Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Sant vilket var därför jag nämnde att vi skulle behöva ingå i en Skandinavisk union för att få det att fungera.
Det skulle även leda till att kommuner som Södertälje faktiskt skulle kunna säga ifrån på riktigt rörande tillförseln av invånare (invandrare samt icke invandrare) då det är en stad som är överbefolkad men där det finns platser i kommunen (dock inte ekonomiskt)
Jag tror personligen att Sverige skulle kunna må bättre av ett sådant system men att det skulle ta tid för det systemet att faktiskt börja fungera.
Visst, men även om man bestämde sig att inte ta emot flyktingar, så skulle det återstå problem med arbetslösheten. Det skulle naturligtvis resultera i att vissa av dem som inte bor i dem fattiga regioner/ städer blir irriterade eftersom de försörjer andra etniska grupper. Situationen skulle se ut som i Italien där italienarna som bor i norra delen av landet försörjer dem som bor i landets södra del med det enda skillnaden att här skulle inte svenskar försörja svenskar utan svenskar skulle försörja andra etniska grupper.
Det viktigaste tycker jag är att invandringen begränsas så att man har tillräckligt med råd för skolan så att fler barn lyckas på gymnasiet, att vi har ett högskolesystem på vilket kvaliteten och inte genomströmningen, att det finns en bra företagsklimat i Sverige med låga skatter. Och sist men inte minst högre krav på invandrarna som kommer hit vad gäller språk och kännedom om det svenska sättet att vara.