lika bra är det, som du säger. Jag hade fan stängt av annars.

Ja var skitlätt i dag. Fick själv i hop 35 poäng.

Makarna Strömstedt och Eric Ericsson och Kjell Wilhelmsson har jag för mig varit duktiga förut då de varit med.
Citera
2015-01-02, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Ja var skitlätt i dag. Fick själv i hop 35 poäng.

Makarna Strömstedt och Eric Ericsson och Kjell Wilhelmsson har jag för mig varit duktiga förut då de varit med.

Fick 32 men tyckte att det va svårt
Citera
2015-01-02, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Ja, absolut lika bra. Jag minns inte vilka som tävlade mot Martina Thun och hennes medtävlande vid första tillfället. Men det var extremt jobbigt att titta på. Man riktigt såg hur medvetna båda två var att de nu sitter och gör bort sig i TV. I en resa, om jag minns rätt, var dem t.o.m i fel land.
(det kanske var timbuktu. vill inte spika i sten att det var dem.)

På spåret är inte en lätt frågesport och jag har i snitt rätt på 1 utav resorna i varje program. Så det är inte så att jag sätter alla på 6 poäng.

Men man förutsätter att gallringen av medtävlande ska klara majoriteten av frågorna. Säsongens uppställning har vart mycket klen. Filip och Fredrik och förra årets vinnare är i princip de enda som är värda att vara med.

Ta bara pippi långstrumpfrågorna i kvällens program. VAD i helvete?
Dessutom hade de fel på dem också.

Nej, det märks att ord-lekarna är mer ledande än vanligt.

Men lika bra är det, som du säger. Jag hade fan stängt av annars.

Menar du att de var lätta? Jag kunde bara Ida.
Citera
2015-01-02, 22:25
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Gudrun: Jag har inte spelat roulette öööhh... något nämnvärt.

Vad hon menade var ju att hon inte spelat roulette i nyktert tillstånd.

Vad har Clark Kent med Arja Saijonmaa att göra förresten?
Citera
2015-01-02, 22:51
Bannlyst
Tyckte att Gudrun var mest underhållande i kväll. Peddovarning på kg.
Citera
2015-01-02, 22:54
Medlem
Dom få frågor som jag kan i programmet brukar väldigt ofta vara något som ingen av de tävlande kan.
Jag tyckte att annika-sången var väldigt enkelt. Jag mena, alla kan väl Astrid-lindgren filmerna utan o innan?
Citera
2015-01-02, 23:23
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak

Vad har Clark Kent med Arja Saijonmaa att göra förresten?
Hon var tillsammans med han som regisserade SVT-serien "Clark Kent". Långsökt värre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in