2014-12-31, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Visst, men efter att de fått nej?
Och dessutom skulle jag hävda att i båda fallen finns en begränsning i hur mycket du kan göra faktiskt utan att vågen tippar över till din nackdel och du betraktas som allmänt ko-ko och därmed blir oattraktiv både för arbetsplatsen och kvinnan eller hur?

En extremt desperat människa är inte speciellt sexigt för någon. Och i just den världen skulle jag påstå att mer än halva attraktionen handlar om saker vi inte kan göra något åt, dofter, utseende, man är lik någon, tillhör den typ som faller någon på läppen etc.

Men visst det kan finnas människor av båda könen som håller folk på halster under för lång tid för att hinna bli max slickad i arslet under tiden. men sorry, den typen är ju lätt att genomskåda och när man gör det så får man ju faktiskt ha så pass mycket stolthet att man går. Allvarligt.

Efter man fått ett nej? Ja vidare till nästa arbetsgivare/kvinna givetvis, det är ju det som skapar hela maktstrukturen!
Citera
2014-12-31, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Nu är ju inte kvinnors makt baserad på att faktiskt ha sex, eller att vilja ha sex.

Utan den är baserad på styra männen baserad på männens vilja att ha sex. Och kvinnors möjlighet att locka med sex. Helt oavsett om de själva vill eller inte.

Hur då styra? köp mig ett hus så ska jag ha sex med dig eller?
Den typen av dealande/ prostitution var ett tvång för kvinnor förr i världen då de själva inte kunde/ fick försörja sig vettigt. En värld där en kvinnas hela ekonomiska framtid låg i att välja "rätt" man.
Valde hon fel var det så gott som kört för henne och för hennes barn.

Idag jobbar kvinnor och får skälig lön för det jobb de utför som de dessutom får behålla själva.
Är ju fantastiskt. Så då plötsligt blir kvinnors sexuella lust, kropp en realitet även till för dem själva inte endast till för en man för att han råkar sitta på stålarna, lagarna och makten.

Så att män kutar runt och beter sig som att kvinnors sexuella lust är något som män kan köpa för pengar, är faktiskt helt upp till er själva. Bara att sluta. De allra flesta kvinnors sexuella vilja går inte alls att köpa idag.
Citera
2014-12-31, 14:16
Medlem
Citat:
Efter man fått ett nej? Ja vidare till nästa arbetsgivare/kvinna givetvis, det är ju det som skapar hela maktstrukturen!

Och då har ju kvinna nr1. inte alls någon makt över dig …n'est pas?

Wow! poletten börjar närma sig nerfallet...
Citera
2014-12-31, 14:19
Medlem
Citat:
Hur då styra? köp mig ett hus så ska jag ha sex med dig eller?
Den typen av dealande/ prostitution var ett tvång för kvinnor förr i världen då de själva inte kunde/ fick försörja sig vettigt. En värld där en kvinnas hela ekonomiska framtid låg i att välja "rätt" man.
Valde hon fel var det så gott som kört för henne och för hennes barn.

Idag jobbar kvinnor och får skälig lön för det jobb de utför som de dessutom får behålla själva.
Är ju fantastiskt. Så då plötsligt blir kvinnors sexuella lust, kropp en realitet även till för dem själva inte endast till för en man för att han råkar sitta på stålarna, lagarna och makten.

Så att män kutar runt och beter sig som att kvinnors sexuella lust är något som män kan köpa för pengar, är faktiskt helt upp till er själva. Bara att sluta. De allra flesta kvinnors sexuella vilja går inte alls att köpa idag.

Vet inte vad du pratar om nu, vill bara säga att sexuell makt inte beror att faktiskt ha sex (eller vlija ha sex), utan på möjligheten/ebjudandet att ha sex.

Vilket du påstod, att kvinnors vilja att ha sex skulle vara ett argument mot sex som makt.
Citera
2014-12-31, 14:21
Medlem
Citat:

Va?

Maktstrukturer baseras inte på en/fåtal kvinna, utan makten hos alla de kvinnor/arbetsgivare jag kommer behöva "få" tjänster av i framtiden.

Har en styrelse som sagt nej till en kvinna någon makt över henne efter de sagt nej?
Senast redigerad av FlamRed 2014-12-31 kl. 14:23.
Citera
2014-12-31, 14:22
Medlem
Citat:
Va?

Du kan ju spendera ett halvt liv på intressen och utbildning för att få ett jobb, och likaså ett helt liv på att vara fräch, hälsosam och attraktiv ifall du söker en partner.

Vad pratar du om egentligen?

Du menar alltså seriöst att enda anledningen till att du utbildar dig, har hobbies, håller dig i trim och käkar hälsosam mat är för att få kvinnor i säng? Enda vitsen med ditt liv? få max med kvinnor i säng?

Allvarligt, män av din sort kanske borde sändas till psykolog?
Citera
2014-12-31, 14:23
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Kvinnor har bara den lust de har i den livssituation eller samhällssituation hon lever i.
Går liksom inte att begära mer sex från en part om där inte finns mer sexuell vilja att få, eller hur?
Då pratar vi sexuellt tvång, utnyttjande kort och gott. Så nej är inte kvinnor som "bestämmer" över när män ska få ha sex. Män kan ha sex med andra kvinnor, med män eller med sig själva. Helt upp till dem faktiskt.

Den part som genom historien och idag utövat reellt sexuell makt över den andra parten är män inte kivnnor
Via företeelser som tvångsgifte, slutshaming, trafficking, sexuellt våld, stympning, stigmatisering och inlåsning. Listan kan göras lång.

Att sitta på ett forum och gnälla över att män inte får ligga med kvinnor som inte vill ligga med dem tillbaka i lika hög grad och kalla detta för att kvinnor har sexuell makt, är ju patetiskt.

Kvinnor har bara makt över sin egen kropp och med all rätta tack.

Kan du inte läsa ordentligt? Varför argumenterar du genom att tillskriva människor åsikter eller gör påståenden som inte baserar sig på innehållet i själva inlägget. Allt Luffarlasse gör är ju att beskriva verkligheten, med utgångspunkt från all vettig vetenskaplig forskning som finns inom detta område. Han gnäller dessutom inte heller över att män inte får ligga, eller vad jag kan se anser att kvinnor skall fråntas makten över sin egen kropp.
Citera
2014-12-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarlasse
Låter som något sagt för chockvärde snarare än en realistisk uppskattning?

EDIT: eller åtminstone förstår jag inte varför detta inte skulle vara lika mycket sant för bägge könen.

Det är inte lika mycket sant för båda könen därför att kvinnor inte använder våld mot män i samma utsträckning och grovlek som tvärtom.

Alltså på detta forum snackas det regelbundet om hur kvinnor som ligger runt, ligger med invandrare, blir för fulla eller vad som helst får skylla sig själva om de utsätts för våld. Många förespråkar också en sexualmoral för kvinnor som skulle kunna vara skriven av ISIS. Tjejer med "för många" partners blir utknullade, man vill inte ha en tjej som är en slyna, osv osv. Och nu sitter du och några till och grinar för att ni får nobben på krogen. Ursäkta mig, men du är fan totalt defekt.
Citera
2014-12-31, 14:26
Medlem
Citat:
Du menar alltså seriöst att enda anledningen till att du utbildar dig, har hobbies, håller dig i trim och käkar hälsosam mat är för att få kvinnor i säng? Enda vitsen med ditt liv? få max med kvinnor i säng?

Allvarligt, män av din sort kanske borde sändas till psykolog?

Jag menade det jag skrev, att kämpar man för att få ett jobb/kvinna i sitt liv så finns det i princip ändlöst med saker man kan göra för att öka sina chanser.

Som argument mot det du sa, att kämpar man för mycket för att få jobb/kvinna i livet så försämras ens chanser.
Citera
2014-12-31, 14:29
Medlem
Citat:

Kan du inte svara på inlägg #54?
Citera
2014-12-31, 14:32
Medlem
Citat:
Vet inte vad du pratar om nu, vill bara säga att sexuell makt inte beror att faktiskt ha sex (eller vlija ha sex), utan på möjligheten/ebjudandet att ha sex.

Vilket du påstod, att kvinnors vilja att ha sex skulle vara ett argument mot sex som makt.

Och jag säger dig att möjligheten att erbjuda dig sex finns inte om där inte finns en sexuell lust och vilja idag.

Den sorten där kvinnor säljer sin kropp för pengar kallas för prostitution. Och är inte den handeln vi diskuterar utan den fria sexuella marknaden, där kvinnors lust till sex är en lika så stor styrande faktor i spelet som mäns lust till sex. Get it?

En fri kvinna med makt över sitt liv kommer inte ha sex med dig om hon inte har lust på sex med dig.
Spelar ingen roll hur du åbäkar dig runt, fact is fact, hennes åtrå för dig finns inte. Alltså får du gå nån
annanstans och hon får gå åt sitt håll, hon har därmed 0 makt över dig, du tvingas inte ge henne pengar, hus, eller nått som helst. Du kan bara gå. Easy.
Citera
2014-12-31, 14:38
Medlem
Citat:
Män som betalar för sex tex. Tror du männen inte hellre skulle haft samma sex fast utan pengatransaktionen?

Allvarligt talat?

Absolut, men eftersom den sexuella viljan inte finns hos denna kvinna för dig, och hon av de skäl som finns för just henne valt att prostituera sig för pengar och du som man tycker att det är helt ok att stoppa kuken i någon som egentligen inte vill att du ska göra detta med sin sexuella vilja utan tvingar sin kropp och vilja att göra detta för cash, så blir det ju så.

Känns det bra efteråt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in