2015-01-01, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
http://statistik.uhr.se

Kan vara jag som är rörig så här frammåt natten, men den där sidan visar väl enbart hur många sökande och liknande, och inte antagningspoäng?
Citera
2015-01-01, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Kan vara jag som är rörig så här frammåt natten, men den där sidan visar väl enbart hur många sökande och liknande, och inte antagningspoäng?

Högskolepoäng?
Den sidan talar om antagningspoäng.
Citera
2015-01-01, 04:04
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Den visar antagningspoäng. Du kanske missat att du måste klicka Urval 1 eller Urval 2 i tabellen som kommer fram.
Citera
2015-01-01, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Den visar antagningspoäng. Du kanske missat att du måste klicka Urval 1 eller Urval 2 i tabellen som kommer fram.

Danke, hittade nu.
Citera
2015-01-01, 14:45
Medlem
Gjort provet fem gånger nu och hamnat på 1,25 tre gånger och det är mitt högsta. Det som ständigt drar ner mig är verbala delen. Brukar hamna på 0,9 där...

Börjat bli förtvivlad och allt och vill verkligen komma upp till ett resultat på 1,5.
Hur ska jag bära mig åt för att förbättra mina chanser på verbala delen? Finns det några hemliga knep för mig som antagligen är rätt dålig på läsning?
Citera
2015-01-01, 23:38
Medlem
Värt och köpa medlemskap på hpguiden till vårens prov nu? Hade verkligen tänkt gå in för detta provet och lägga ner 6 timmars plugg varje dag. Tror ni det är bortkastade pengar med tanke på den korta tiden?
Citera
2015-01-02, 12:55
Bannlyst
Hej
Provet på våren är ju den 5:e, 6:e

Men sista ansökningsdagen för utbildningar är ju den 15:e

Då hinner ju inte resultatet läggas in eller?
De måste väl lösas på något sätt?

Annars är de ju efterblivet att ha provet då. Isåfall borde de vara den 1:a April
Citera
2015-01-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Hej
Provet på våren är ju den 5:e, 6:e

Men sista ansökningsdagen för utbildningar är ju den 15:e

Då hinner ju inte resultatet läggas in eller?
De måste väl lösas på något sätt?

Annars är de ju efterblivet att ha provet då. Isåfall borde de vara den 1:a April

Resultatet hinner läggas in, oroa dig inte.
Citera
2015-01-02, 14:46
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Hej! Idag kör jag igång med pluggandet för HP den 28:de Mars, och jag tänkte be om lite tips hur jag ska nå mitt mål på 1.9.

Resultatet för HP i höstas såg ut som följande.

XYZ 21 24
KVA 18 20
NOG 10 12
DTK 21 24

Kva: 70 1.8

ORD 13 20
LÄS 16 20
MEK 17 20
ELF 16 20

Verb: 62 1.5

Resultat:1.65

Gällande matten är min plan är att göra en del uppgifter från gamla prov, för att bli säkrare. Jag kan all matematik bakom uppgifterna, jag bara klantar mig mycket på grund av tidsbristen.

Sen för verbala-delen blev jag väldigt förvånad över den kassa ELF, brukar få 19/20 och 20/20 när jag har gjort gamla prov, så jag hoppas jag inte är lika klantig där nästa gång.

Orden klanta jag mig också en del på, men behöver dock fortfarande bli mycket bättre. Finns det någon sida ni skulle rekommendera där man kan nöta ord?. Själv använde jag "memrise.com" inför förra provet, vilket fungera bra. Undrar om det finns några fler bra man kan testa.

Sen för läsförståelsen, vad ska jag göra här?. Jag läser mycket böcker, dock inga romaner. Har ni några bra tips på texter jag kan läsa för att bli bättre på HP.

Ett av mina stora problem är alla jävla slarvfel jag gör. Måste verkligen bli säkrare på både KVA och VERB gällande det. Vad kan jag göra mer än att nöta gamla uppgifter för att bli säkrare?

Tacksam för alla tips jag kan få! Nu kör vi!
Citera
2015-01-02, 18:02
Bannlyst
Fick ett dåligt resultat sist, shit alltså 1.0 :/
Satt en alltför snygg orientalisk brud brevid mig så kunde inte koncentrera mig

Måste få minst 1.2 nästa gång
matten failade jag på.

Måste repetera.
Körde Matte A - E på gymnasiet, VG i matte E
en högskolekurs i algebra.

ändå så misslyckades jag helt på en bit där där "Genom I men inte II"
fan var de
Citera
2015-01-03, 08:35
Medlem
9.5 på högskoleprovet HJÄÄLP!!

Hej!
Nu är det så att jag är en riktigt datorsnille, jag sitter vid en dator MINST 60% av dygnet och älskar att programera osv.. Ända sen jag har varit liten så har jag velat jobba med datorer men kunna tjäna en bra mängd pengar genom att göra det.

Jag går just nu andra ring i gymnasiet (natur, natur), och enda sen jag börjat gymnasiet så har mina betyg sjunkit pga att jag har kommit in i en klass där jag inte passar in whatsoever, alla mina vänner går i andra skolor och varje skoldag känns extremt som en plåga då jag inte har någon att hänga med eller äta lunch med osv...

Jag bestämde mig att göra högskoleprovet nu i höstas och fick 0.95 .. Jag hamna alltså på snittet och min fråga till er är: Vilken utbildning tycker ni att jag borde söka till? Utbildningen ska vara datorrelaterad, så nära Stockholm som helst då jag bor här och inte vill ta något lån och kunna erbjuda bra jobb i framtiden.

Jag vet att jag kan göra om provet och försöka få bättre, men det finns en risk att jag inte får det och jag vill veta vilka möjligheter jag har då?

Tack så mycket i förhand!!!
Citera
2015-01-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samimu
Hej!
Nu är det så att jag är en riktigt datorsnille, jag sitter vid en dator MINST 60% av dygnet och älskar att programera osv.. Ända sen jag har varit liten så har jag velat jobba med datorer men kunna tjäna en bra mängd pengar genom att göra det.

Jag går just nu andra ring i gymnasiet (natur, natur), och enda sen jag börjat gymnasiet så har mina betyg sjunkit pga att jag har kommit in i en klass där jag inte passar in whatsoever, alla mina vänner går i andra skolor och varje skoldag känns extremt som en plåga då jag inte har någon att hänga med eller äta lunch med osv...

Jag bestämde mig att göra högskoleprovet nu i höstas och fick 0.95 .. Jag hamna alltså på snittet och min fråga till er är: Vilken utbildning tycker ni att jag borde söka till? Utbildningen ska vara datorrelaterad, så nära Stockholm som helst då jag bor här och inte vill ta något lån och kunna erbjuda bra jobb i framtiden.

Jag vet att jag kan göra om provet och försöka få bättre, men det finns en risk att jag inte får det och jag vill veta vilka möjligheter jag har då?

Tack så mycket i förhand!!!

Hej

Jag pluggar programmering på senare dagar då jag kom på sent vad jag ville bli. Jag fick 0.8hp första försöket och dubblade resultatet nästa gång.

Det finns flera vägar:

1, Mer programmeringsinriktat program (Mindre matematik, mer programmering)

- Dessa brukar kallas bla. programvaruteknik,Software Development,Dataspelsutveckling etc

2, Datavetenskapliga program och Civilingenjör med flera (mer matematik)

- kandidatexamen i datavetenskap, civilingenjör i datateknik, dataingenjör mm.

3, Informatik (mindre programmering,mindre matematik, mer användargränssnitt och allmänna datakunskaper,projektplanering mm.)

4, Kandidatprogram i datateknik (en mix av dataingenjör och programvaruteknik)
- mer matematik,men mindre än ingenjörer, mer programmering, en bra blandning helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in