2014-12-31, 02:13
Medlem
micro113s avatar
Likdelar hittas den 20:e maj och 22:a maj ...

Spaning på KJ:

De började på morgonen den 20 maj 2013 från kl. 04:00 eller 05:00 att bevaka
Kristoffer Johansson men hittade honom först den 21 maj 2013 under
eftermiddagen på en restaurang i Boden.

Spaning på MB
Från måndagen den 13 maj till söndagen den 19 maj 2013 hade de
kontroll på M B.
De fann inget udda eller anmärkningsvärt med M B. Det är en hårt arbetande sushikock, åker tidigt på morgonen, arbetar hela
dagen, handlar och åker hem. M B bedrev inte mycket träning under denna
tid.
Citera
2014-12-31, 02:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har läst det igen. Rättsläkaren säger inte att det inte sprutade blod. Hon säger sannolikt om hela skeendet.
Nej, din tomte - och rättsläkaren beskriver också varför det inte sprutade blod ...

Tyvärr (dessbättre) kan du inte omtolka rättsläkarens utsaga till att passa dina fantasier - hur illa du än läser.

Edit:
Lite lustigt att du tar fasta på ett ord när det gäller det som talar mot dig .. men när det gäller KJ gör du omskrivningar av hela meningar för att slippa ta fasta på vad han själv säger ..dvs då betyder orden ingenting ...
Senast redigerad av micro113 2014-12-31 kl. 02:16.
Citera
2014-12-31, 02:15
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag förstår att du inte mäktade med att läsa resten -ja.
Prova det så ser du att det rättsläkaren säger är att det inte sprutat blod ..

Mitt edit från förra inlägget - känns som det verkligen behövs faktiskt.

Edit:
Hon har alltså förblött i inre blödningar .. blödning från hjärta till hjärtsäck som sedan runnit över i lungsäckarna -- alltså inte sprutat ut över golv och väggar ...

Du vet att de organen sitter på insidan va?

Om det var så kraftig inre blödningar så att lungan/lungorna blodfylldes så blir det vanskligt att hantera kroppen utan att blodet forsar ur munnen.

För att bli av med blodspår räcker det inte att dra lite med en mopp, det kan kanske inte uteslutas att han dödade henne i lägenheten men baserat på alla fupar jag läst så ter det sig mycket osannolikt.

Men om vi ponerar att KJ dödade henne i lägenheten men inte styckade henne där, hur fraktade han henne ut till bilen? sopsäckar? matta? XXL ryggsäck? presenning ?
Var är isåfall dom/den?

Nej det är att komplicera saker i min mening
Citera
2014-12-31, 02:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag förstår att du inte mäktade med att läsa resten -ja.
Prova det så ser du att det rättsläkaren säger är att det inte sprutat blod ..

Mitt edit från förra inlägget - känns som det verkligen behövs faktiskt.

Edit:
Hon har alltså förblött i inre blödningar .. blödning från hjärta till hjärtsäck som sedan runnit över i lungsäckarna -- alltså inte sprutat ut över golv och väggar ...

Du vet att de organen sitter på insidan va?

Eller bör vi börja med den lektionen?

Nej, nu slirar du på sanningen, hon menar att kroppen blödde inåt men också utåt, sakta i backarna nu. Dessutom menar hon att det blöder rikligt när man styckar då det är ganska stora kärl man skär av. Glöm att lägenheten är en mordplats, det kan inte vara möjligt.
Citera
2014-12-31, 02:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Om det var så kraftig inre blödningar så att lungan/lungorna blodfylldes så blir det vanskligt att hantera kroppen utan att blodet forsar ur munnen.

För att bli av med blodspår räcker det inte att dra lite med en mopp, det kan kanske inte uteslutas att han dödade henne i lägenheten men baserat på alla fupar jag läst så ter det sig mycket osannolikt.
Varifrån har du fått att det skulle "forsa ur munnen" ...
eller att lungorna fylldes med blod .. ?

Eeh…så blödning från hjärtat har sannolikt först gått till hjärtsäcken som är en påse runt hjärtat..eh..och så när den har varit fylld, så har det runnit över i lungsäckarna…

Citat:
Men om vi ponerar att KJ dödade henne i lägenheten men inte styckade henne där, hur fraktade han henne ut till bilen? sopsäckar? matta? XXL ryggsäck? presenning ?
Var är isåfall dom/den?
Slängda.
Eller kvar där kroppen styckades

Citat:
Nej det är att komplicera saker i min mening
Att täcka kroppen med något innan man bär ut den anses nog vanligen inte vara så komplicerat - givet att det vanligen är så det går till när en kropp forslas bort.
Senast redigerad av micro113 2014-12-31 kl. 02:25.
Citera
2014-12-31, 02:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, nu slirar du på sanningen, hon menar att kroppen blödde inåt men också utåt, sakta i backarna nu. Dessutom menar hon att det blöder rikligt när man styckar då det är ganska stora kärl man skär av. Glöm att lägenheten är en mordplats, det kan inte vara möjligt.
Styckmord betyder inte att hon dog genom styckning -- du har missförstått det.
Citera
2014-12-31, 02:32
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Varifrån har du fått att det skulle "forsa ur munnen" ...

När en lunga blir punkterad och om det blöder ymnigt innåt, som du skrev så blir resultatet typ detta, kolla på hela, men speciellt från 1 min in

http://www.liveleak.com/view?i=6a2_1391106608

Killen är skjuten genom bröstkorg lungan, som du ser kommer nästan allt blod från munnen. utdraget dödsförlopp, så länge hjärtat orkar pumpa så kommer blodet att forsa.
Citera
2014-12-31, 02:36
Medlem
micro113s avatar
BF: Nä. Sen vad jag förstod, du sa att stickskadorna, att det ger inte så att; det rinner inte mycket blod?
SSJ: Skadan i hjärtat är så liten, och det vill säga, att när hjärtat rasar ihop så pressas det ju blod vidare i blodsystemet, men även ut ur det hålen som har uppkommit. Men det är så små att det kommer inte att vara som stora blodstrålar som står ut, men…och vi har även hjärtsäcken som ligger runt om. Och även om vi har skador i hjärtsäcken, så förflyttar de sig i förhållande till skadan i hjärtat så, jag tror att i hjärtat så kommer blodet att sippra ut till hjärtsäcken, och först därefter, när den är fylld, rinner det över.
BF: Mm.
SSJ: Så dels utåt och dels till lungsäcken.

Hela avskriften

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-12-31, 02:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
När en lunga blir punkterad och om det blöder ymnigt innåt, som du skrev så blir resultatet typ detta, kolla på hela, men speciellt från 1 min in

http://www.liveleak.com/view?i=6a2_1391106608

Killen är skjuten genom bröstkorg lungan, som du ser kommer nästan allt blod från munnen. utdraget dödsförlopp, så länge hjärtat orkar pumpa så kommer blodet att forsa.
Nej, när man blir skjuten kan det se ut så .. Hon blev inte skjuten vare sig i hjärta eller lungor - hon har en liten punktering på hjärtat.

Det är alltså inte lungan i sig som exploderat på henne ..

BF: Nä. Sen vad jag förstod, du sa att stickskadorna, att det ger inte så att; det rinner inte mycket blod?
SSJ: Skadan i hjärtat är så liten, och det vill säga, att när hjärtat rasar ihop så pressas det ju blod vidare i blodsystemet, men även ut ur det hålen som har uppkommit. Men det är så små att det kommer inte att vara som stora blodstrålar som står ut, men…och vi har även hjärtsäcken som ligger runt om. Och även om vi har skador i hjärtsäcken, så förflyttar de sig i förhållande till skadan i hjärtat så, jag tror att i hjärtat så kommer blodet att sippra ut till hjärtsäcken, och först därefter, när den är fylld, rinner det över.

Hon hade dessutom blod kvar i lungorna när hon hittades - trots styckning - blod som rann ut först vid obduktionen ...

BF: Det antecknas när ni gör obduktionen så rinner det blod från lungan i samband med att kroppen vänds?
Rättens ordförande säger: Får jag be advokat Forsberg att tala närmare mikrofonen.
BF: Ja. När kroppen vänds under obduktionen, sårinner det blod från lungan?
SSJ: Det rinner blod från den största av skadorna som man ser, och det är från lungsäcken, det är där blodet samlas. Men det rinner ut passivt.
BF: Mhm.
SSJ: När man vänder på kroppen.
BF: Varför har det inte runnit ut tidigare?
SSJ: Kanske på grund av att man inte har haft kroppen i det läge som vi hade.

Edit:
Rättsläkaren kan inte heller utesluta att sticken kommit i snabb följd efter döden och att dödsorsaken inte är strypning..
Senast redigerad av micro113 2014-12-31 kl. 02:45.
Citera
2014-12-31, 02:50
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Nej, när man blir skjuten kan det se ut så .. Hon blev inte skjuten vare sig i hjärta eller lungor - hon har en liten punktering på hjärtat.

Det är alltså inte lungan i sig som exploderat på henne ..

Hon hade dessutom blod kvar i lungorna när hon hittades - trots styckning - blod som rann ut först vid obduktionen ...

BF: Det antecknas när ni gör obduktionen så rinner det blod från lungan i samband med att kroppen vänds?
Rättens ordförande säger: Får jag be advokat Forsberg att tala närmare mikrofonen.
BF: Ja. När kroppen vänds under obduktionen, sårinner det blod från lungan?
SSJ: Det rinner blod från den största av skadorna som man ser, och det är från lungsäcken, det är där blodet samlas. Men det rinner ut passivt.
BF: Mhm.
SSJ: När man vänder på kroppen.

Vad pratar du om? var har jag skrivit att hon blev skjuten i hjärtat? Och vems lunga har exploderat? fattar inte var du får saker ifrån.

Jag skrev att en skada som leder till att lungsäcken fylls med blod också leder till att blodet rinner ut antingen vid förflyttning eller av att kroppen själv försöker rensa luftgångarna och man "spyr" då blod.

Dina citeringar stödjer ju det jag säger.

Jag skrev att det var vanskligt att förflytta en kropp med blodfyllda lungor då det är väldigt lätt att vid fel läge forsar ut ur munnen, svårt att reglera läget i en bagagelucka.

Att det rann ur blod vid obduktionen visar också på hur mycket blod som faktiskt hade fyllt lungsäcken, men INTE hur mycket som runnit ur vid transport osv, antagligen ganska mycket.
Citera
2014-12-31, 02:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad pratar du om? var har jag skrivit att hon blev skjuten i hjärtat? Och vems lunga har exploderat? fattar inte var du får saker ifrån.
Du länkar till en scen med en skjuten person - och vill hävda att det skulle visa en scen likt VB:s skador skulle ge .. och det stämmer inte ... samt att blodet var kvar i lungan..

SSJ: Jaa, vi har, vanligtvis mäter vi ju blodmängden vid obduktionen. Nu var det tyvärr så att..ehm..(bläddrar) när vi vände på kroppen för att undersöka ryggsidan så rann blodet ut, eeh..så vi fick aldrig mäta upp hur mycket det var. Men vi har från vår röntgenundersökning, skriver de att det finns en större mängd blod i en lungsäck.

Citat:
Jag skrev att en skada som leder till att lungsäcken fylls med blod också leder till att blodet rinner ut antingen vid förflyttning eller av att kroppen själv försöker rensa luftgångarna och man "spyr" då blod.
Nej, du skrev "forsar" - vilket motsägs av rättsläkaren ..

Citat:
Dina citeringar stödjer ju det jag säger.
Nej, det gör de inte - dels eftersom blodet var kvar i hennes lunga dels för att rättsläkaren säger att det inte forsat något blod.

Citat:
Jag skrev att det var vanskligt att förflytta en kropp med blodfyllda lungor då det är väldigt lätt att vid fel läge forsar ut ur munnen, svårt att reglera läget i en bagagelucka.
Men tydligen har de lyckats flytta kroppen utan att så skett - eftersom fynd och styckplats är olika platser .. eller hur..

Citat:
Att det rann ur blod vid obduktionen visar också på hur mycket blod som faktiskt hade fyllt lungsäcken, men INTE hur mycket som runnit ur vid transport osv, antagligen ganska mycket.
Eller inte så mycket ...

Alltså hon kan ha läckt lite i bilen - och transporten kan ha skett precis på det sätt som teknikern säger ..
Citera
2014-12-31, 03:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Du länkar till en scen med en skjuten person - och vill hävda att det skulle visa en scen likt VB:s skador skulle ge .. och det stämmer inte ... samt att blodet var kvar i lungan..

En gång till, om du har en blodfylld lunga(som i klippet) så finns det ingenting som stoppar blodet att forsa ut, förutom läget kroppen hålls i.
Rättsläkarens uttalande stödjer detta

Citat:

Fattar du?

Citat:
SSJ: Jaa, vi har, vanligtvis mäter vi ju blodmängden vid obduktionen. Nu var det tyvärr så att..ehm..(bläddrar) när vi vände på kroppen för att undersöka ryggsidan så rann blodet ut, eeh..så vi fick aldrig mäta upp hur mycket det var. Men vi har från vår röntgenundersökning, skriver de att det finns en större mängd blod i en lungsäck.

Nej, du skrev "forsar" - vilket motsägs av rättsläkaren ..

Semantik, dessutom säger rättsläkaren att det behöver inte ha blödigt mycket från såren, det står ingenting om att det inte runnit blod ur munnen.
Men det spelar ingen roll för dig eller, huggsår, lunga/mun eller rövhål är samma sak eller?

Citat:
Nej, det gör de inte - dels eftersom blodet var kvar i hennes lunga dels för att rättsläkaren säger att det inte forsat något blod.

Blodet var kvar i lungan? nej det står att lungan var fylld av blod. Förstår du skillnaden?

Det rann ut en ansenlig mängd blod under obduktionen så dom kunde ju inte avgöra hur mycket blod hon förlorat! det står ju i ditt citat, hur blind får man vara!

Du refererar till blodet som att det är en enhet "dels eftersom blodet var kvar i hennes lunga"???
Hur tänker du? hon kan ha blödigt en stor mängd blod, som sedan runnit ur henne under transport/lagring whatever, för att sedan lungan åter fylls efter bålen placeras.

Det finns ingen teknisk bevisning som motsäger att hon blödde genom lungan och munnen under transport.

Citat:
Men tydligen har de lyckats flytta kroppen utan att så skett - eftersom fynd och styckplats är olika platser .. eller hur..

Så du vet med säkerhet att den transporten från styckplats till FP gjordes med KJs bil? det var nytt för mig.

Ge mig en källa i fupen för det tack, juste det finns ingen, du hittade bara på det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in