2014-12-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasPenguinos
Jag har cirkus 1000 timmar spelade nu, 571 games med 50/50 win/lose. Började spela rankat nån gång efter 200-500 timmar, vann 7/10 matcher och blev placead på 2000 mmr, tog typ en paus ungefär där och spelade mest normals, men har från och med slutet på sommaren tills nu klättrat till 2600, där jag ligger nu.

Var är jag egentligen? Jag menar, jag har ju hört att 2k är löjligt lågt, men förtjänar jag det?
Jag klättrar dock relativt lätt, så ska väl inte klaga. Hamnar ibland med riktiga galningar till spelare så det inte är lika lätt att vinna. Antar att det bara är till att fortsätta på samma spår för att en dag komma upp till "normal skillade" 4K, eller?

what? jag förlorade 9/10 och fick 2700, ligger nu på 3159
Citera
2014-12-22, 22:05
Medlem
LasPenguinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
what? jag förlorade 9/10 och fick 2700, ligger nu på 3159
Hm. Där ser man. Betyder inte placementmatcherna nånting?
Citera
2014-12-22, 22:33
Medlem
Citat:

Dom betyder inte mycket. Du har redan en hidden rating ifrån tidigare matcher och det enda placement-matcherna gör är att du tappar eller vinner mer rating än vanligt.
Jag förlorade 7/10 och hamnade på 3800.
Citera
2014-12-22, 22:55
Medlem
Citat:
Du har en rating i "non ranked". Enda skillnaden är att du kan se den i ranked.
Citera
2014-12-23, 17:49
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Du har en rating i "non ranked". Enda skillnaden är att du kan se den i ranked.
Detta tror jag fortfarande gäller. Jag spelade mina placementmatcher precis när rankat spelande släpptes, och placerades då på precis 3k. Jag spelade sedan ytterligare några med 50/50 i winrate, men tröttnade lite på det när jag märkte att man förlorade precis lika mycket rating som man fick, och det ökade inte heller med winstreaks. Jag har nu spelat över 1000 matcher i orankat sedan dess, och försökte nyligen med ett par rankade matcher igen. Kvaliteten på medspelare och motståndare var ofantligt mycket lägre än mina vanliga pubs i high/very high skill, vilket gjorde det till en väldigt tråkig upplevelse. Önskar att man kunde kvalificera om sig, för jag har verkligen ingen lust att spela hundratals matcher bara för att komma upp i samma nivå på matcher som jag får orankat. Troligtvis får min profil behålla min låga mmr och helt enkelt inte spegla mina färdigheter fullt ut.
Citera
2014-12-23, 22:36
Medlem
Mötte precis Drayich i matchmaking. Som tur var gick det bra och vi lyckades vinna.
Citera
2014-12-25, 12:58
Medlem
TheBITs avatar
Alltså, ni som klagar på mmr. Tryharda på. Att klättra i mmr handlar om att picka det som laget behöver framför det ni själva vill spela.

Jag åkte in på runt 3,5-3,6 och klättrade utan särskilda bekymmer till 4,3 på ett par veckor genom att inte vara så satans egocentrisk. Testade sen att randoma varje game eller att bara picka det jag kände för att spela, oavsett vad laget eller deras lag valde. Droppade direkt till 4,1.

Ni kan inte alltid spela det ni vill och samtidigt klättra, eftersom det finns 10 personer som vill spela det dom vill. Är mmren det viktiga, välj nåt ni vinner med, vill ni hemskt gärna spela techies eller nåt, spela inte ranked det gamet.
Citera
2014-12-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Mötte precis Drayich i matchmaking. Som tur var gick det bra och vi lyckades vinna.

Satan vad dåligt med LHs på ett 31 minuter game, var det en stor konstant teamfight eller?
Citera
2014-12-25, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Satan vad dåligt med LHs på ett 31 minuter game, var det en stor konstant teamfight eller?
Yes, konstant slagsmål.
Citera
2014-12-28, 22:23
Medlem
Tjenare!
Som en nybliven HoN spelare jag nu på senare tid bestämt mig för att testa dota, fastnade mer eller mindre direkt.

Har däremot en liten fråga angående mmr, detta är iofs väldigt svårt att utstaka, men på ett ungefär. Jag ligger på 1850+ mmr i HoN, nästan bara soloqueue och undrar därför vad för mmr jag uppskattningsvis kommer ligga på OM jag lyckas ha en relativt bra övergång. Stats i unranked är än så länge 24 losses 40 wins.

Någon som har en kvalificerad gissning?
Citera
2014-12-28, 23:05
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oturidetmesta
Tjenare!
Som en nybliven HoN spelare jag nu på senare tid bestämt mig för att testa dota, fastnade mer eller mindre direkt.

Har däremot en liten fråga angående mmr, detta är iofs väldigt svårt att utstaka, men på ett ungefär. Jag ligger på 1850+ mmr i HoN, nästan bara soloqueue och undrar därför vad för mmr jag uppskattningsvis kommer ligga på OM jag lyckas ha en relativt bra övergång. Stats i unranked är än så länge 24 losses 40 wins.

Någon som har en kvalificerad gissning?
det är som att gå från pokemon och gissa hur bra du är på cs go.

bara för det är samma genre på spelet så betyder det inte att du är uppskattningsvis lika bra
Citera
2014-12-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
det är som att gå från pokemon och gissa hur bra du är på cs go.

bara för det är samma genre på spelet så betyder det inte att du är uppskattningsvis lika bra
Jo, eftersom HoN en gång i tiden var en kopia av DotA, med färre hjältar samt ett par egna så kan man mycket väl säga att en bra hon-spelare har det lättare i Dota 2.
Senast redigerad av pukknub 2014-12-29 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in