2014-12-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viper90
Då vart det mesta färdigt! Blir antagligen lite miniraketer och annan småskit också
Årets köp:
Bauhaus familjeväska (new centery, thunder cat och magnum)
Svea Raptor
2x Hammargrens black pearl
Hanssons family pac happy evening
Royal Party raketsats Maximum
Svea .50 super monster
Svea och hanssons airbombs.

http://imgur.com/QdFRjXy

Lägger till en bild från förra året, inte lika många tårtor men lite mer småsaker.

http://imgur.com/moosYxH

Kan du öppna och vissa vad som finns inne i Hanssons family pac happy evening?
Är lite sugen på en sån, wipeout från svea eller en vintergatan från bauhaus..
vilken är det mest grejjor i tror ni? kanske är likvärdigt i alla iof.
Citera
2014-12-28, 18:10
Medlem
Är ju ingen nyhet men om någon börjar fundera på en fräck jätteraket så ha denna i åtanke.
75gr krut behöver inget 4" hölje....

http://youtu.be/rJ-f5nqDVXY
Citera
2014-12-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcusgnaget
Kan du öppna och vissa vad som finns inne i Hanssons family pac happy evening?
Är lite sugen på en sån, wipeout från svea eller en vintergatan från bauhaus..
vilken är det mest grejjor i tror ni? kanske är likvärdigt i alla iof.
Redan skjutit upp det mesta :/ det var endast ljudlösa saker, fontäner och 100skottare m.m, tycker att wipeout från svea verkar vara mer värd pengarna.
Citera
2014-12-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viper90
Redan skjutit upp det mesta :/ det var endast ljudlösa saker, fontäner och 100skottare m.m, tycker att wipeout från svea verkar vara mer värd pengarna.

Okej då blir det nog en wipeout kanske.
Citera
2014-12-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Är ju ingen nyhet men om någon börjar fundera på en fräck jätteraket så ha denna i åtanke.
75gr krut behöver inget 4" hölje....

http://youtu.be/rJ-f5nqDVXY
Så fula är dom. Har för mig att det var Harald nyborg och linders som sålde dessa va? I alla fall förra året.
Citera
2014-12-28, 18:18
Medlem
Var precis på en Svea demo, de visade

Goldbar, trevlig! Nog värd 99kr

Prisma, nä, rätt meningslös.

Sleipner, slö! Inte alls lika snabb som på hemsidan!

Balder, bra tempo vilket jag gillar, rätt bra saluter.värd 499 (om man bara har ÅF med normalpriser i närområdet. )

Akilles: genomsnitts bra! Inte dålig alls, kanske värd 699.(återigen om man bara har ÅF med normalpriser att tillgå)

Thors hammer, bra knallar men inte prisvärd. ( jag tycker inte den piskar monster på fingrarna, och du får 4-5 monster för samma pris som en hammare, men monster är kanske för bra för att vara sant och inte en rättvis produkt att jämföra med)

Ragnarök, dyr men bäst idag! Det höga priset medförde bättre höjd och snyggare krevader med bättre häng.

Oden, bättre och snyggare krevader än de billigare alternativen under 1000-lappen, men i mitt tycke återigen inte alls värd 1699kr

Ändå roligt att de visade Ragnarök och Oden. Jag skulle aldrig köpa dem men det var kul att se att de tårtorna med skyhög prislapp och samma krutvkikt som billigare alternativ ändå var lite bättre och snyggare. inte alls prisvärda men ändå skönt att det finns nåt uns av vett i prissättningen. Dvs att dyrare medför bättre. Fast nuläget kanske är skitamycket dyrare --> bättre
Citera
2014-12-28, 18:24
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av si04

Balder, bra tempo vilket jag gillar, rätt bra saluter.värd 499 (om man bara har ÅF med normalpriser i närområdet. )

Akilles: genomsnitts bra! Inte dålig alls, kanske värd 699.(återigen om man bara har ÅF med normalpriser att tillgå)

Thors hammer, bra knallar men inte prisvärd. ( jag tycker inte den piskar monster på fingrarna, och du får 4-5 monster för samma pris som en hammare, men monster är kanske för bra för att vara sant och inte en rättvis produkt att jämföra med)

Ragnarök, dyr men bäst idag! Det höga priset medförde bättre höjd och snyggare krevader med bättre häng.

Oden, bättre och snyggare krevader än de billigare alternativen under 1000-lappen, men i mitt tycke återigen inte alls värd 1699kr

Ändå roligt att de visade Ragnarök och Oden. Jag skulle aldrig köpa dem men det var kul att se att de tårtorna med skyhög prislapp och samma krutvkikt som billigare alternativ ändå var lite bättre och snyggare. inte alls prisvärda men ändå skönt att det finns nåt uns av vett i prissättningen. Dvs att dyrare medför bättre. Fast nuläget kanske är skitamycket dyrare --> bättre
Tack för info kul att du gilla Akilles och Balder
Hur stora var krevaderna på Sleipner, ganska små eller?

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Blir det film i år då?

Du skulle köpt ett paket Thunder Flash!
Tyvärr blir inget filmande :/
Hade vart kul o testa TFlash men orkar ej åka ditt igen.
Senast redigerad av VemSaDet 2014-12-28 kl. 18:29.
Citera
2014-12-28, 18:25
Medlem
Angående Sveas arrangemangs tårtor? Har dem det på alla ställen dem säljer eller måste man beställa det i förtid? Är jävligt sugen på ett par sådana, någon som har erfarenhet? tacksam för svar
http://www.sveafireworks.se/typ.php?grupp=arrangemang
Citera
2014-12-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av si04

Balder, bra tempo vilket gillar, rätt bra saluter.värd 499 (om man bara har ÅF med normalpriser i närområdet. )

Jag har varken sett Oden eller Ragnarök på riktigt men jag tyckte dom såg bra ut på film. Jag kommer köra min Ragnarök tidigare på kvällen och vid 12-slaget kör vi Golden Explosion och Oden.
Citera
2014-12-28, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Angående Sveas arrangemangs tårtor? Har dem det på alla ställen dem säljer eller måste man beställa det i förtid? Är jävligt sugen på ett par sådana, någon som har erfarenhet? tacksam för svar
http://www.sveafireworks.se/typ.php?grupp=arrangemang

Går nog att lösa efter att du visat ditt 154-tillstånd
Citera
2014-12-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Går nog att lösa efter att du visat ditt 154-tillstånd
Ögnade igenom det lite snabbt. Fan vad tråkigt att man måste ha det.. Det har ju inte jag.. O det hinner man inte skaffa innan nyår. Var står det att man behöver ha det på svea? Är dem verkligen så kinkiga med det?
Citera
2014-12-28, 18:36
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Tyvärr blir inget filmande :/
Hade vart kul o testa TFlash men orkar ej åka ditt igen.

Varför inte?

Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Ögnade igenom det lite snabbt. Fan vad tråkigt att man måste ha det.. Det har ju inte jag.. O det hinner man inte skaffa innan nyår. Var står det att man behöver ha det på svea? Är dem verkligen så kinkiga med det?

Dom är på över 1 kg och enligt lag behöver du 154 för att köpa sådana tårtor.

Jag håller på att göra mitt rack med fem seriekopplade knallraketer (Linders). Kommer bli en bra början på tolvslaget tror jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in