2014-12-30, 00:51
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Den är faktiskt jäkligt bra, hade jag varit dig hade jag tagit en tur till Bonnen imorgon och inte handlat en utan två stycken och dragit av samtidigt

Har ju redan handlat för typ 3000.. Det svider...
Citera
2014-12-30, 01:00
Medlem
Jag har bestämt mig för att inte handla någon Woodstock. Det skulle vara om jag av någon anledning råkar köra på en ÅF av Extreme Fireworks. Finns ju dock en del i Malmö och har nära till Fyrverkerigården som är grundaren av EF.

En sak jag undrar, är verkligen den s.k. Bonnen den största i Sverige? Fyrverkerigården är den största jag varit på och om man tittar på filmen Bonnen har är definitivt Fyrverkerigården den största till ytan. Han menar väl antalet artiklar antar jag?

EDIT: Tar tillbaka vad jag skrev. Bonnen ser ut att ha betydligt mer i lager än Fyrverkigården.
Citera
2014-12-30, 01:16
Medlem
Tårta för runt 300 kr letar jag efter, dom mest intressanta är Sleipner och Raptor.
Vilken ska man välja? Gillar knastersmällar och Sleipner känns mest intressant pga antal skott i den
Citera
2014-12-30, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
När jag såg fyrverkerimästarnas Show Time på film tyckte jag den var riktigt kass. Men idag på deras provskjutning så blev jag mycket imponerad av den. För övrigt så var det riktiga kvalités effekter på det övriga sortimentet. Många av deras tårtor tycker jag är lite väl slöa, men deras färger, höjder och krevader imponerade duktigt på mig.

EDIT: Fyrverkerimästarnas London köpte min polare ett år, och det var riktigt bra faktiskt.
http://www.fyrverkerimastarna.se/?pg=1445754&spId=46

Jasså? låter bra, diametern på den?
Vettefan hur den står sig mot gold rush, mest sugen på den för att de bra pris
(http://www.raketoutlet.se/fyrverkeri/paket-erbjudande/goldrush-50skott-superkampanj-fullt-laddat.html)
Citera
2014-12-30, 01:52
Medlem
Vad tycks om fyrverkerimästarnas master 19?
Finns på bauhaus för 200

Blir nog ett par tre sådana, älskar titankrevader
Citera
2014-12-30, 02:19
Medlem
pyro860s avatar
Okej, jag behöver lite tips!

Har en lite större kartong där jag gör det omtalade arrangemanget i. Vad ska jag fästa tårtorna med? Sprutlimma bottnen? Lär gå åt en del stavar.. Eller köra på typ stenar här och var? Eller vad är bäst? Vill ju inte att något ska välta. Kommer inte på några vettiga idéer just nu...
Citera
2014-12-30, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Har äntligen fått tummen ur och hämtat 4'a rör med dragoneggs från Hansons. (Thunderballs) Till skillnad från de jag brukar köpa innehöll de här bara 30 ägg i var grön kula. De är dock genomgående större, 3-4mm i stället för 1-3. För mig är det nog lättare att använda de här, men de gör sig sämre i vissa sammanhang.
Total krutvikt anges till 150gram, och det är 150 kulor, så jag vet inte hur de räknat. Äggen väger klart mer än 1 gram / 30 kulor, plus stubinens krut-innehåll. (Uppskattningsvis väger äggen 2-3gram för 30 st. Antagligen tillmäter man olika reaktiva kompositioner olika nominell vikt.)

Nu till ett klagomål.
När man köpte fyrverkerier på ÖB fick man en "present" i form av en raket. (Sky rocket artikel nummer 1597) Nu var den gratis, så det spelar inte så stor roll, men... Det är en skitraket som består av en raketmotor med 11mm ID på röret. Motorns OD är 14mm. Motorn sitter i ett yttre rör, som driver upp OD till 18mm. En bit upp på raketmotorn sitter en större kropp för att husera effekten. Den har en OD på 36mm. Denna "effektkroppen" är 106mm lång. Och helt tom.
Effekten sitter i samma rör som motorn. Hälften av vikten för den här raketen, om man inte räknar pinne är alltså papper och plast som bara sitter där för att lura kunden att tro att de köper en större raket än de faktiskt gör. Det här är inte unikt för Hansons, men va fan... Hade jag köpt den här hade jag blivit förbannad.
Inte ens Hansons själva har dock prioriterat den speciellt högt. Pinnen sitter snett på raketkroppen, den stora tomma burken som står för utsmyckningen satt inte fast överhuvudtaget. Det framgår av etiketten att "krutvikten" är 27.5gram, så det här är verkligen lillebror, och leksak i familjen, men va fan...
B!

Jag har hittat ytterligare ett klagomål. Hansons kör uppenbarligen med "best effort" precis som internetleverantörer. Av de 4'a 150 pack rören är det bara ett som innehåller 150 "thunder balls" de andra tre innehåller inte fullt så många... Ja, jag har för lite att göra, men det var uppenbart redan tidigare när jag öppnade 100 st och verifierade att de i genomsnitt innehöll 30 ägg st.
I alla fall, felprocenten är avrundat 1%, (4x150= 600, faktiskt antal kulor 150+148x2+149=595) så det är inte speciellt mycket, men det är märkligt att felet konsekvent är "för få" och inte någon, även om mitt urval är begränsat, innehåller för många...
B!
Citera
2014-12-30, 07:51
Medlem
Någon som vet nånting om Hanssons Skyfall Finale eller Super Power?
Citera
2014-12-30, 08:04
Medlem
Koncentrerats avatar
Då har även jag handlat! Blev väl rätt så mycket spontanköp i år..

2x Monster 19 skott
3x Scorpion
Polara
2x Crown Jewels 49 skott, Diamonds och Sapphires
Grand Finale (rp)
Tiger
5x TK (fyrverkerimästarna)
2x Thunder Flash
Bronze (för nostalgin. Var jag som övertala Harryb till köpa familjepack med!)

Har även en arrangemangstårta från Svea, två ti-saluttårtor, 2 zink 901 och 2 zink 902, zink 903, 3" saluter, några lösa 3" med okänd effekt (något i guld), sedan en del bangers!

Och just det, har även 5 stycken ÄKTA Thunder Kings, från tre olika leverantörer..
Citera
2014-12-30, 10:54
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat

Och just det, har även 5 stycken ÄKTA Thunder Kings, från tre olika leverantörer..

Du måste ha snälla kompisar
Gott nytt på dig!
Citera
2014-12-30, 11:00
Medlem
Idag blir det en sväng till den lokala säljaren.

Någon som hört talas om dessa tårtor?

http://imgur.com/cylTv5S
Citera
2014-12-30, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Okej, jag behöver lite tips!

Har en lite större kartong där jag gör det omtalade arrangemanget i. Vad ska jag fästa tårtorna med? Sprutlimma bottnen? Lär gå åt en del stavar.. Eller köra på typ stenar här och var? Eller vad är bäst? Vill ju inte att något ska välta. Kommer inte på några vettiga idéer just nu...
har kört med gips några ggr , även pl400 funkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in