2014-12-31, 01:28
Medlem
micro113s avatar
Rättsläkaren har uttalat att då skadorna går in horisontellt, den som huggit varit på
ungefär samma nivå som offret och att det, utifrån skadebilden, varit fråga om en mer
sipprande blödning
och ett utdraget dödsförlopp.

Det är emellertid
rättsläkarens uppfattning att det kan ha varit fråga om endast ett sipprande blodflöde
från de skador som Vatchareeya Bangsuan förorsakats. Enligt hovrättens mening är det
därför inte uteslutet att hon kan ha dödats i Kristoffer Johanssons lägenhet.

Rättsläkaren:
Skadan i hjärtat var väldigt liten, mindre än en cm. Det innebär att man förblöder
långsamt. Utifrån skadebilden har det varit fråga om en mer sipprande blödning och
ett utdraget dödsförlopp.
Citera
2014-12-31, 01:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Lär dig använda enter..

Jag "använder" inte vittnesmålet - åklagaren gör det. Och det som i vittnesmålen enligt åklagaren kan kopplas till mordet är skriken - inte hundblod från flera månader tidigare ..

Är det verkligen så svårt för dig att koppla det?
Du använde BI:s vittnesmål för att tidsbestämma mordet. alltså värderade du det.
Citat:
Domen - rättsläkaren etc ...
Det stod inget i domen om att blodet inte sprutade, och inte heller i rättsläkarens rapport. Fram med källa.
Citera
2014-12-31, 01:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du använde BI:s vittnesmål för att tidsbestämma mordet. alltså värderade du det.
Nej, jag har inte tidsbestämt mordet utifrån hans vittnesmål .. du försökte göra det - inte jag.

Citat:
Det stod inget i domen om att blodet inte sprutade, och inte heller i rättsläkarens rapport. Fram med källa.
Läs mitt förra inlägg ... "sipprande blödning" .. Det Quarrel betyder översatt på barnspråk så att till och med du borde förstå att det rann sakta och inte i sprutade ut ..

Rättsläkaren har uttalat att då skadorna går in horisontellt, den som huggit varit på
ungefär samma nivå som offret och att det, utifrån skadebilden, varit fråga om en mer
sipprande blödning och ett utdraget dödsförlopp.

Det är emellertid
rättsläkarens uppfattning att det kan ha varit fråga om endast ett sipprande blodflöde
från de skador som Vatchareeya Bangsuan förorsakats. Enligt hovrättens mening är det

Rättsläkaren:
Skadan i hjärtat var väldigt liten, mindre än en cm. Det innebär att man förblöder
långsamt. Utifrån skadebilden har det varit fråga om en mer sipprande blödning och

Källa - domen ...
Citera
2014-12-31, 01:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Varför skulle det vara svårt att få bort spåren från mordet?

Återigen - det var inget blod som sprutade. De dödliga huggen gav inte ymning yttre blödning.

Dock var det frågan om både inre och yttre blödning, sipprande på både fram och baksida. Mycket blod förlorades, dock kunde man inte mäta exakt mängd då man...Ehhh, öhhhh, spillde ut blod ur ena lungsäcken.
Senast redigerad av OY 2014-12-31 kl. 01:35.
Citera
2014-12-31, 01:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dock var det frågan om både inre och yttre blödning, sipprande på både fram och baksida. Mycket blod förlorades, dock kunde man inte mäta exakt mängd då man...Ehhh, öhhhh, spillde ut blod ur ena lungsäcken.

Gällande blödning och död .. Läs och ta till dig ..
Rättsläkaren:

Gällande blodet i bilen ..
Blodet hade inte strukits ut.
[...]
Det var för lite blod på matten för
att kroppen skulle ha varit oskyddad. Förmodligen har kroppen varit skyddad men
att det läckt. Om man har en person, som blöder näsblod, så är detta jämförelsevis
väldigt mycket blod men om det kommer från en person, som förlorat ben och
händer så är det inte mycket.
[...]
Utifrån blodfynden är det förväntade
resultatet av en sådan här transport som det faktiskt såg ut.
Citera
2014-12-31, 01:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
sipprande blödning
och ett utdraget dödsförlopp.

Det är emellertid

Rättsläkaren:
Det där har du tagit från domen som ifrågasätts. Jag vill ha en trovärdig källa.
Citera
2014-12-31, 01:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det där har du tagit från domen som ifrågasätts. Jag vill ha en trovärdig källa.
Hahahahaha .. nyss hävdade du att det inte fanns i domen och nu duger inte domen när jag visar att det fanns där ...

Citat:
Du använde BI:s vittnesmål för att tidsbestämma mordet. alltså värderade du det.Det stod inget i domen om att blodet inte sprutade, och inte heller i rättsläkarens rapport. Fram med källa.

Vad är trovärdigare än rättsläkaren menar du ..

Rättsläkaren:

Edit:
Quarrel - du menar väl snarare att du inte kan tyda rättsläkarens rapport över sina fynd .. för självklart står skadebilden uppgiven där.
Senast redigerad av micro113 2014-12-31 kl. 01:46.
Citera
2014-12-31, 01:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hahahahaha .. nyss hävdade du att det inte fanns i domen och nu duger inte domen när jag visar att det fanns där ...

Vad är trovärdigare än rättsläkaren menar du ..

Rättsläkaren:

Edit:
Quarrel - du menar väl snarare att du inte kan tyda rättsläkarens rapport över sina fynd .. för självklart står skadebilden uppgiven där.
Tankar har skrivit ned rättsläkarens vittnesmål, tack Tankar.
Citat:
SSJ: Ehm..Sannolikt har det inte varit en…ehh..det har inte varit en, en pulserande blödning, utåt, där skadan i hjärtat är så pass liten. Eeh…så blödning från hjärtat har sannolikt först gått till hjärtsäcken som är en påse runt hjärtat..eh..och så när den har varit fylld, så har det runnit över i lungsäckarna…Och..men även..eh..har det…det har även varit en viss yttre förblödning, dels från hjärtat, men även från hud och muskler som är skadade, och det gäller både ryggsidan och på framsidan. US:mm SSJ: Men mera en sipprande blödning än en större pulserande blödning eehh…utifrån skadornas utseende.
(egen fetstil)

Var står det att blodet inte pulserade?
Citera
2014-12-31, 01:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tankar har skrivit ned rättsläkarens vittnesmål, tack Tankar.

(egen fetstil)

Var står det att blodet inte pulserade?

SSJ: Ehm..Sannolikt har det inte varit en…ehh..det har inte varit en, en pulserande blödning, utåt, där skadan i hjärtat är så pass liten. Eeh…så blödning från hjärtat har sannolikt först gått till hjärtsäcken som är en påse runt hjärtat..eh..och så när den har varit fylld, så har det runnit över i lungsäckarna…Och..men även..eh..har det…det har även varit en viss yttre förblödning, dels från hjärtat, men även från hud och muskler som är skadade, och det gäller både ryggsidan och på framsidan. US:mm SSJ: Men mera en sipprande blödning än en större pulserande blödning eehh…utifrån skadornas utseende.

Läser du inte ens det du citerar i tron att du skall bevisa att annat än din oförmåga att tyda text?

Edit:
Hon har alltså förblött i inre blödningar .. blödning från hjärta till hjärtsäck som sedan runnit över i lungsäckarna -- alltså inte sprutat ut över golv och väggar ...

Du vet att de organen sitter på insidan va?

Eller bör vi börja med den lektionen?
Senast redigerad av micro113 2014-12-31 kl. 02:00.
Citera
2014-12-31, 01:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Läser du inte ens det du citerar i tron att du skall bevisa att annat än din oförmåga att tyda text?
Du missade alltså det jag fetstilade. Sannolikt.
Citera
2014-12-31, 02:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du missade alltså det jag fetstilade. Sannolikt.
Jag förstår att du inte mäktade med att läsa resten -ja.
Prova det så ser du att det rättsläkaren säger är att det inte sprutat blod ..

Mitt edit från förra inlägget - känns som det verkligen behövs faktiskt.

Edit:
Hon har alltså förblött i inre blödningar .. blödning från hjärta till hjärtsäck som sedan runnit över i lungsäckarna -- alltså inte sprutat ut över golv och väggar ...

Citera
2014-12-31, 02:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag förstår att du inte mäktade med att läsa resten -ja.
Prova det så ser du att det rättsläkaren säger är att det inte sprutat blod ..

Mitt edit från förra inlägget - känns som det verkligen behövs faktiskt.

Edit:

Jag har läst det igen. Rättsläkaren säger inte att det inte sprutade blod. Hon säger sannolikt om hela skeendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in