Citat:
Ursprungligen postat av
Volta1745
Jag har klippt ihop några Dina citat, i en citatruta, hoppas ok.
Jag håller med Dig i allt Du säger. Det var ett komplett idiotiskt uttalande. Jag känner inte igen Björn Söder. Vad har det flugit i mannen? Han ska skita i hur folk känner sig. Inget mer med det. Är han missförstådd ska han lägga tillrätta tydligt nu när folk tagit så illa vid sig. Jag tror att så kommer att ske.
Om man känner sig som 100 % kurd och 100 % svensk samtidigt, och kanske t.o.m. 100 % jude och varför inte 20 % Sörmlänning - på en gång - så är det verkligen inte upp till politiker att värdera. Det är en privatsak. Även om man skulle känna sig 0 % svensk så får väl folk tugga i sig det.
Det är absolut inget fel i att känna allt detta.
Det är inget fel att känna sig som en flodhäst heller, det betyder dock inte att du ÄR det.
Kommer genast att tänka på den förvirrade kurdiskan i kvällens Aktuellt som hävdade att hon är 100% kurd och 100% svensk samtidigt.
Hon vill alltså vara en etnocentrisk kurd hemma med släkten samtidigt som hon KRÄVER att svenskarna ska acceptera henne som 100% svensk när det passar henne. Sanslös idiot.
Alla kan dessutom på en nanosekund se att hon inte är svensk.
I det fall en etnisk svensk skulle begära av kurder att bli accepterad som kurd hade han blivit utskrattad eller kanske fått stryk.
Bara i Sverige..........man baxnar åt idiotin.