Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Hade jag varit ledig och intresserad och på spaning efter en man på flykt…(sorry kunde inte låta bli)
så kan jag ge mig på att de män i en lokal som jag varit intresserad av på ett sexuellt plan, antingen är upptagna eller inte ger mig en blink. Utan jag sitter återigen igen med de som jag vänligt måste avböja. Ska jag flörta upp en som jag verkligen är intresserad av så har det oftast krävts sitt svett även från mig. Är typen som gillar lite för snygga män för mitt eget bästa och de måste dessutom ha nått bakom pannbenet annars tappar jag lusten, måste därför prata skallen av dem, mina ögonfranser räcker inte att se svärmisk ut, så humor är min främsta raggningsteknik,

få dem att garva ofta och prata på, till taxin och sen är det bara stuva in honom och prata vidare, när de vaknar på morgonen har de inte fattat vad som hänt…mycket effektivt.
men är inget som bara kommer flygande gratis, som ni tycks tro, utan jag har fått slita på charmen, fått ont i fossingarna av högklackat, bränt skallen av locktänger och haft alldeles satans för obekväma kläder.
A fast, mitt problem är inte direkt att jag måste avböjja någon. Jag tror inte det är någon mans problem, annat än dem som är kända artister eller skådespelare.
Jag tror maktgrejen främst kommer från de situationer där kvinnor förväntar sig att bli behandlade på ett speciellt sätt för att de just är kvinnor. Till exempel, när kvinnor utnyttjar män som är intresserade av dem för att hjälpa dem med uppgifter i skolan. Det har hänt mig t.ex. Men jag kan inte säga att det är vanligt. Det förekommer dock.
Grejen är ju dock att om jag skall "förtjäna" en kvinna som jobbar på dagis eller inom vården, så jag bör jag ha ett riktigt arbete och kunna visa upp mina tillgångar och hur välartad jag är. Det tycker jag är en slags makt.
En tjej som är advokat skulle sällan dejta en man som jobbar i ett lägre betalt yrke än henne själv. Men det är ju så hypergamin funkar. Tjejer gifter upp sig, och killar gifter ned sig, över lag men inte i regel.
Sen finns det enskilda fall där detta inte stämmer.
Men det är ju därför jag jobbar så hårt för min ingenjörsexamen, utöver att jag naturligtvis vill ha en riktig lön och arbete så är det så att jag kommer fortsätta att få nobben av arbetslösa tjockisar tills dess att jag har nånting, en bil, en stort hus, som jag kan visa upp. Det är inte bara tjejer som drar sig till pengar, även män. Men eftersom tjejer är mycket mer svårflörtade än män, så krävs det 100 kameler för att man skall kunna "köpa" sig en kvinna i dagens sverige.
Jag önskar att det vore annorlunda. Och jag vet inte vad jag har gjort för fel. Uppenbarligen räcker ju inte mitt utseende och nuvarande situation till för att tjejer skall vara intresserade av mig, så då får jag ju försöka göra någonting. Och det jag gör är att träna och försöka bygga mig ett bättre liv så att någon över huvuddraget skall vara intresserad, och sen får jag ju ta vad jag kan hitta, för det finns inte så många, verkar det i alla fall som när man tittar på nätet bland annat.
Alternativt får jag väll importera en tjej från thailand, så gör många män i sverige idag.
Det är ju "hemsk" männsikohandel, men dessa tjejer tar hellre en "rik" svensk som tjänar sin lön i kronor än en thai kille som tjänar sin lön i bath, och att få komma till ett modernt samhälle, bort från bondlandet och prostitutionen.