2014-12-18, 19:09
Medlem
Villons avatar
Är ni bara fyra i cupen eller? Inte så märkligt att lagen blir spektakulära då.

Antar att jag bör kommentera nedflyttningen. Bittert, bittert att åka på ett måls målskillnad, även om det egentligen var två mål, då pizzabagarna hade fler gjorda mål. Totalt sett känns det som en logisk slutpunkt på en säsong som varit uppförsbacke från första början. Det tilltänkta mittbacksparet Barzagli och Paletta har gått skadade hela säsongen, liksom Biabiany som var tänkt att bidra med mål från mittfältet. På mitten har spelare som Hamsik och De Rossi varit snudd på usla. Anfallet har varit en grå massa där alla spelare varit ungefär lika bra (eller dåliga).¨

Ska bli kul att städa ur och börja på ny kula till våren, trots att det blir i Serie B.
Citera
2014-12-18, 19:29
Medlem
Ferry31s avatar
Hygglig start för Knugen. Både Vidal och Tevez i elvan
Citera
2014-12-18, 19:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Hygglig start för Knugen. Både Vidal och Tevez i elvan

Higuain får kontra med lite mål ikväll.
Citera
2014-12-18, 20:31
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Är ni bara fyra i cupen eller? Inte så märkligt att lagen blir spektakulära då.

Antar att jag bör kommentera nedflyttningen. Bittert, bittert att åka på ett måls målskillnad, även om det egentligen var två mål, då pizzabagarna hade fler gjorda mål. Totalt sett känns det som en logisk slutpunkt på en säsong som varit uppförsbacke från första början. Det tilltänkta mittbacksparet Barzagli och Paletta har gått skadade hela säsongen, liksom Biabiany som var tänkt att bidra med mål från mittfältet. På mitten har spelare som Hamsik och De Rossi varit snudd på usla. Anfallet har varit en grå massa där alla spelare varit ungefär lika bra (eller dåliga).¨

Ska bli kul att städa ur och börja på ny kula till våren, trots att det blir i Serie B.

Yepp. Det är bara en miniturnering som troligtvis pågår i sex omgångar fram. Blir som en slags januariturné. När den är färdigspelad är det nog läge att dra igång det officiella ligaspelet igen.
Citera
2014-12-18, 20:33
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Higuain får kontra med lite mål ikväll.

Higuain är ingen spelare jag skulle ge för stort förtroende dock. Jag tycker inte det finns några säkra kort alls i anfallen, helt ärligt. Tevez gjorde mål nu, men de senaste två omgångarna gick han mållös ifrån med 5,5 i betyg. Då tycker jag man lika gärna kan satsa på Gabbiadini och Dybala
Citera
2014-12-18, 20:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Higuain är ingen spelare jag skulle ge för stort förtroende dock. Jag tycker inte det finns några säkra kort alls i anfallen, helt ärligt. Tevez gjorde mål nu, men de senaste två omgångarna gick han mållös ifrån med 5,5 i betyg. Då tycker jag man lika gärna kan satsa på Gabbiadini och Dybala

Higuain är den forward som borde göra mest mål i ligan. Han tar sig till flest lägen, och är ett etablerat namn. Han känns hyfsat het och för mig var det den givna förstaforwarden. Sedan vill jag ha lite fina bollspelare som ofta ger bra grundbetyg även om det inte blir någon poäng framåt. Två såna spelare i truppen är Totti och Cassano. Berardi har potential. Sau känns som ett bra alternativ när väl Cagliari möter mitten/bottenlag. Detsamma kan sägas om Quagliarella.

Jag är väldigt nöjd med min forwardsuppsättning.
Citera
2014-12-18, 20:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Benitez verkar vila Higuain till supercupsmatchen mot Juve i Qatar på måndag. Men han kanske byts in. Och visst är det en man man väntar sig mycket mål av. Tolv spelmål och fem straffar i ligan förra säsongen, borde kunna komma upp i över 20 mål om han har lite flyt.

Tror det är viktigt att ha forwardsbredd. På bänken de tre spelare som jag ofta spelade i Serie B, Eder, Matri och Djordjevic. Men nu måste jag pröva med Toni, Gomez och di Natale, känner jag.

Konstigt att se Marchisio i motståndarelvan. Han ligger på en 7,0:a i matchen. Tror jag spelade honom alla 14 omgångar i Serie B.
Citera
2014-12-18, 20:49
Medlem
anteri17s avatar
Tråkigt. Nu har jag inget intresse av matchen mer än att det vanliga roliga som fotboll medför. Napoli kan gärna gå dåligt - jag vill se Lazio på tredjeplatsen i maj.
Citera
2014-12-20, 21:38
Medlem
Ferry31s avatar
Hmm, skumt. Det verkar inte som att varningar ger -0,5p, men jag är säker på att jag la till det och sen -1,5 för utvisning. Då antar jag att varningar inte ger några minuspoäng alls och utvisning bara minus 1. Hoppas det inte är någon big deal för er andra. Lär ju inte avgöra så extremt mycket, men det avviker lite från våra vanliga regler.
Citera
2014-12-20, 22:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Hmm, skumt. Det verkar inte som att varningar ger -0,5p, men jag är säker på att jag la till det och sen -1,5 för utvisning. Då antar jag att varningar inte ger några minuspoäng alls och utvisning bara minus 1. Hoppas det inte är någon big deal för er andra. Lär ju inte avgöra så extremt mycket, men det avviker lite från våra vanliga regler.

Helt okej för mig. Kände inte ens till dessa variabler tidigare, trodde det var hugget i sten av Fantacalcioadministratörerna i Italien.
Citera
2014-12-20, 22:16
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Helt okej för mig. Kände inte ens till dessa variabler tidigare, trodde det var hugget i sten av Fantacalcioadministratörerna i Italien.

Det vi har haft innan är ju standard. Jag valde dock att ändra lite den här gången och satte därför -1,5 för utvisning och -2 för straffmiss. Något måste dock ha blivit fel för jag satte inte 0 på varningar.

Aja, skitsamma. Inget vi kan ändra nu.
Citera
2014-12-20, 22:17
Medlem
anteri17s avatar
Synd att korten inte räknas. Spelet tappar någon procent i kvalitet. Men en liten, liten, liten försämring tar inte bort tjusningen med detta fantastiska spel.

Själv kommer jag åka på en fet jävla hemmatorsk mot Ale Viola. Tungt såklart, men det är fem matcher kvar. Inte jättemånga, men tillräckligt för att kunna vända på steken, och avgå med slutsegern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in