2014-12-31, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Stringfellow
Jag tycker det är smått ironiskt att ScottWalter i trådens andra inlägg uttrycker missnöje med diskussionens premiss och menar att den är gammal felaktig skåpmat (för att omfrasera), när tråden hittills gått ut på att återigen övertala ScottWalter att kvinnor har mer sexuell makt.

Tjejer har lättare att få ligg. Så är det. Jag kan inte förstå att man någon skulle försöka bestrida det.

Jag är en slusk. Jag är ett svin
Jag gillar snusk, men du är fin

Då får jag ju fråga dig då, för ingen annan verkar kunan förkalra detta för mig, vari exakt består denna makt av?

Tjejer kan bli tillfrågade av 100 sluskar de är noll intresserade av och endast 1 de går igång på och också väljer, på vilket sätt ger detta henne mer makt än männen? Är väl bara en fördel om
De väljer ut 10 som de verkligen är intresserade av och ignorerar alla kivnnosluskar direkt och lägger bara sin energi på de som de verkligen gilalr, har de tur får de ja av någon ur den gruppen.
På vilekt sätt har de mindre makt?

Nå?
Citera
2014-12-31, 01:37
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Detta är en av de främsta flosklerna på detta forum och som ständigt tycks dyka upp.

Denna idé existensberättigande förutsätter en mortpart: kvinnan som totalt komplett ointresserad sexuell varelse. Gäspande ligger hon och plågar sig igenom sexpumpande män mens hon funderar på vad hon ska avkräva honom i form av pengar och dyra pälsar som tack för att hon: "ställer upp".
När hon väl fått sin "betalning" så drar hon sin kos till näst offer hon kan utöva sin sexuella makt på.

Sorry gubben, du har tittat på för mycket skit på TV.

Du lever i ett samhälle/ tid där folk gängar sig, bildar par, skaffar kottar och gemensamma lån och där kvinnor absolut har ett eget sexuellt sug efter män med stort M. Snygga, roliga, sexiga, charmiga män, du förstår, vi kvinnor älskar att ligga med er.
Så män besitter precis samma sexuella makt över kvinnor. Män har exakt, på pricken faktiskt, samma möjlighet säga nej tack du, inte intresserad och segla iväg ut genom dörren och lämna en besviken donna efter sig, ingen större skillnad alls där.
Ni gossar får väl lära er lite självkontroll och inte vara så gnälliga.

Det finns inte mycket att säga nej till när man aldrig blir erbjuden någonting.

Det finns olika chat sidor där man kan snacka med slumpmässiga personer.
Jag spenderar på dessa sidor mer tid på att prata med män, än att prata med kvinnor, trots att jag disconnectar så fort någon säger att de är en man.

Hur kan det vara så om män och kvinnor har lika mycket behov?

Pröva skapa en profil på en dejtingsida, du får hundratals medelanden på en vecka som tjej.
Inte ett ända på en månad som man om man inte tar kontakt!

Varför är det såhär, kan inte tjejer använda datorer?

Män förväntas ta kontakt, och män har ett högre behov av sex än kvinnor, annars skulle vi aldrig se detta fenomen.

Oavsett vad det är så tycker jag att det är UPPENBART att det finns STORA skillnader mellan könen på det här området. Det är inte bara utseende och hormoner, det är hela tänket kring relationer som är annorlunda, och hur lätt det är att hitta en partner som är villig att träffas.

Tjejer är också livrädda för män, att de skall bli våldtagna och sexuellt utnyttjade. Varför är det så?

Att gå och säga att allting är lika, är totalt skitsnack. Det borde väll alla veta vid dethär laget?
Senast redigerad av bithax 2014-12-31 kl. 01:43.
Citera
2014-12-31, 01:38
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragprov
Feminister vill omfördela ekonomisk status och social status från män till kvinnor. De anser att män har för mycket makt jämfört med kvinnor, något de grundar på bland annat löneskillnader mellan män och kvinnor. Feminister menar att detta är ojämställdhet. Mäns patriarkat och förtryckande av kvinnor. Men kvinnors sexuella makt förbises.

Det ojämställda är väl främst att det är olagligt för män att behandla kvinnor som män, då detta är "diskriminering".

Citat:
Sex och närhet är ett av männens mest grundläggande behov och kvinnorna har makten över huruvida det tillfredsställs. Hur kan man försumma denna källa till makt?

Skambelägga alla som påpekar detta?

Citat:
I ett läge där en kvinna är ekvivalent mannen är det inte maktbalans eftersom hon har hela hennes sexuella makt över honom - hon befinner sig över hans liga. Vid partnerbildning leder detta till att kvinnor efterfrågar egenskaper som social kompetens, social status och ekonomisk status. Notera att alla tre ger makt. För att öka sannolikheten att en dejt besitter egenskaperna söker kvinnor ofta äldre män.

Det är väl bara naturligt? Om du hade massor med snygga flickor som var intresserade av dig, skulle du då ligga med 250 kilos klotet Katarina för att hjälpa ensamma tjejer? Problemet är ju inte att kvinnor söker bättre män, utan att man försöker intala män att detta inte är fallet.

Citat:
Att besitta den sexuella makten ger trygghet varpå det inte är lika viktigt för kvinnor att utveckla sig själva. I jämförelse tvingas män, som makten används mot, jobba på sig själva. Detta leder exempelvis till att en man måste tänka till en extra gång innan han väljer att söka lärarutbildningen till skillnad från en kvinna - (ekonomisk status).

Så är det givetvis. En av de främsta anledningarna till att kvinnor mer sällan lider av exempelvis självmord eller hemlöshet beror på att de, då de mår dåligt eller schabblar bort ekonomin, i betydligt högre grad kan snylta på sina män än omvänt.

Citat:
(Även en asexuell man påverkas av kvinnornas sexuella makt - för när den makten får män att jobba på sig själva kommer de till sist kunna utöva makt över de asexuella männen liksom de kommer göra mot alla misslyckade män eller "nördar" som gett upp och blivit ofrivilligt ensamma utan vänner.)

Varför skulle män som har romantiska problem inte ha några vänner? För övrigt är det förmodligen något fel på en om man inte ogillas av dagens samhälle.

Citat:
Avslutningsvis vill jag skriva ett stycke om att feminister säger att löneskillnaden innebär att kvinnor diskrimineras i arbetslivet. Man kan lika gärna säga att... män diskrimineras genom att födas med mindre makt än kvinnor varpå de har större behov av att skaffa makt på andra vis och att löneskillnaden är ett tecken på detta.

Betydligt värre, eftersom lönediskriminering är olaglig och bekämpas av staten. Offentliga medel läggs knappast på att förbättra mäns romantiska situation, eller för att propagera för att kvinnor ska välja andra partners. (Som man gärna gör när det gäller saker som kvinnor ogillar).

Citat:
Varför är sexuell makt en så liten del av jämställdhetsdiskussionerna?

Det beror på att sexuell makt, ungefär som "nöje" eller "kul" är väldigt svårbeskattade saker och kan inte omfördelas av staten. Det är väldigt lätt att ta Pelles pengar och betala för Feta Fias hjärtoperation, det är dock väldigt svårt att ta Fias njutning av onyttig mat och ge till Pelle.

Citat:
Vill inte kvinnor erkänna för sig själva att de besitter sexuell makt?

Varför tror du själv? Det är givetvis väldigt viktigt för kvinnor att upprätthålla illusionen om att männens inkomst och sociala status är oviktig. Om fler män begriper att kvinnor överlag är glorifierade prostituerade blir det väldigt obehagligt för de flesta i samhället.

Citat:
Är feministerna inte ute efter jämställdhet?

Vill inte män erkänna inför folk att kvinnors sexuella makt skapar press att jobba på sig själva? (Jag ska i varje fall inte visa detta inlägg för mina kvinnor och säga att jag skrivit det.)

Feminister är enbart ute efter "jämställdhet" i benämningen omfördela fler resurser från män via staten till kvinnor. Om män missgynnas inom ett område, eller om det på något sätt leder till problem för kvinnor, är det inte intressant.

Citat:
Detta är en av de främsta flosklerna på detta forum och som ständigt tycks dyka upp.

Denna idé existensberättigande förutsätter en mortpart: kvinnan som totalt komplett ointresserad sexuell varelse. Gäspande ligger hon och plågar sig igenom sexpumpande män mens hon funderar på vad hon ska avkräva honom i form av pengar och dyra pälsar som tack för att hon: "ställer upp".
När hon väl fått sin "betalning" så drar hon sin kos till näst offer hon kan utöva sin sexuella makt på.

Det gör det väl inte alls? TS skriver ju inget sådant. Det hittar du på själv för att undvika sanningen.

Citat:
Sorry gubben, du har tittat på för mycket skit på TV.

Du lever i ett samhälle/ tid där folk gängar sig, bildar par, skaffar kottar och gemensamma lån och där kvinnor absolut har ett eget sexuellt sug efter män med stort M. Snygga, roliga, sexiga, charmiga män, du förstår, vi kvinnor älskar att ligga med er.
Så män besitter precis samma sexuella makt över kvinnor. Män har exakt, på pricken faktiskt, samma möjlighet säga nej tack du, inte intresserad och segla iväg ut genom dörren och lämna en besviken donna efter sig, ingen större skillnad alls där.
Ni gossar får väl lära er lite självkontroll och inte vara så gnälliga.

Där har du helt enkelt fel, den sexuella fördelningen är tämligen skev, med betydligt fler män än kvinnor som misslyckas.

Detta är ju uppenbart. Vem har svårast att hitta jobb anser du, mannen som blir erbjuden massor med olika jobb, eller mannen som själv måste leta jobb?

Citat:
Sex och närhet är ett lika starkt behov hos kvinnor, och du har även kvinnor som aldrig finner sig en partner. Så som sagt ingen skillnad. Det går inta att tillskriva en individuell part sexuell makt bara för att den andre parten ev. är mer intresserad. Den kan vända sig till någon annan, du har 3,6 miljarder kvinnor i världen.

Det gör det väl visst, det är mekanismen bakom samtliga utbyten. Att vissa kvinnor aldrig hittar en partner är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Det är som att hävda att män inte alls är längre än kvinnor, eftersom vissa kvinnor är längre än vissa män. Det begriper du ju själv, och tar för givet inom övriga diskussioner.

Citat:
Och ska man verkligen tillskriva ett av könen sexuell makt så är det idag männen. Eftersom det är män i denna värld i dag som besitter mest reell makt över kvinnor och deras sexuella liv. Tänkt på den? Samma går för övrigt att se i Sverige, är killar som förväntas vara mest sexuellt aktiva och kvinnor som förväntas vara mindre aktiva, intresserade, är männen som förväntas jaga och välja och kvinnor får endast makten säga ja eller nej tack. Vad ger mest valmöjligheter och därmed större makt
styra över sin sexualitet?

Sluta upprepa gamla floskler och börja tänk lite istället.

Det är väl snarare du som drar till med "floskler" av typen "Eftersom Mbongo i Kongo (man) har makt över någon stamflicka i djupaste djungeln, har Pelle (Man) makt över svenska kvinnor".

Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Är mest nyfiken på vilken lösning ts ser till detta "problem". Det är enklare att omfördela materiella resurser än att omfördela sexuell makt. Ska man beskatta snygghet (och ha en jury som bestämmer vilka som är snygga) eller subventionera horor till fula gubbar (tror att det för inte så länge sedan fanns en sådan tråd uppe på FoJ, i så fall behöver man kanske också en statlig myndighet som avgör vilka män som är tillräckligt fula för att anses vara berättigade till fnasksubventioner)? Bästa lösningen skulle jag säga är att staten slutar omfördela saker öht (inklusive materiella resurser). Sen får folk ha den makt de har.

Gör man detta skulle ju feminister tycka att det är väldigt ojämställt, eftersom kvinnor skulle fortsätta att prostituera sig för ekonomisk vinning. Enligt dessa figurer är det ju förtryck när Lisa väljer Rika Rikard istället för fattiga Filip, och kvinnohat att påpeka detta.

Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Det hör också till saken att det inte är så enkelt som att kvinnor alltid sitter på hela sexuella makten. De som har mest sexuell makt (enklast att hitta sexpartners) är förmodligen manliga kändisar, tätt följt av kvinnor mellan 15-30, hbtqxyz-män i storstäder (gå ut på valfri bögklubb så får du se), och folk som tänder på djur (med den lilla haken att de kan få Eskil Erlandsson på sig om de blir påkomna). Anledningen till att många på FB upplever att kvinnor sitter på all sexuell makt är att många av användarna här inne är relativt unga och i åldrarna 30 och nedåt har kvinnor överlag ett massivt sexuellt övertag på män. Men jag kan försäkra TS om att Agda 85 och Berit 78 inte har något jätteövertag på den sexuella marknaden.

Det är väl inte konstigt att heterosexuella unga män främst bekymrar sig om heterosexuella unga kvinnor.
Citera
2014-12-31, 01:38
Medlem
[quote=Dragprov|51676362]
Vill inte kvinnor erkänna för sig själva att de besitter sexuell makt?
QUOTE]

Det gör väl båda parter i ett förhållande?
Citera
2014-12-31, 01:40
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det gör väl båda parter i ett förhållande?

I verkligheten ligger dock makten hos den som är minst intresserad av förhållandet (eller mest benägen att sticka om de ogillar situationen).
Citera
2014-12-31, 01:49
Medlem
[quote=Flashbackarna|51679798]Tänk dig två arbetsmarknader:

Citat:
1. En arbetsmarknad där det är stor efterfrågan på arbetssökande. Arbetsgivare kontaktar den arbetssökande för att erbjuda jobb, den arbetssökande kan välja att tacka ja eller nej.

2. En arbetsmarknad där det är tvärtom, det är stor efterfrågan på jobb. Arbetssökande kontaktar arbetsgivarna för att erbjuda sin arbetskraft, arbetsgivaren kan välja att tacka ja eller nej.

Vilken av arbetsmarknaderna är mest gynnsam för den arbetssökande?

Detta förutsätter att det går att översätta sexvilja med en arbetsmarknad. Går det?
I min värld är kvinnors sexvilja, dvs kåthet en konstant faktor, dvs det är helt upp till dem och inget som män kan ändra på, eller ska ändra på. Och samma tvärtom.
Båda kontrahenterna har exakt samma möjlighet att tacka ja eller nej till sex. Vara utan sex är inte samma sak som att man i morgon kommer svälta ihjäl.

Citat:
Givetvis finns det något som heter efterfrågan på sexmarknaden. Du skriver själv om snyggt utseende och charm. Varför? Jo, för att det finns mycket större efterfrågan på detta än på att vara ful och tråkig.

Någon som inte efterfrågas på sexmarknaden måste därför anpassa sig. Kvinnor efterfrågas i större utsträckning än män och därför krävs mer anpassning av män eftersom kvinnor då har råd med högre krav.
Jag har blivit taffsad på rumpan åtskilliga ggr, tycker inte det är speciellt upprörande som enskild händelse, om man dock blir det av typ alla män i rummet och i en frekvens där man börjar betrakta sin egen ändalykt som offentligt föremål så blir det problematiskt.

Vad som betraktas som ok har helt enkelt med frekvensen och riktningen att göra.
Har du en söt rumpestump som kvinnor gillar att klämma på och du anser detta är höjden av förnedring så ska du protestera. Jag burkar grabba tag i handen vända mig om och säga typ hej! jag finns på den här sidan.

Är män efterfrågade kan istället de ställa krav. Exempelvis att tjejerna ska vara modellsnygga eller att de ska vara oskulder.

Sannolikheten att hon får någon hon är intresserad av är större om hon har ett stort utbud än om hon har ett litet utbud.

Mäns s.k. efterfrågan får ni själva stå för, är helt upp till er. Det utbud som finns är konstant som sagt.
Kvinnor kan ju inte tvinga sig till sex de inte har lust till bara för att undvika utöva sin påstådda "sexuella makt" över män eller hur?
Är det det ni vill ni killar att kvinnor ska tycka synd om er och ligga med er av medlidande?
En attraktiv kvinna som många män vill ha, och som är ledig och sugen kommer välja en man som hon attraheras av. Där går hennes mål i hamn. Hon får möjligen ett större utbud av attraktiva killar att välja mellan men that's it. Hon har på intet sätt nån mer makt över resten av männen hon väljer bort, de kan vända på huvudet och börja ragga på nästa dam, följer alltså på intet vis första damens pipa.

Ergo hon har ingen större makt över män än vad de har över henne.

Den största förloraren på denna marknad är enligt mig som sagt de väldigt oattraktiva kvinnorna som 1. ingen någonsin raggar på 2. Inte får lov ragga själv eftersom det inte anses kutym som kvinna.
Eller de kvinnora som pga sin kultur tvingas hålla sig i skinnet i väntan på utvald make. man får ju hoppas att de i vart fall får en chans välja honom.
Motsvarande väldigt oattraktiva man ge åtminstone en chans att testa sina vingar och försöka.
Citera
2014-12-31, 01:51
Medlem
Citat:
Då får jag ju fråga dig då, för ingen annan verkar kunan förkalra detta för mig, vari exakt består denna makt av?

Tjejer kan bli tillfrågade av 100 sluskar de är noll intresserade av och endast 1 de går igång på och också väljer, på vilket sätt ger detta henne mer makt än männen? Är väl bara en fördel om
De väljer ut 10 som de verkligen är intresserade av och ignorerar alla kivnnosluskar direkt och lägger bara sin energi på de som de verkligen gilalr, har de tur får de ja av någon ur den gruppen.
På vilekt sätt har de mindre makt?

Nå?

Hade tjejen bara blivit tillfrågad av 5 män så är sannolikheten större att samtliga varit sluskar och hon hade då blivit ensam eller fått acceptera att sänka sina krav. Männen hade inte behövt anstränga sig för att vara icke-sluskiga eftersom kvinnorna sänker sina krav.

Eftersom marknaden är till tjejers fördel så är det män som betalar för att gå på kurser där de ska lära sig att leva upp till kvinnors sexuella krav. Kvinnor behöver inte gå på kurser där de lär sig att leva upp till mäns sexuella krav.
Citera
2014-12-31, 01:53
Medlem
bithaxs avatar
[quote=ScottWalter|51680178]
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackarna
Mäns s.k. efterfrågan får ni själva stå för, är helt upp till er. Det utbud som finns är konstant som sagt.
Kvinnor kan ju inte tvinga sig till sex de inte har lust till bara för att undvika utöva sin påstådda "sexuella makt" över män eller hur?
Är det det ni vill ni killar att kvinnor ska tycka synd om er och ligga med er av medlidande?
En attraktiv kvinna som många män vill ha, och som är ledig och sugen kommer välja en man som hon attraheras av. Där går hennes mål i hamn. Hon får möjligen ett större utbud av attraktiva killar att välja mellan men that's it. Hon har på intet sätt nån mer makt över resten av männen hon väljer bort, de kan vända på huvudet och börja ragga på nästa dam, följer alltså på intet vis första damens pipa.

Den största förloraren på denna marknad är enligt mig som sagt de väldigt oattraktiva kvinnorna som 1. ingen någonsin raggar på 2. Inte får lov ragga själv eftersom det inte anses kutym som kvinna.
Eller de kvinnora som pga sin kultur tvingas hålla sig i skinnet i väntan på utvald make. man får ju hoppas att de i vart fall får en chans välja honom.
Motsvarande väldigt oattraktiva man ge åtminstone en chans att testa sina vingar och försöka.

Men du glömmer ju att män faktiskt betalar för sex, mycket oftare än kvinnor.
Även i sverige där det är olagligt förekommer det.

Det betyder att kvinnors sexualitet har ett värde, och detta värde kan omsättas i pengar och slutligen i arbete. Dvs. kvinnor kan få folk att jobba för att ligga med dem.

Och detta är ju en slags makt..

Sen att det maktförhållandet är någorlunda konstant gör det inte icke existerande.

Hypergami är också ett riktigt fenomen som fortfarande existerar i samhället.
Senast redigerad av bithax 2014-12-31 kl. 02:03.
Citera
2014-12-31, 02:01
Medlem
Citat:
Detta förutsätter att det går att översätta sexvilja med en arbetsmarknad. Går det?
I min värld är kvinnors sexvilja, dvs kåthet en konstant faktor, dvs det är helt upp till dem och inget som män kan ändra på, eller ska ändra på. Och samma tvärtom.
Båda kontrahenterna har exakt samma möjlighet att tacka ja eller nej till sex. Vara utan sex är inte samma sak som att man i morgon kommer svälta ihjäl.

Om kåtheten är en konstant faktor innebär det att den med mindre erbjudanden både tvingas anpassa sig mer och ställa mindre krav samtidigt som den med mer erbjudanden kan anpassa sig mindre och ställa högre krav.

Citat:

Varför ska kvinnor ligga med någon av medlidande? Det vore bara konstigt. Så fungerar inte sex.

Citat:

Jo, hon har makt över de bortvalda männen eftersom de kommer anstränga sig för att leva upp till hennes och övriga kvinnors preferenser eftersom få människor är bekväma med att vara bortvalda. I länder med stort underskott på män är det istället kvinnor som anstränger sig för att leva upp till mäns preferenser.

Citat:

En kvinna som raggar kommer tas emot mer positivt än en man som raggar.
1. Män är inte lika kräsna på grund av det jag tagit upp tidigare och hon har därför lättare att få napp än motsvarande oattraktiv man.
2. Män blir inte raggade på lika ofta och kvinnan löper därför mindre risk att uppfattas som besvärande.

Enligt din egen logik har kvinnor i konservativa kulturer det inte sämre än män. För om kvinnor inte får ligga så kan männen inte ligga.
Att kvinnorna är oskulder är för att marknaden i de länderna är till männens fördel. Svenska tjejer kan bara skratta bort ett oskuldskrav eftersom de har så stort utbud ändå.
Senast redigerad av Flashbackarna 2014-12-31 kl. 02:04.
Citera
2014-12-31, 02:05
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Men du glömmer ju att män faktiskt betalar för sex, mycket oftare än kvinnor.
Även i sverige där det är olagligt förekommer det.

Det betyder att kvinnors sexualitet har ett värde, och detta värde kan omsättas i pengar och slutligen i arbete. Dvs. kvinnor kan få folk att jobba för att ligga med dem.

Och detta är ju en slags makt..

Sen att det maktförhållandet är någorlunda konstant gör det inte icke existerande.

Hypergami är också ett riktigt fenomen som fortfarande existerar i samhället.

Män betalar dock främst för sex på laglig väg. DVS genom att tillskansa sig de resurser och status som kvinnor söker.
Senast redigerad av FlamingBacon 2014-12-31 kl. 02:36.
Citera
2014-12-31, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det finns inte mycket att säga nej till när man aldrig blir erbjuden någonting.

Det finns olika chat sidor där man kan snacka med slumpmässiga personer.
Jag spenderar på dessa sidor mer tid på att prata med män, än att prata med kvinnor, trots att jag disconnectar så fort någon säger att de är en man.

Hur kan det vara så om män och kvinnor har lika mycket behov?

Pröva skapa en profil på en dejtingsida, du får hundratals medelanden på en vecka som tjej.
Inte ett ända på en månad som man om man inte tar kontakt!

Varför är det såhär, kan inte tjejer använda datorer?

Män förväntas ta kontakt, och män har ett högre behov av sex än kvinnor, annars skulle vi aldrig se detta fenomen.

Oavsett vad det är så tycker jag att det är UPPENBART att det finns STORA skillnader mellan könen på det här området. Det är inte bara utseende och hormoner, det är hela tänket kring relationer som är annorlunda, och hur lätt det är att hitta en partner som är villig att träffas.

Tjejer är också livrädda för män, att de skall bli våldtagna och sexuellt utnyttjade. Varför är det så?

Att gå och säga att allting är lika, är totalt skitsnack. Det borde väll alla veta vid dethär laget?

Eftersom jag är i ett långvarigt förhållande med en part som jag tänker kedja fast vid kylskåpet om han ens försöker lämna mig så har jag inte testat datingvärlden och slipper förhoppningsvis detta (och med en man fastkedjad vid kylskåpet så blir mitt liv lite för komplicerat för att ha tid med datingsidor) så kan inte svara dig alls på den världen.

Jag kan dock ge dig bilden av detta helt ärligt från en kvinnas synvinkel i vart fall.
Visst det finns skillnader, fördelar och nackdelar hit och dit mellan män och kvinnor.
men jag tycker ni drar enorma växlar på detta med kvinnlig s.k. sexuella makt.
Den makten är ju bara värd sitt namn om den faktiskt också ger nån form av fördel. och ingen har än så länge förklarat vad denna fördel i sånt fall består av.

Går jag ut ex., utan min gosis, så får jag förslag som jag måste ägna tid åt att avböja, tycker inte det ger mig nån speciell makt alls, utan är mest ett besvär när jag ska sitta och mysa med mitt gäng.
och visst jag kan förstå att det ligger en förnedringfaktor hos dessa killar/ män som får nobben.
men nota bene, det ger faktiskt inte kvinnorna nån mer makt än vad hon hade innan de frågade. Är liksom inte så att hon avkräver en skålpund kött från varje man hon nobbar som tack för besväret…eller hur? Hans känsla av ev. maktlöshet är hans inte kvinnors vinst.

Hade jag varit ledig och intresserad och på spaning efter en man på flykt…(sorry kunde inte låta bli)
så kan jag ge mig på att de män i en lokal som jag varit intresserad av på ett sexuellt plan, antingen är upptagna eller inte ger mig en blink. Utan jag sitter återigen igen med de som jag vänligt måste avböja. Ska jag flörta upp en som jag verkligen är intresserad av så har det oftast krävts sitt svett även från mig. Är typen som gillar lite för snygga män för mitt eget bästa och de måste dessutom ha nått bakom pannbenet annars tappar jag lusten, måste därför prata skallen av dem, mina ögonfranser räcker inte att se svärmisk ut, så humor är min främsta raggningsteknik, få dem att garva ofta och prata på, till taxin och sen är det bara stuva in honom och prata vidare, när de vaknar på morgonen har de inte fattat vad som hänt…mycket effektivt.
men är inget som bara kommer flygande gratis, som ni tycks tro, utan jag har fått slita på charmen, fått ont i fossingarna av högklackat, bränt skallen av locktänger och haft alldeles satans för obekväma kläder.

Så? var är min makt här som kvinna menar du? har ni verkligen så svår fantasi att föreställa er den andra sidan av myntet?

sorry där blev det långt.

Våldäkter ja,, ja jisses varför tror du kvinnor är skiträdda för det tror du? Om ni kunde få era kompisar till män att sluta våldta så kvinnor kunde leva absolut säkra sexuella liv, så kan jag lova dig att kvinnor skulle vilja följa med hem avsevärt oftare. Det är väl det främsta skälet till att kvinnor idag tackar nej.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-12-31 kl. 02:39.
Citera
2014-12-31, 02:52
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Våldäkter ja,, ja jisses varför tror du kvinnor är skiträdda för det tror du? Om ni kunde få era kompisar till män att sluta våldta så kvinnor kunde leva absolut säkra sexuella liv, så kan jag lova dig att kvinnor skulle vilja följa med hem avsevärt oftare. Det är väl det främsta skälet till att kvinnor idag tackar nej.

Är detta vanligt? Nu kanske jag ser ovanligt ovåldtäktsbenägen ut, men jag har då aldrig upplevt kvinnor avbryter trots att de är intresserade*, därför att de misstänker att jag eventuellt våldtar dem när vi inte längre befinner oss på en (någorlunda) offentlig plats. Sedan ägnar jag mig inte direkt åt "ons" så detta kanske är betydligt vanligare när man träffar främlingar.

* Åtminstone tror jag inte det.

EDIT: För övrigt blir jag lite kränkt över att du "skämtar" om att kedja fast din man hemma. Om våldtäktsskämt upprätthåller våldtäktskultur, är det inte då rimligt att skämt om frihetsberövande orsaka frihetsberövande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in